Ska du köra DVD+ ska du använda RW, +R funkar inte på Samsungen hur du en gör, det vill säga om du inte kan ändra informationen att det är typ en vanlig DVD-Rom skiva som ska gå med något verktyg men inte på Nec baserade brännare.Missförstå mig inte Samsungen har inga som helst problem att läsa informationen på skivan men eftersom det är en DVD+R så vägrar den av någon anledning, varken Thompson eller Philipsen har det problemet. Samsungen försöker liksom inte ens läsa utan blockerar skivan direkt. Den funkar väldigt bra DVD+RW så jag har gått över till det istället, finns billiga märkes skivor på Clas Ohlson, Traxdata tror att det är Ritek I dom skivorna igentligen kostar bara 315 kr ifall man köper 10 st, Det är billigt eftersom det är väldigt svårt att bränna sönder en RW skiva så det lönar sig i längden. Samsungen läser dock allting bäst av det den klarar av att läsa så få inte för dig att byta med någon bara för att du vill köra på DVD+R skivor, Det var min tanke först men när jag märkte hur kassa både philipsen och Thompson var på brända DVD så var det en välsignelse att äga en Samsung. Ha det.......................
PS. Samsungen Klarar alltså DVD-R/RW Galant så du inte tror att den enbart funkar på DVD+RW...................
Philipsen klarar inte av att läsa DVD+RW och Thompson vanliga CDR, som du ser så är det väldigt svårt att få en läsare som tar allt. Byter du mot en PC DVD-Rom så klarar den inte av orginalspelen, Byter du mot en PC Samsung och Flashar med Xbox Samsungens Firmware så får du samma problem så fort du flashat alltså att den inte tar DVD+R men den ska klara av det innan Flashningen, så spärren måste på något sätt hamnat där. Om någon av er som har Samsung Har fått igång DVD+R Skriv gärna här hur ni bar er åt. Fast dom flesta som jag vet trodde att dom fick igång DVD+R på samsung hade i själva verket en Philips så jag vet ännu ingen som fått igång en riktig Xbox Samsung med DVD+R.......................
Last edited by Skevast; 2003-09-16 at 03:56.
Om du inte leker med livet leker livet med dig
Bookmarks