Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 71 av 71

Diskussion: OBS! Gå INTE in i MS DASHBOARD med chipet aktiverat efter LIVE uppdatering...

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej ni kunniga
    Kan man gå in på Live. Och spela spelen på hårddisken?? om inte kan man lägga spelen på en DVD skiva och spela på en helt orginal X-Box??

  2. #62
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du kan spela ORIGINAL spel på SKIVA live, om du avaktiverar chippet. Du kan inte spela spel från årddisken live.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #63
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Evo-x Live!

    Går det att köra LIVE med Evo-x chip?? Jag är ny i det här så frågan kanske är dum!!??

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är ett "evo-x chip" är väl frågan då...går det att stänga av så gäller det som redan är skrivet i tråden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #65
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ny BIOS X-ecuter 2 4980 minimerar (eliminerar?) risken att bli bannad från LIVE!

    Med X-ecuter 2 4980 kan boxen inte gå live utan att man stänger av sitt chip, därmed bör man inte kunna bli avstängd från LIVE så länge inte Microsoft bestämmer sig för att kolla efter andra tecken på modifierad box än vilket BIOS man använder.
    vart finns denna bios version att få hem då?

  6. #66
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är x2 4983 (256K, ej för xbox 1.6) eller 5xxx nånting (om du har ett 512K chip, finns i xbox 1.6 version) som gäller nuförtiden. Läs guiderna, finns en "hur hittar man program och bios" guide
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #67
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    bhöver hjällp med dns server

    hur gör man så att man lägger in i xbox dns server man kan skriva i på två styckna det är primary och alternate. Och på datan så finns det 2 dns server vilken ska man skriva in i primary och vilken ska mna skriva in i alternate

  8. #68
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    har problem med dns servern

    hur gör man så att man lägger in i xbox dns server man kan skriva i på två styckna det är primary och alternate. Och på datan så finns det 2 dns server vilken ska man skriva in i primary och vilken ska mna skriva in i alternate

  9. #69
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    nån som vet något sätt att få xbox live igen efter att man har blivit bannad pga flashad konsol?

  10. #70
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    man skulle typ byta eeprom tror jag

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej har en snabb fråga jag har två xbox 360 en flashad och en orginal och har en hårdisk skulle det funka så att jag spelar på den flashade utan live och med live på den orginala utan att bli bannad från live???
    Last edited by dailan; 2009-11-23 at 13:39.

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. X-ecuter lite 2 tillsammans med live???
    By Kalle Andersson in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 19:53
  2. D6 bios + DAshboard
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:19
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:19
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •