Jo, jag ska stoppa in en 120-giggare i Xboxen och behöver några enkla tips bara. Xboxen är ganska ny och jag har därför INGENTING på orginaldisken jag vill spara som gamesaves och liknande. Jag har även läst "byta-hårddisk-guiden", men blev inte så klok på den.
Nu till saken. Jag har en fungerade RW-skiva med SuperDisc 3.6 som går att boota med. I menyn "www.psxcare.com" finns ju allt som behövs för att få liv i disken, men jag är dock lite osäker på i vilken ordning jag ska installera sakerna. Jag tog en skärmdump av alla alternativen som illusterar saken bättre. För att kolla på den klistra in följande länk i ett nytt fönster: http://hem.passagen.se/puttrik9/screendump.GIF
(Det funkade inte att länka den så därför klistra in istället...)
När jag stoppat in den nya disken bootar jag med SuperDisc och jag hade tänkt köra i denna ordning:
1. "Format C-E-F"
2. "Install Original MS Dashboard"
3. "Install Evo-X (LARGE Drive)
Nu undrar jag givetvis om det är åt helvete att installera i den här ordningen, så jag inte gör något dumt. Nån som har något förslag?
Förresten, har man någon användning av "Regionpatch original dashboard"-alternativet?
Bookmarks