Hade tänkt köpa en XBOX, så jag tittade runt lite för att se vilka möjligheter att göra den moddad som fanns att tillgå. För att göra en lång historia kort hittade jag några sparfiler som startar EvoX mha 007-tricket. Har tänkt modda den på detta sätt:

Fysisk materiell som behövs: Spelet 007AUF, bootbar skiva med EvoX, lödpenna/silverkylpasta, annan HD, PC

1. Öppna XBOX:en
2. Skruva ur HD:n
3. Sätt ihop lödpunkterna i XBOX:en mha lödpenna/silverkylpasta
4. Bygg upp ny (eller återställ från backup) XBOX-HD med MS Dashboard på nya disken
5. Kopiera in sparfilerna från 007AUF med EvoX + BIOS-fil till mappen /E/UDATA/ på nya disken
6. Stoppa i nya disken i XBOX:en
7. Boota upp EvoX mha 007AUF
8. Flasha XBOXs BIOS mha EvoX
9. Sätt tillbaka XBOX-HD i XBOX
10. Boota med EvoX-skiva
11. Få EvoX att skriva HD-lösen till textfil
12. FTP:a över textfil till PC
13. Flytta XBOX-HD till PC
14. Lås upp XBOX-HD:n mha "hddunlock" + lösen i textfil
15. Sätt tillbaka XBOX-HD:n i XBOX:en
16. Boota med EvoX-skiva och installera EvoX

Kruxet är nummer 4 på listan, hur gör man det, om det ens är möjligt? Känner till swaptricket, men det känns inte speciellt säkert. Kommentera gärna om det är något jag missuppfattat.

Från infon i filen jag hittade:

"!!!!!!!!!!!!!!!WARNING!!!!!!!!!!!!!i take no responsibility for any damage done to your xbox. i put this together to make it easier for me and me only so if you use it it is on your head.
Quick how to
must have tsop points connected to flash. if you dont know what a tsop point is stop now.

1. get memory save to xbox hdd how you do this is up to you(Memory Card Works best).

2. start 007 and load save from hdd.

3. evox will come up. if you havent put a bios in the bios dir already you can ftp one to the box now.

4. you can now copy evox to hdd with the last option. do this first. (when you flash it resets. you can copy later but you will have to reload 007)

5. now goto system utils menu and run the flash util when it resets you have a modded xbox and evox is installed what you do then is up to you. the evox that loads from 007 is signed the installed evox is original so it's not signed this means that even if it is installed it will not run unless the box is flashed."