Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: En massa Xbox frågor.

  1. En massa Xbox frågor.

    Jag har köpt en X-box som sagt och har en massa frågor.
    Om ni har svaret på nån av alla mina frågor så skulle jag bli kanonglad! Jag vet att inte alla frågor ska vara i detta forumet men jag orkar inte lägga ut en fråga här och en där. Hoppas det är OK?
    Då börjar vi!

    1. Om man ska koppla upp sin Xbox mot internet och har en router. Ska man då ha en rak eller korsad kabel mellan routern och Xboxen?

    2. Kan man connecta rakt av mellan två Xboxar via bredband utan att använda sig av Xbox live eller liknande?

    3. Jag har nu en rak kabel mellan min router och Xbox. Vi antar att jag har gjort rätt med rak kabel. Hur lägger jag till min Xbox i routern?

    4. Vad krävs för att köra JPEG bilder i sin Xbox? Titta på sina foton helt enkelt?

    5. Hur för man över filer från datorn till Xboxen? Måste man ha FTP eller hur funkar det?

    6. Finns det alternativ till Xbox live? Serverliknande program eller nåt?

    7. Har hört att det finns något som heter Xplayer. Vad kan man göra med den om man lägger in den i Xboxen?

    8. Kan man surfa vanligt med sin Xbox?

    9. Ligger spelen bara på DVD skivor eller även på vanliga CD skivor? Hur vet man i så fall det?

    Tja det var väl det jag ville veta idag!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    23

    Re: En massa Xbox frågor.

    Jag har köpt en X-box som sagt och har en massa frågor.
    Om ni har svaret på nån av alla mina frågor så skulle jag bli kanonglad! Jag vet att inte alla frågor ska vara i detta forumet men jag orkar inte lägga ut en fråga här och en där. Hoppas det är OK?
    Då börjar vi!

    1. Om man ska koppla upp sin Xbox mot internet och har en router. Ska man då ha en rak eller korsad kabel mellan routern och Xboxen?

    Svar: Rak

    2. Kan man connecta rakt av mellan två Xboxar via bredband utan att använda sig av Xbox live eller liknande?

    Svar: Nja du behöver PC programmen Xbconect eller Xlink

    3. Jag har nu en rak kabel mellan min router och Xbox. Vi antar att jag har gjort rätt med rak kabel. Hur lägger jag till min Xbox i routern?

    Svar: bara att kopla in kabeln i en ledig port så skall det funka
    inga portar skall behöva öppnas

    4. Vad krävs för att köra JPEG bilder i sin Xbox? Titta på sina foton helt enkelt?

    Svar: Xbox media player

    5. Hur för man över filer från datorn till Xboxen? Måste man ha FTP eller hur funkar det?

    Svar: Det är lättast att föra över med ftp, finns i Xbox mediaplayer
    IP får boxen av routern. IP't hittar du under settings


    6. Finns det alternativ till Xbox live? Serverliknande program eller nåt?

    Svar: se fråga 2

    7. Har hört att det finns något som heter Xplayer. Vad kan man göra med den om man lägger in den i Xboxen?

    Svar: Xbplayer är Xbox mediaplyer: den förvandlar din box till en komplett media spelare där du kan se istort sätt alla videoformat,
    lyssna på olika Audioformat och se på bilder.
    http://www.xboxmediaplayer.com

    8. Kan man surfa vanligt med sin Xbox?
    Svar: ja du behöver:
    1 instalera linux
    2 Usb adaptrar (så du kan ansluta tangentbord/mus)
    3. Vga adapter så du kan kopla din xbox till en pc monitor
    (upplösningen på tv'n är för dålig för att använda linux)


    9. Ligger spelen bara på DVD skivor eller även på vanliga CD skivor? Hur vet man i så fall det?

    Svar: vad jag vet ligger det bara på DVD, man kan dock ladda ner spel som får platts på en CD, då har dom oftast tagit bort filmsecvenser


    Tja det var väl det jag ville veta idag!

  3. 3. Jag har nu en rak kabel mellan min router och Xbox. Vi antar att jag har gjort rätt med rak kabel. Hur lägger jag till min Xbox i routern?
    Får inte riktigt det att funka?
    Vet inte heller vilka uppgifter jag ska fylla i på anslutningen i xboxen? Det interna IPt eller det riktiga utåt? m.m.

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Massa frågor...
    By Shadoph in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 15:01
  4. Ny Xbox, massa frågor!
    By Alarinn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:34
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •