Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Får ej Matrix att funka

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Får ej Matrix att funka

    Hej! Jag kan inte få Matrix chipet att funka i X-box.
    Det är X-box V1.1 (i alla fall inte V1.0 för den hade inte "hålen ifyllda" från fabrik o inte heller nån fläkt på kylflänsen.)

    Först funkade det inte, följde då rådet från många här på forumet att löda igen hålen, det hjälpte inte ett dugg för mig.

    Förut blinkade chipet i alla fall grönt nån gång i testläget (on/on), men nu är det stört omöjligt. Rött hela tiden hur jag än vrider o vickar.

    Jag undrar en grej, om chipet är i läget 2(off/on) så kan jag lätt få det att lysa grönt. Men det kanske inte betyder att det funkar. Är det nån som vet? Hansi??

    Så har jag en till fråga: Jag har en skiva (2) som ska vara ett brännt spel, men Xbox säger bara att den inte känner igen skivan. Verkar vara Microsoft kod som snurrar då. Hur vet man när det verkligen funkar? Eller måsta man boota med en särskild skiva eller så, och sen stoppa in spel-cdn?

    (Jag har dock inte lyckats sabba X-boxen ännu - den kör fortfarande original X-box spel. Men det var väl inte därför Matrix skaffades...)

    Ni på psxcare - vad rekomenderar ni att jag ska göra, det börjar bli "ge upp"-läge för denna hemmafixare.

    Jag skulle bara hjälpa min grabb. Vi köpte Matrix i april! Ja det är inte klokt...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom vi aldrig monterar matrixchip själva så säger jag som alltid... ge upp och låt oss montera ett X-ecuter 2 istället...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Pinnen som ska träffa punkten på moderkortet är viktig.
    Ta ett förstoringsglas och en vass kniv och vrid försiktigt på moderkortet så du får rent på denna punkt.
    Gjorde det själv och sedan funkar det hur bra som helst, fick själv inte kontakt innan detta gjordes.

    Lycka till.

    Prova annars ICQ: 153399057

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by quea600
    Pinnen som ska träffa punkten på moderkortet är viktig.
    Ta ett förstoringsglas och en vass kniv och vrid försiktigt på moderkortet så du får rent på denna punkt.
    Gjorde det själv och sedan funkar det hur bra som helst, fick själv inte kontakt innan detta gjordes.

    Lycka till.

    Prova annars ICQ: 153399057
    Obs - det är mycket lätt att förstöra moderkortet om man skrapar med en vass kniv. Var mycket försiktig! Det är bättre att ta något mer skonsamt verktyg som bara rår på "lacken".

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Jag använde ett stort förstoringsglas. Försäkrade mig om vilken punkt det skulle skrapas på. Sedan satte jag ner en kniv utan tryck, och snurrade den runt två varv. Såg ingen skillnad på kortet, men tydligen behövs det inte skrapas mycket för att det ska bli rent.

    Men som sagt, är försiktig.

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Messiah 2 PRO - får det inte att funka
    By jimpoo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-10, 21:19
  4. Får inte matrix att funka......
    By zneakpeak in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 21:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •