Köpte för ett tag sedan en av psxcares chippade ps2or av en kille. Innehåller messiah 2+neo4 eller något..är inte så hemma på chippen...i alla fall så tog jag min gråa klassiska ps1 rgb och körde in i ps2an och den har fungerat felfritt i flera veckors tid ända sedan jag köpte den...spelar både regionsfri dvd och backupspel...igår så drog jag ut rgb kabeln för att koppla in min gamla nintendo via scart...kopplade sedan tillbaka ps2an...idag när jag skulle se på dvd på ps2an upptäckte jag att bilden hoppar mellan AV1 och den senast sedda tv kanalen tex kanal 1...fram och tillbaka hela tiden..ifall jag kopplar in original scart kabeln till ps2an så funkar det utmärkt...kopplar jag in min gamla ps1 med org scart kabel eller med den grå rgb kabeln så funkar även det utmärkt...men så fort jag använder den grå rgb kabeln till ps2an så hoppar skärmen mellan AV1 och senast sedda kanal...har ju inte gjort så här förrut...flyttade in allt till min systers tv...där funkar ps2an helt perfekt med rgb kabeln...precis som den förut gjorde på min tv...en annan sjuk grej är den att nintendo 8 bitars enheten var förrut inkopplad i syrrans tv och med det scart utaget hände det aldrig något...kan det vara så att min tv pga åldern kanske inte klarade av detta och att den onda nintendo scart sladden modifierade om elelr sabbade min scart ingång?...kan man få tillbaka den till korrekt läge genom att prova upp sig med olika scart anslutna enheter??...vad kan vara problemet?..snälla hjälp mig...

<small>[ 27 March 2003, 20:05: Meddelandet redigerat av: Kampfar ]</small>