Hej, jag har ett problem med att se dvd filmer på min chippade xbox, filmerna startar jättebra och funkar perfekt tills efter ett tag, då börjar det hacka och filmerna går inte att se.
vad kan vara fel?
Hej, jag har ett problem med att se dvd filmer på min chippade xbox, filmerna startar jättebra och funkar perfekt tills efter ett tag, då börjar det hacka och filmerna går inte att se.
vad kan vara fel?
Repade skivor, dammig dvd-läsare?
skivorna är det inga fel på, funkar perfekt på min farsas xbox och på min systers,
och dem funkar bra ett tag, typ 10min, sen börjar det hacka, är precis som om den blir överhettad?
om den vore dammig borde den ej funka ett tag och sen börja bete sig konstigt?
det hela är jävligt irriterande i alla fall![]()
Testa att köra Xboxen öppen...och se om det beror på överhettning...annars kör en rengörings DVD å se om det blir bättre.Originally posted by MercY
skivorna är det inga fel på, funkar perfekt på min farsas xbox och på min systers,
och dem funkar bra ett tag, typ 10min, sen börjar det hacka, är precis som om den blir överhettad?
om den vore dammig borde den ej funka ett tag och sen börja bete sig konstigt?
det hela är jävligt irriterande i alla fall![]()
It's nice to be important but it's more important to be nice!
har haft samma problem, körde dvd-x2 dongler eller va det nu heter.. tror det är program bugg.. =)
//STW
Leta upp filen: "xboxdash_dvd_region_free_patch_v1.01", gör en kopia av din xboxdash.xbe som du döper om till xboxdashregfri.xbe men ovan patch.
Ändra i evox.ini filen till: DVDPlayer = "C:\xboxdashregfri.xbe"
Nu kan du se DVD filmer regionsfritt & även använda dig av fjärkontrollen, hackar inte & du kan skicka dvd-x2 där den hör hemma.
Bookmarks