Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Titan-chip

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    23

Question Titan-chip

Hej, frågade detta för länge sen, men glömde bort det: vad är det hära Titan-chippet, vad funkar det på för versioner av PS2 och vad gör det? Det är väl antagligen dåligt, eftersom ni inte säljer det, eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det finns c:a 20 olika Messiah-kopior till PS2. Vi håller oss till originalet, det är en produkt vi litar på och kan stå för. Skall vi ha en massa alternativ blir de flesta av våra kunder bara fundersamma över vilket chip dom skall välja och det tar 30 minuter varje gång någon skall lämna in en PS2 för ombyggnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    23

Ok, det förstås... Men, glömde fråga, det här Messiah (2) Clone-chippet, exakt varför är det sämre än det riktiga? Vad jag har hört gör det samma sak, men funkar bara inte till lika många PS2-vesioner?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Yojimbo:
    <strong>Ok, det förstås... Men, glömde fråga, det här Messiah (2) Clone-chippet, exakt varför är det sämre än det riktiga? Vad jag har hört gör det samma sak, men funkar bara inte till lika många PS2-vesioner?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är bedrägeri att kalla det chippet för Messiah 2 Clone då det inte ens är i närheten av en KLON. Jag hade en kund inne i butiken idag som hade ett sådant chip med sig som han hade beställt från en stor privatannonnseringssite (b l o c k e t) där säljaren hade hävdat att det var ett Messiah 2 chip.

Det var samma mikrocontroller på det chippet som används för Magic 3... Så det var snarare en Magic 3 clone...

Messiah 2 Clone och Matrix Lite (xbox) är produkter som stulit namnet från kända kvalitetsprodukter utan att ha ett dugg gemensamt med dessa. Häromveckan pratade jag med en kund i telefon som blev så upprörd att denne började gråta när jag förklarade skillnaden.

Messiah 2 Clone har jag fått erbjudande om att köpa in för c:a $7 = c:a 50:-/st....skulle säkert sälja bra för c:a 500:-/st, men det är fan inte värt att behöva hantera en massa missnöjda kunder i framtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av orcko:
    <strong>"Det finns c:a 20 olika Messiah-kopior till PS2. Vi håller oss till originalet, det är en produkt vi litar på och kan stå för. Skall vi ha en massa alternativ blir de flesta av våra kunder bara fundersamma över vilket chip dom skall välja och det tar 30 minuter varje gång någon skall lämna in en PS2 för ombyggnad. "

och hur vet ni att ni har orginal då koden till chippet är släppt över näteT? nyfiken fråga hansi vad heter "orginal leverantören och tillverkaren av messiah 2 pro</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Messiah 2 PRO koden är inte släppt över nätet. För övrigt uppdateras den ständigt, de chip vi fick för ett par veckor sedan hade precis fått ny kod med stöd för nya konsollversioner. Jag har kontakt med den person som skrivit koden till Messiah 2 PRO och mailar mina beställningar till den adress som han hänvisat mig till för ändamålet...det går inte handla dessa chip mer direkt än så...

Liknande diskussioner

1. titan chip
    By Golix in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-11-10, 04:06
  2. Titan Chip VS Messiah?
    By Ryuop in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-11-08, 16:35
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. titan chip (hansi)
    By thugmayo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 15:42
  5. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner