Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Kan inte spela KotOR på min box.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Kan inte spela KotOR på min box.

    Köpte KotOR idag och såg fram till att spela det. Men det visade sig att jag inte kunda köra det direkt ifrån HD'n. Blev lite småputt men tänkte att skit samma, kan lika gärna köra ifrån skivan.
    Och hurra! Det funkade, tänkte att wow vilket grymt spel. Fast sedan när jag hade kommit förbi första stället (skeppet) och den ska ladda fram någonting så blir TV'n bara helt svart. Och den vägrar fortsätta.

    Och sedan när jag försökte spara (i ett nytt spel) så gick inte det heller. Den bara är på 0% hela tiden.

    Har ett matrix chip installerat med EvoX, flashat bios och allt möjligt komplicerat som jag inte förstår allt för mycket.
    Snälla hjälp mig, vill verligen inte vara utan detta vad som verkar vara ett riktigt superlir.

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Har importerat NTSC-versionen av spelet och haft det i en månad ungefär nu men har aldrig stött på några sådana problem.

    Men nu när jag har kommit till den sista bossen så har det börjat komma sånt. När jag försöker spara mitt i striden (som alltid har gått tidigare) så står den bara på 0 % hela tiden. För en liten stund sen lyckades jag faktiskt klara bossen och då när slutfilmen ska komma så blir rutan helt svart.

    Alltså precis samma problem som du, förutom att jag itne har fått dom förräns nu i slutet.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Men grejen är ju även att jag inte kan spela det utan skivan i. Varför är det så? Kan man inte åtgärda det på något sätt?
    Beror ju förmodligen på att man har moddat. Man kan inte stänga av det på något sätt eller?

    Faan också, vill ju verkligen spela det.

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Jag provade precis att lägga in det på hårddisken med Xbcopy. Funkade finfint. Vet inte varför det inte funkar för dig. Vilket program använde du för att lägga in det?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Har du matrix och EvoX då? Jag använder också XBCopy0025.
    Du vill inte sälja det till mig då?

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Jag har X-ecuter 2 Lite med X-ecuter 4977 bios och Evolution X dashboard.

    Testa att flasha ditt matrix till 4977 bios. Kanske fixar det.

    Sälja kotor? Hm, jo. Skulle jag väl kanske kunna göra. Klarade det precis...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    flasha mitt matrix till blaha BIOS? Snälla nån, jag kan inget om sånt. Vet inte hur man gör det eller var man får tag på det man behöver till det och allt sånt.

    Grejen är ju att jag inte vet om jag kan spela ens ett NTSC utan att det ska bli samma problem.
    Men säg till om du skulle kunna tänka dig att sälja.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Flashade om till 4977, samma problem. Eller nästan, kan bara spela i 15 minuter och kan fortfarande inte spara.
    Men om det var så på alla Matrix chip så skulle väl det vara mer känt? Jag har inte sett någon annanstans där någon haft samma problem.

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Läste på ett annat forum att det kan uppstå problem i xboxens cache minne med kotor. Gör så här, spela tre sycken olika spel en liten stund och sen testar du igen. Det är möjligt att det funkar.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Såg också det. Men jag fattar inte hur det kan hjälpa. För att man har ju spelat tre olika spel före man startade det första gången, och då ska det ju funka med en gång ändå?
    Hur som helst så funkade det inte för mig. Testade nyss.

  11. #11
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Sorry, kan nog inte hjälpa dig då. Det var alla knep jag hade.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    same problem

    Jag har exact samma problem som dig whatever, hur jobbigt som helst! då är jag ju inte ensam om problemet iafall.

    /Lithium

Liknande diskussioner

  1. Magic 3.1, kan inte spela PSX-spel över huvud taget!!!
    By m0hx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-15, 19:31
  2. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  3. Kan inte spela orginalspel med mitt chippade Ps2
    By Carpenter in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 14:43
  4. Kan inte spela divx från cd...hjälp?
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 17:02
  5. kan inte spela orginal spel
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 03:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •