tycker min ps2 fläkt väsnas alledes för mycket, så jag ska byta till en bättre,, så jag undrar om nån har koll på vilken volt 12v? samt ampere den ger?
tycker min ps2 fläkt väsnas alledes för mycket, så jag ska byta till en bättre,, så jag undrar om nån har koll på vilken volt 12v? samt ampere den ger?
Jag är osäker på spänningen men kom ihåg bara att det inte är en hederlig 80mm fläkt utan något special-grejs.
ja vet det, det är en 60mm fläkt 12 volts ska mäta amperen idag,, tack för inget
Så här gjorde jag med min... http://www.nofuzz.com/ktd/ps2fan
Dålig engelska sen har jag bytt till en mindre pot så att jag kunde pula in den helt under skalet så att inte hårddsiken tar i den...
FUNKAR UTMÄRKT!!! När jag streamar film genom Ps2an hörs inte ett ljud från den!!!
tackar ktd för infon
Fläkten i PS2:an är en DC fläkt 7V 0,21A
ktd:
vilken version av maskinen har du?
En v7 tror jag det är...
Ktd: Vad är det för pot som man kan använda till fläkten, vilken använder du? Vilket ohm-tal ska det vara och vilken effekttålighet? Gärna länk till en passande på t.ex. Elfa.
Oj. Det var så länge sen så jag kommer inte ihåg all data på den. Men jag köpte en vanlig pot från Elfa. Har för mig att det var en 400ohm. Fast den blev känslig som om du kan få tag i en 0-100ohm så är det nog bättre...
Det är inte mycket du behöver sänka fläkthastigheten för att den ska bli tyst så nån högohmare är inte nödvändig...
Bookmarks