Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilket chip har jag ?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22

    Post Vilket chip har jag ?

    Hej
    Var i HongKong förra veckan och köpte ett modifierat PS2.På baksidan står det SPCH 390002.Vet ngn vilken sorts apparat det är?
    Köpte även 70st spel i Bangkok och de fungerar väldigt bra men min undran är vilket chip jag har?
    Inte lätt för er att veta Men när jag startar ett spel behöver jag bara trycka resetknappen för att det ska gå igång.Får väl komma in till PSXCare och be er kolla samt kanske uppgradera till ngt bättre.Vissa spel går ej igång direkt utan då får jag åter trycka resetknappen,kanske så det ska gå till är väldigt ny på detta med PS2.

    En del av de spel jag köpte är FPS tex Ghost Recon,Sum of all fears ,Max Payne ,Medal of Honour. Hur sjutsingen får jag mus och tangentbord att fungera och är det möjligt överhuvudtaget?

    Många frågor och jag blir väldigt tacksam för de svar ni kan tänkas ha.

    (Sorry för dubbelpostningen då denna råkade hamna på PS1 formet med)

    Hälsningar
    En frälst PS2spelare

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Jag har också köpt min PS2 i Hong-Kong. Iof så har jag 39004 modellen. Tyvärr så fick jag också starta om flera gånger ibland för att det skulle fungera. Dessutom så frös FFX när jag spelade det.

    Istället satte jag in en DMS3a och just nu iaf nöjd

    Chippet jag hade innan hette Apple!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Inlägg
    156
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av sullon:
    <strong>Jag har också köpt min PS2 i Hong-Kong. Iof så har jag 39004 modellen. Tyvärr så fick jag också starta om flera gånger ibland för att det skulle fungera. Dessutom så frös FFX när jag spelade det.

    Istället satte jag in en DMS3a och just nu iaf nöjd

    Chippet jag hade innan hette Apple!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har samma problem som du, får starta om flera gånger för att få igång backupper och FFX fryser lite då och då, men jag har ett messiah 2 PRO. Ska jag våga byta till DMS3 ändå?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------&gt;
    Inlägg
    156
    Respekt
    23

    Post

    Oj då, öppnade min ps2a för ca 5mins sen o hittade inte alls nåt messiah2pro i den utan ett Apple 2. Får väll se imorgon när mitt dms3 kommer om jag får jag nån ordning på d.

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    39002 = v7, brittisk modell
    39004 = v7, icke-brittisk europeisk modell

    Vet inte vad som skiljer dem åt, mer än modellnumret. Det finns minst en till PAL-modell: den australiensiska. Denna är, till skillnad från europeiska modeller, anpassad till region 4 för DVD (Europa & Japan = region 2).

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong>39002 = v7, brittisk modell
    39004 = v7, icke-brittisk europeisk modell

    Vet inte vad som skiljer dem åt, mer än modellnumret. Det finns minst en till PAL-modell: den australiensiska. Denna är, till skillnad från europeiska modeller, anpassad till region 4 för DVD (Europa & Japan = region 2).</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Förmodligen bara elsladden.... När det gäller gamla playstation så brukade UK få med rf-adapter istället för videokabel+scartadapter eftersom det tydligen inte var så vanligt med scart på engelska tv-apparater...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip har jag ?
    By 3875 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 18:57
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Vilket chip har jag?
    By Badjes in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 07:18
  4. har lite problem som jag önskar att någon kan ordna
    By jose in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-26, 21:24
  5. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •