Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kawa X

Registrerade
    May 2003
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    0

Kawa X

Hej!
    Kan nån vara vänlig och förklara noggrannt hur jag får neogeo roms att funka för jag har inte lyckats än.
    Har lagt in en massa (zippade)roms först i en mapp som hette media men testade sen att skapa en mapp som jag döpte till roms.
    Har tagit ner emulatorn själv så jag vet inte om det är nåt jag glömt eller om det fattas nåt?
    Vore tacksam för snabbt svar.
    Mvh/Mattias
    Jag skall straffa dig i månens namn

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Kolla i mappen tex NEOGEO kolla om den har en mapp som heter ROMS, har den inte det kolla i mappen MEDIA kolla i mappen OTHERS. i den ligger det en mappa som kanske heter NEGEO, i den mappen ligger en mapp som heter ROMS, där i skall dina ROMS ligga. Hoppas detta hjälper.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Lund
    Respekt
    23
    Du måste ha en fil som heter neogeo.zip i din rom-mapp för att neogeo-spelen ska fungera.

Finns olika varianter av den filen på nätet. Den som jag använder är 233k stor och innehåller följande filer:
    000-lo.lo
    asia-s3.rom
    sfix.sfx
    sm1.sm1
    sp-e.sp1
    sp-j2.rom
    sp-s2.sp1
    sp-s.sp1
    usa_2slt
    vs-bios.rom

Hoppas detta hjälper dig att få igång neogeo-spelen

edit-> såg att jag fortfarande använder version 0.10 av Kawa-X, men det ska nog vara samma neogeo.zip i version 0.11
    Last edited by niszhe; 2003-09-09 at 18:04.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    0

Kawa x 0.11

Hallå igen och tack för era snabba och bra svar.
    Tyvärr så hittar emulatorn bara typ 8 neogeospel och hälften funkar av dessa.
    Har lagt in garanterat över 50 stycken men varför syns inte dem i emulatorn?
    Jag har lagt in neogeo.zip som jag fick tips härifrån om att göra och jag använder mig av kawa x version 0.10.
    Anledningen till detta är att 0.11 inte funkar över huvudtaget för mig. Jag får inte ens fram emulatorn utan kommer direkt tillbaka till dashboard igen ((
    Har hört nåt om att man skall i vissa fall döpa om filer i de zippade neogeo roms eller är jag helt ute och cyklar...?
    Hoppas någon har nåt bra tips så att jag kan få återse gamla klassiker och även spela dem.
    Mvh/Mattias
    Jag skall straffa dig i månens namn

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Lund
    Respekt
    23
    Vet inte vilken version av neogeo.zip du har, men innehåller den samma filer som jag skrev i mitt tidigare inlägg så bör det fungera.

Att du inte får upp fler spel i kawa-x kan bero på att filerna har fel namn.
    Det bästa verktyget får att fixa till det är romcenter . Tanka ner det och datafilen för kawaks och scanna genom dina rommar. Då får du säkerligen upp att de har fel namn vilket du lätt kan fixa till i programmet.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner