Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21

    Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!

    Hej,

    För att göra de lättare att förstå mitt Xbox problem så tar jag allt från början.

    Min kusin ?Oscar? köpte sitt Xbox utav en dem känner i Norge och då är de modifierat till en hel del och bytt hårddisk till en större mm? (han fick med original hårddisken) Men sedan så var Oscar hemma hos mig och jag fick låna hans xbox ett par dagar och de gick bra och lärde mig en del att koppla ihop xbox?en med min dator via en nätverkskabel (korskopplad) via ett FTP program. (connecta ihop med IP nummer och DHCP nätverk mm men de är inte de som är problemet här) sedan så hade jag en del filmer på datorn som han ville ha på sin xbox så då kopplade jag ihop boxen med datan för att kopiera över filmerna på hans xbox i mappen F (F:\video där hans filmer låg) men efter att ha kopierat in en fil eller film så sa FTPn ifrån och då kollade jag upp hur mycket utrymme som denna F katalog var i settings menyn i Xbox?en och där var de då bara 118MB ledigt men på E katalogen så var de mest minne kvar så jag FTPade upp igen och skapade en nya mapp under E:\video och sedan la i en film/fil som test och sedan kopplade ner FTPn och startade om xboxen och gick in i menyn och kollade om filmen låg där men de gjorde den inte så då kopplade jag upp FTPn igen men gjorde inget eftersom jag drog sedan ut kabel från xboxen och startade om boxen? och sedan åter till mitt stora problem här? då vid start av Xbox?en så ?hänger? sig boxen typ vid skärmen som visar Xbox och sedan att de står något med xecuter2 längre ner på skärmen men sedan händer det inget mer. Har testat att starta om xbox?en några ggr men får samma resultat, testade även att koppla upp i FTPn igen men eftersom xboxen inte är igång helt riktigt så blir de inget IP nummer ifrån den och då kan jag inte komma åt hårddisken där? så jag hade tänkt att ta bort den mapp som jag skapade i E om de var de som var som orsakade problemet vilket jag tvivlar på eftersom jag gjorde ju inget i systemet eller så ju. Skapade enkelt bara en mapp och en film under den. Så vore jätte tacksam om någon här kunde hjälpa mig att få igång xbox?en normalt igen utan att de behöver kosta en hel del. Och att de som finns på hårddisken stannar kvar mm? (en massa spel/filmer mm)

    En kompis till mig sa att han hade problem en gång men då vid start av sin xbox så var de bara svart på TVn vid start så han köpte ett nytt chip för att lösa sitt problem men han sa till mig (även han som tipsade mig om denna underbara sida som dessutom är på Svenska) att de trodde han nog inte att jag skulle behöva göra eftersom xboxen startar igång och de blir bild med detta intro spel i början osv.. men att den sedan låser sig/eller ej laddar dashboardet riktigt. Men han sa även att de finns ett snabb kommando att resetta xboxen vid startup genom att hålla in vissa knappar på spelkontrollen men dock så visste han inte vilka de var så vet något här vilka de är?? Och efter jag gjort de så trodde han att de kanske skulle lösa sig (även hoppas jag)

    Ok blev mycket text men de är så när man måste förklara exakt vad man har gjort så de inte blir missförstånd osv.. så hoppas verkligen någon här kan hjälpa mig med mina problem.
    Om allt går bra så har jag planer på att själv köpa en xbox men tvivlar lite just nu (mer för att man kanske är lite okunnig men ändå inte tycker jag) så iså fall ett köp från detta ställe vore inte helt fel!

    Har msn på phil_47@ ******* .com om ni vill hjälpa mig annars så är de bara att svara på mitt (detta) inlägg, kollar in här lite då och då så de är lugnt

    Med vänlig hälsning
    Philip Nordlander,
    Last edited by reed; 2003-09-08 at 23:40.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Kom igen nu... fick ju veta att detta forum kan allt!

    men fick tips av en igår att trycka på; X,Y. down, down fast de gjorde man vid startup men inget hände så jag testade att hålla in dem ect.. och fick samma resultat. De verkar som att själva dashboardet inte laddas in helt.. hur skall jag göra?

    /Philip N

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Ditt problem låter lite märkligt.

    Ngn knappkombination för att resetta boxen har jag aldrig hört talats om.

    Har du möjligheten att starta boxen med chippet avslaget och isåf har du testat det.
    Har du möjlighet att flasha om bioset i chippet på enkelt sätt och isåf har du testat det.
    Har du testat stängt av boxen i ett antal timmar för att se om det hjälper.
    Har du tillgång till en bootbar cd/dvd med tex superdisc, slayers evox installer el annat bootbart media med evox el liknande på, för bootar den inte på cd/dvd då är det någe riktigt fel.
    Annars testa hd´n i en annan box om du har tillgång till det och se om det blir samma fel där och om inte fixa till den där låter som om din dashboard har blivit korrupt.

    Det jag skulle börja med dock är en bootbar skiva.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    hur startar man boxen med chippet avslaget då?
    måste på peka att jag är helt ny på xbox och allt kring de.
    har testat att låta boxen vara av i x antal timmar (över en hel natt mm) men de hjälpte inte alls.
    Bootbar CD tror jag inte han fick med men skall höra med han när jag kommer han de är ju inte helt omöjligt i alla fall.

    en undran går de inte att ta ur hårddisken och sätta in den i PCn och exempel ta bort denna mapp som jag skapade (vilket jag tro inte skapade detta problem) men ändå. Som de är nu så kan jag ej komma åt håddsiken via FTP eller så eftersom boxen startar ej till 100% så att den öppnar ej IP nummret mm.

    /Philip N

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Originally posted by wmadoss
    Ditt problem låter lite märkligt.

    Ngn knappkombination för att resetta boxen har jag aldrig hört talats om.

    Har du möjligheten att starta boxen med chippet avslaget och isåf har du testat det.
    Har du möjlighet att flasha om bioset i chippet på enkelt sätt och isåf har du testat det.
    Har du testat stängt av boxen i ett antal timmar för att se om det hjälper.
    Har du tillgång till en bootbar cd/dvd med tex superdisc, slayers evox installer el annat bootbart media med evox el liknande på, för bootar den inte på cd/dvd då är det någe riktigt fel.
    Annars testa hd´n i en annan box om du har tillgång till det och se om det blir samma fel där och om inte fixa till den där låter som om din dashboard har blivit korrupt.

    Det jag skulle börja med dock är en bootbar skiva.
    kollade lite när jag kom hem idag och de bios som ligger på är: Xecuter2_497602_MultiVer_lmb.bin som filen hette i alla fall. Sedan kollade jag i evox.ini och där stod de något med "matrix inside.." vet ej om de var till info men men.
    testade att dra ut sladdarna ur boxen imorse och så var dem hela dagen och när jag kom hem så testade jag att starta boxen men blev samma fel.

    /Philip N

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Har kommit på att förra helgen då detta problem med xboxen hände att den låser sig vid startup, de jag gjorde först var att via ett FTP program köra in filmen till F: katalogen och sedan videos mappen.. men de var då jag såg att de inte var så mycket utrymme kvar på F: så jag kollade på vilken som hade störst utrymme kvar och de var E: men en massa.. så då via FTP programet så drog jag in filmen men visst man måste ju ändra sökväg oxå men de visste inte jag då så trodde jag hade gjort fel så då tog jag bort filmen under E: och video mappen som jag skapade där. så så tänkte jag att de måste bli fel när jag använder mig utav ett FTP program tänkte jag då. Så då i windows så la jag till en server FTP så man kunde bläddra som i windows och de tyckte jag var smart och fiffigt men nu när jag tänker tillbax dit så undrar jag om att de kan ha hänt något på hårddisken så att någon/något windows fil ect som kommit som gör så att den inte kan ladda dashboardet vid startup är detta möjligt tro??

    /Philip N

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En liten notis bara - jag pallar tyvärr inte att läsa text som är på 10-20 rader utan några tomma rader här och där. Så jag har inte läst dina frågor....

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Förstår de, men vet du om de kan vara orsaken till att den låser sig vid startup eller att dashboarden inte laddad rätt? (att köra FTP via windows istället för FTP program som jag av misstag gjorde)

    /Philip N

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Har skummat igenom din text lite gran.
    Var så mycket så jag vet ej om jag svarar på din fråga.

    Förut för mig låste sig allt när jag skulle starta xboxen.
    I början när bollen blir ett kryss.

    Felet för mig var att sladden till dvd-läsaren hade lossnat lite halft.

    Så öppna och tiltta att alla sladdar sitter åt ordentligt.
    "Det är inget fel med att vara clown, bara man är medveten om det"

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Originally posted by SuperDave
    Har skummat igenom din text lite gran.
    Var så mycket så jag vet ej om jag svarar på din fråga.

    Förut för mig låste sig allt när jag skulle starta xboxen.
    I början när bollen blir ett kryss.

    Felet för mig var att sladden till dvd-läsaren hade lossnat lite halft.

    Så öppna och tiltta att alla sladdar sitter åt ordentligt.
    jo när man startar boxen så går allt igång (man hör att allt startar som normalt) introt går igång mm, men sedan så stannar boxen i de läget med bilden Xecuter2 mm.
    jag har aldrig varit inne i boxen så de vore skumt om de vore en sladd som du sa.

    /Philip N
    Last edited by reed; 2003-11-02 at 23:17.

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Uppstarten och programstart låser sig??? HJÄLP!!!
    By Chatte in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 22:20
  4. min pc låser sig vid inkoppling av x-boxen
    By miKey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-17, 12:02
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •