Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Trådlöst nätverk

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Trådlöst nätverk

    Hej,

    Frågan har tagits upp förut, men för länge sedan. Kanske lite nya fina svar nu.

    Funderar på att köpa en Xbox, men jag vill inte dra nätverkskabel till den. Hur ska man gå till väga för att få xboxen att lira i ett trådlöst nätverk (minst 22mbit). Går inte nätverkskortet i boxen att byta ut till ett vanligt trådlöst?

    Jag är väl medveten om att det kan vara körigt att kopiera stora mängder data med trådlöst, men då tar jag helt enkelt och drar en tillfällig kabel när jag ska göra det.

    Tack, ElFeo

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Sveg - Sweden
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Re: Trådlöst nätverk

    Originally posted by ElFeo2
    Hej,

    Frågan har tagits upp förut, men för länge sedan. Kanske lite nya fina svar nu.

    Funderar på att köpa en Xbox, men jag vill inte dra nätverkskabel till den. Hur ska man gå till väga för att få xboxen att lira i ett trådlöst nätverk (minst 22mbit). Går inte nätverkskortet i boxen att byta ut till ett vanligt trådlöst?

    Jag är väl medveten om att det kan vara körigt att kopiera stora mängder data med trådlöst, men då tar jag helt enkelt och drar en tillfällig kabel när jag ska göra det.

    Tack, ElFeo
    Finns det inte enheter att koppla en nätverkskabel till så man får trådlöst? Asså så man slipper byta nätverkskort??
    Annars är det bara in å grejja i Xboxen och löda om kablarna till det trådlösa nätverkskortet eventuellt skarva till ett extra trådlöst nätverkskort förutom det inbyggda....modda å leka =)
    It's nice to be important but it's more important to be nice!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Löda och greja

    Löda/modda/fixa/greja är inte min starka sida. Näe det ska vara något som bara pluggas in. Det första du nämnde låter bra, någon som vet något mer? Ska söka runt lite också, svårt bara när man inte vet exakt vad man letar efter.

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    104
    Respekt
    21

    Re: Löda och greja

    Originally posted by ElFeo2
    Löda/modda/fixa/greja är inte min starka sida. Näe det ska vara något som bara pluggas in. Det första du nämnde låter bra, någon som vet något mer? Ska söka runt lite också, svårt bara när man inte vet exakt vad man letar efter.
    Det finns en modul som du pluggar in i boxen... tror att det e D-link som har en sån
    XBox: v1.1
    Dvd: Samsung
    Modchip: Matrix
    Bios: EvolutionX M7
    Hård Disk: 80Gb (Maxtor)
    Dashboard: EvolutionX 3921

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    D-Link pryl

    Hej igen,

    Jorå, precis som du säger så har D-Link en överdyr grej för det http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=260

    Notera att de har skrivit fel, eftersom det ej är 22mbs utan 11mbs. Hade tänkt mig ett nätverk med 56mbs.

    Vet någon hur det fungerar i ett trådlöst nätverk med hastigheterna? Kan man köra 2st datorer med 56mbs och en xbox med 11mbs och då kunna överföra filer mellan de två datorerna i 56mbs?

    Fasiken, det börjar springa iväg nu:
    XBox 3.800:-
    HD 1.100:-
    D-Link pryl 1.200:-
    Trådlös router 1.200:-
    PCI nätverkskort 600:-
    PCMCIA nätverkskort 600:-

    BLÄH

Liknande diskussioner

  1. Trådlöst Nätverk....
    By Slite in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 09:40
  2. Trådlöst nätverk
    By ElFeo2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 06:08
  3. Trådlöst Nätverk (MS Adapter)
    By mysiskatten in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 15:11
  4. XBOX i trådlöst nätverk
    By JJ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 15:09
  5. HALO NÄTVERK 22.00 KOM OCH SPELA
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-26, 10:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •