Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Behöver hjälp med n64 emulator.

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    0

Question Behöver hjälp med n64 emulator.

Har problem att få n64 emulatorer att funka har testat pj64 men det kommer ingen bild när jag startar bara ljud.
    Man får ju välja på massa olika Rice graphics plugin v5 och en med 32meg och massa andra.
    Tar jag de som är rekomenderade så kommer det ingen bild bara ljud i bakgrunden.
    Fast tar jag de där nere som inte är rekomenderade så kommer både bild och ljud men det hackar som fan och blir massa bug i spelen ex flammande skuggor och sånt överallt.

Vad skall jag göra???

Tacksam för svar.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Lund
    Respekt
    23
    Vilka spel är det du försöker få igång?
    N64-emulatorerna till xbox klarar för tillfället inte av att emulera vidare många spel perfekt.

Rekommenderar att du läser genom denna tråden på xbox-scene får att se vilka spel andra lyckats få igång.
    Sen finns det en sak till att tänka på, nämligen vilken version av spelet du har (us, euro, jap). Om man tar t.ex. Banjo-Kazooie så fungerar den europeiska versionen bättre än den amerikanska.

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0
    prova med UltraXle istället, funkar mycket bättre.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Lund
    Respekt
    23
    UltraXLE är en bättre emulator på de spel som den stöder, men det är tyvärr inte så många. Den klarar dock av Zelda vilket PJ64 inte gör.
    Tyvärr har jag svårt att tro att den kommer att klara av många fler spel i framtida versioner då emulatorn den bygger på (UltraHLE på PC) inte heller klarar av så många. Vilka spel den klarar av står i en textfil som följer med emulatorn.

PJ64 har den fördelen att den klarar av fler spel men tyvärr är de flesta fulla av buggar (gfx, sound etc).

Liknande diskussioner

1. Behöver hjälp med att bränna med en ND1300
    By 666 in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 10:53
  2. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 17:35
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 22:22
  4. behöver hjälp med ersättnings dvd till x-box
    By Bjoernboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 16:48
  5. Inlägg: 0