Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kan fortfarande inte starta med originalbios

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22

    Kan fortfarande inte starta med originalbios

    Jag postade detta problem för drygt en månad sen, men nu har jag testat massa saker och fortfarande inte löst det.

    Igår tog jag ut chipet helt. Då vägrar xboxen starta (försöker starta tre gånger och blinkar sen rött/grönt). Vad innebär det här? Nånting verkar ju ha hänt med originalbioset. Kan detta ha påverkats av någonting som vi gjorde fel i installationen? Kan vi ha bränt någonting på moderkortet som gör att xboxen inte har något eget bios att starta ifrån?

    Kan ni på psxcare göra någonting om jag kommer in med xboxen till er?

    Här är den tidigare tråden: http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=9263

    Edit: Kom på en till fråga: Går det att spela live om man har ett original bios på chippet och startar från det? Eller måste man stänga av chippet helt? Funkar det att ladda in flera bios på X-ecuter 2 lite, eller måste jag skaffa mig ett PRO då?
    Last edited by nathorst; 2003-09-12 at 13:53.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    149
    Respekt
    21
    vad ja kan läsa i den gamla tråden så har du fått in xecuter BIOS på orginal BIOS kretsen...

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Men då borde väl inte xboxen vägra starta när man har tagit bort chippet? den borde ju fortfarande starta med x-ecuter bioset?

    Dessutom kan jag inte komma på något sätt som det skulle kunna hända. Har bara flashat ett par gånger med evox interna flashprogram.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom in med boxen så vi får kolla vad som hänt. Det verkar som om du skadat "d0" punkten eller gjort något annat som gör att chipet på moderkortet som innehåller originalbioset inte fungerar.

    Kan vi fixa det så kostar det upp till 1000:- beroende på hur lång tid det tar. Eller så kan vi byta moderkort och montera ditt chip på det nya moderkortet för 1.500:- fast pris om vi har moderkort som passar.

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Tack så mycket för svaret Hansi. Om jag kommer in kostar det någonting även om ni inte kan fixa det?

    Är det någon som vet nånting om min sista fråga (att ha ett originalbios på chippet och starta från det)?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    No fix no fee :-)

    Du kan ha ett chip med originalbios + modbios och switcha mellan, vi har en sådan box på labbet där kretskortet är alldeles sönderlött där originalbioschippet sitter.

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Jättebra!

    Funkar det att spela live på det sättet. Upptäcker inte live om man har chippet igång, även fast man kör från originalbios med chippet? Det går inte att ha flera bios på X-ecuter 2 lite va? Utan i såna fall måste jag köpa ett pro, eller hur?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ha 2x512K bios på lite, vi kör live i butiken på en box med den konfigurationen.

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Jättebra, då ska jag försöka fixa det. Tack så mycket för hjälpen. Skiter det sig så kommer jag in till er i alla fall. Är ju bara 300 meter att gå typ

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hansi kan man inte sätt in ett orginal bios på bank1 & 4977 på bank2 som man skiftar i mellan, hur stort är ett orginal bios 1MB?

    Vad tar du för ett moderkort till V 1.1?

Liknande diskussioner

  1. Kan inte få xboxen att starta med chippet avstängt
    By nathorst in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 10:40
  2. Kan inte spela orginalspel med mitt chippade Ps2
    By Carpenter in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 14:43
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Kan inte hitta det här ftp-problemet i tidigare inlägg
    By Game_Freak_se in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 23:11
  5. Kan inte spola med Divx el Xvid i mplayer 2.2
    By twinray in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 20:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •