Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 71

Diskussion: OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face master beear

    Jag har en lite fråga jag har inget chip i mitt xbox utan bara ny bios (tydligen) hur gör jag när jag ska gå ut på live blir jag bannad direkt då? och kan jag ha X-ecuter 2 4980 bioset eller är det bara för dom med riktigt chip i sin xburk

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan använda x2 4980...vilket gör att du inte kan gå live alls och därmed förhoppningsvis hindrar din xbox från att bli banned vilket kan vara bra om du vid senare tillfälle monterar ett chip i den...om du går live med något äldre bios så blir boxen bannad direkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    ang det där alladin chippet ni säljer.. är det lugnt o köra live så länge man bootar upp med det gamla bioset? har ni bilder på vart det ska lödas? eller får man nån bruksanvisning när man köper det?

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man får med bruksanvisning när man köper chippet, annars finns det bilder att hitta i forumet. Startar du med chippet avstängt så fungerar det bra, åtminstonde tills Microsoft bestämmer sig för att titta extra noga på vad du har på xboxens hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Tack för svaret om ja fattat d rätt så är chippet avstängt så länge man startar xboxen genom att trycka snabbare en 1sek på power knappen?

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av cccp
    Tack för svaret om ja fattat d rätt så är chippet avstängt så länge man startar xboxen genom att trycka snabbare en 1sek på power knappen?
    ´

    Exakt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    tackar tackar

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22

    MAC Adress

    Finns det någon lista på Blockade/Bannade MAC adresser någonstans?

    /Zapata

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Man får med bruksanvisning när man köper chippet, annars finns det bilder att hitta i forumet. Startar du med chippet avstängt så fungerar det bra, åtminstonde tills Microsoft bestämmer sig för att titta extra noga på vad du har på xboxens hårddisk.
    Men man måste väl ge M$ sin tillåtelse för att dom ska göra det? Jag får tex. inte kolla din hårddisk utan din tillåtelse...

    IOFS, köper man en XBOX, kan dom alltid kasta med ett feting licensavtal där man godkänner att dom får det..

  10. #40
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Talking

    Citat Original inlägg av asdlinux
    Jag vet att detta troligtvis är en mycket dum fråga. Men vad måste jag göra för att aktivera Live. Undrar för jag är inte säker på att jag har aktiverat den av misstag. Räcker det med att bara köra ett spel med live funktion eller måste jag göra nåt. Jag Körde Collin 4 i Single player och jag noterade att det stod Live på omslaget. Har jag gjort nåt dumt ???
    MVH
    Magnus
    Okej, Magnus!

    Så här är det, din XBOX måste ha en nätverkskabel till bredbandet, för att ha LIVE. Du måste dessutom ha ett abonnemang på LIVE. Har du inte anslutit den till bredbandet är det ingen fara!

    Anders

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Nåt skumt hände idag. Jag hade precis moddat en kompis box och skulle precis skruva ihop grejorna när jag kom på att jag glömde låsa upp/kopiera av hans orig.HD. Eftersom han har en 1.6a precis som min senaste box (som jag precis kopierat c på) så slängde jag in de filerna i hans box och skulle kolla om MS Dashboard bootade.. Gick ju bra. MEN nätverkskabeln satt i och jag brukar alltid ta det säkra före det osäkra men nu var det lite stressigt.. Kompisen skulle ändå aldrig köra Live. En timme senare kör jag igång min 1.6a för att lira lite Fifa. Gissa vad som följer... BANNED!!!

    Hur kunde detta hända? För att hans xbox hade identiska xbox-dashfiler? (inte EEPROOM)?

    Lägg därtill total förvirring när jag koppade hans eeprom till min så gick det igen.. fast det var hans som gick ut på live med chipet påslaget... !??! Fattar noll.. Skulle ju kunna vara nåt med HD-check som det sägs att MS börjat med men jag har alltid klarat mig med chipet avslaget på många olika boxar...

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Ska tillägga att båda boxarna var kopplade till samma router. Hans med dash på och min med Unleash X...

  13. #43
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    20
    har en rätt dum fråga....om ändå kanske rätt uppenbar. har xecuter chipp i min(vet att d kan stängas av med en knapp) samt en hdd fylld med spel... men om jag ska lira live så mÅste jag väl ha orginal spelen va? för brända lir kan jag väl ej spela med chipp avstängt? Samt jag kan väl ej lira mina spel jag har på Hdd live heller va?

    som sagt.."dum fråga förtjänar ett dumt svar" ^^

    Ur fattigdom kommer vishet

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja det är väl uppenbart, du måste ju stänga av chipet, ha en låst HD för att kunna starta MSdash för att du skall kunna spela LIVE.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Hmm jag har smartxx hur stänger jag av chippet det är väll bara ta orginal bios i listan eller?

  16. #46
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sverige
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Hur är det med Xlink Kai funkar det som live eller det har en egen funktion?
    som jag förstår det måste man inte gå genom Live för att använda det, någon som vet?

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Dash
    Hur är det med Xlink Kai funkar det som live eller det har en egen funktion?
    som jag förstår det måste man inte gå genom Live för att använda det, någon som vet?
    Först måste du regga dig på www.teamxlink******** (där står det åxå hur du ska göra). X-link Kai är ett program som du lägger in i din dator som är kopplad till bredbandet. Detta genom antingen två nätverkskort (kolla in forumet här så ser du hur du ska göra) eller en router (glöm inte att öppna ev portar i brandväggen). Programmet lurar din xbox att tro att det är ett annat xbox. Du kan även skapa ett spel där och du bestämmer antalet spelare samt om det ska vara ett privat spel, läs mer på länken. Du lurar alltså spelet att tro att nätverksspelet du ansluter dig till är på ditt lokala nätverk. Så detta har inget med LIVE att göra. Spelen du spelar måste stödja nätverksspel (system link) men inte LIVE. Tilläggas till detta är ju det bästa, att du kan spela brända spel på skiva eller från hårddisken! Men för att kunna göra detta bör du uppdatera din version av XBMC (Xbox Media Center) då X-link Kai funktionen är inbyggd de nya.
    ?????????????????????????
    ? SmartXX ? M8 - EvoX ?
    ? XBMC (2005-01-15) ?
    ? X-link KAI: tobson ?
    ???????????????????

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    mm men du kan använda xboxconnect med fast jag använder båda
    XboxVersion : 1.1
    ModChip : SmartXXv.2
    Os : 3333
    Addons : Language Pack
    Hdd : Orginal Harddisk
    DashBoard : EvolationX, MS
    Bios :
    1: OrginalBios 2: Xecuter2 3: Evox M8 4: Cromewell
    5: Evox 3.60 EjectFixed 6: Yoshi-final-2005
    7: IND-Bios 8: Ed on the Chip Ftp

  19. #49
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Durå...
    My xbox cribe

    ´Ge allt stöd till aik fotboll, de behöver det

  20. #50
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är det nån som kan hjälpa mig lite jag har ett chippat xbox och jag råkade lägga in xbox live av misstag kan inte få upp evo start sidan igen får upp den gröna orginal sidan kan ni hjälpa mig snälla!

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Du måste nog ominstallera superdisc.
    Jag lirar Halo 2 nu!

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10
    Går du Live så knyts ditt EEPROM på moderkortet till Hårddiskens serienummer. Byter du hårddisk så kommer både ditt moderkort och din hårddisk att bli bannad. För att köra Live igen krävs det att du köper en ny XBox.

    Därför ska man inte gå online inn nmac chippat sin XBox och bytt hårddisk.

    Har du blivit bannad en gång kan du heller inte längre ha andra hårddiskar än originaldiskar när du går online.
    Soldiers of Mist

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hmm skit... Då finns det alltså inget som helst sätt för mig att gå online med live. Trist trist. Har bara en större hårdisk ingen org. Fan, finns ingen väg runt eller? Har bara chippet för emulatorer för gamla gamla konsoller. Känns som ett dumt byte.

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du aldrig gått online innan du bytte hårddisk så bör det gå bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ok låter lovande. För det har jagi nte varit tidigare.

    Så checklisten ser ut såhär:

    1: Stäng ner chippet
    2: Gå in på Huvudmeny -> Setting -> Auto Sign-In -> Och välj NO
    3: Gå LIVE

    Eller...

    Dom kollar inte innehåll på disc etc? Mina xbox spel är org så det är inget prob men dom kanske inte gillar emulatorer o roms.

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vet inte vad dom kollar i dagsläget, och absolut inte vad som kollas xx månader efter att jag skrivit detta inlägg...

    Du lär bli bannad om du lägger in olika typer av fusk, kanske t.o.m. gamesaves.

    Steg 2 ovan är avsett för att skydda mot ofrivillig liveinloggning när man startar ms dashboard med chippet aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Uppfattat.

    Så det är egentligen bara att prova och hoppas på det bästa eller? Hur som om man blir bannad är det bara live som ryker då?

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, blir du bannad får du springa till elgiganten och köpa en ny box för 990:- att spela live på...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #59
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Lite mer frågor angående LIVE:

    1: Om man inte kan köra live kan man då få tag i downloadable content på något annat sätt?

    2: Anser ni det säkrare att rensa disken helt innan man går live? ifall dom nu kollar och det verkar inte som om nån nånstans vet vad msoft kollar på ens hårdisk....

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Hittar man "det ena" så brukar man hitta "det andra" också
    2: ingen kommentar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. X-ecuter lite 2 tillsammans med live???
    By Kalle Andersson in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 19:53
  2. D6 bios + DAshboard
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:19
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:19
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •