Hej! Jag kan inte få Matrix chipet att funka i X-box.
Det är X-box V1.1 (i alla fall inte V1.0 för den hade inte "hålen ifyllda" från fabrik o inte heller nån fläkt på kylflänsen.)
Först funkade det inte, följde då rådet från många här på forumet att löda igen hålen, det hjälpte inte ett dugg för mig.
Förut blinkade chipet i alla fall grönt nån gång i testläget (on/on), men nu är det stört omöjligt. Rött hela tiden hur jag än vrider o vickar.
Jag undrar en grej, om chipet är i läget 2(off/on) så kan jag lätt få det att lysa grönt. Men det kanske inte betyder att det funkar. Är det nån som vet? Hansi??
Så har jag en till fråga: Jag har en skiva (2) som ska vara ett brännt spel, men Xbox säger bara att den inte känner igen skivan. Verkar vara Microsoft kod som snurrar då. Hur vet man när det verkligen funkar? Eller måsta man boota med en särskild skiva eller så, och sen stoppa in spel-cdn?
(Jag har dock inte lyckats sabba X-boxen ännu - den kör fortfarande original X-box spel. Men det var väl inte därför Matrix skaffades...)
Ni på psxcare - vad rekomenderar ni att jag ska göra, det börjar bli "ge upp"-läge för denna hemmafixare.
Jag skulle bara hjälpa min grabb. Vi köpte Matrix i april! Ja det är inte klokt...
Bookmarks