Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: samsung med dvd+r

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    samsung med dvd+r

    Hej,

    Jag har en modifierad xbox med en samsung dvdläsare.
    Har hört och läst mycket om att detta ska vara den
    bästa dvdläsaren som kommer med xboxen.

    Nu till mitt problem. Jag införskaffade igår ett 25-pack
    Memorex DVD+R 4X. Jag köpte det eftersom det var ett helt
    ok pris för ett såpass bra märke, och för att jag hört att
    DVD+R ska ha några fördelar jämtemot DVD-R, samt att de båda
    ska vara lika kompatibla med alla dvdläsare.

    Jag har brännt två dataskivor (ISO9660), men ingen av dom
    går att läsa i Xbox Media Player. Jag har den senaste cvs
    av XBMP, och jag vet att jag bränner skivorna rätt, eftersom
    jag får ett fungerande resultat om jag bränner samma innehåll
    med samma inställningar på en verbatim DVD-R 4X.
    Jag provade även att ta en backup på ett spel, men det ville
    inte heller fungera om jag brände det på en Memorex DVD+R.

    Jag har en NEC 1300A och använder Nero 6.0.

    Vad har ni andra för erfarenheter med DVD+R-media?
    Jag syftar främst på er med samsungläsare, men ni andra
    får gärna också svara med vilka läsare ni har samt vilket
    dvd-medium ni felfritt använder.

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Ska du köra DVD+ ska du använda RW, +R funkar inte på Samsungen hur du en gör, det vill säga om du inte kan ändra informationen att det är typ en vanlig DVD-Rom skiva som ska gå med något verktyg men inte på Nec baserade brännare.Missförstå mig inte Samsungen har inga som helst problem att läsa informationen på skivan men eftersom det är en DVD+R så vägrar den av någon anledning, varken Thompson eller Philipsen har det problemet. Samsungen försöker liksom inte ens läsa utan blockerar skivan direkt. Den funkar väldigt bra DVD+RW så jag har gått över till det istället, finns billiga märkes skivor på Clas Ohlson, Traxdata tror att det är Ritek I dom skivorna igentligen kostar bara 315 kr ifall man köper 10 st, Det är billigt eftersom det är väldigt svårt att bränna sönder en RW skiva så det lönar sig i längden. Samsungen läser dock allting bäst av det den klarar av att läsa så få inte för dig att byta med någon bara för att du vill köra på DVD+R skivor, Det var min tanke först men när jag märkte hur kassa både philipsen och Thompson var på brända DVD så var det en välsignelse att äga en Samsung. Ha det.......................

    PS. Samsungen Klarar alltså DVD-R/RW Galant så du inte tror att den enbart funkar på DVD+RW...................
    Philipsen klarar inte av att läsa DVD+RW och Thompson vanliga CDR, som du ser så är det väldigt svårt att få en läsare som tar allt. Byter du mot en PC DVD-Rom så klarar den inte av orginalspelen, Byter du mot en PC Samsung och Flashar med Xbox Samsungens Firmware så får du samma problem så fort du flashat alltså att den inte tar DVD+R men den ska klara av det innan Flashningen, så spärren måste på något sätt hamnat där. Om någon av er som har Samsung Har fått igång DVD+R Skriv gärna här hur ni bar er åt. Fast dom flesta som jag vet trodde att dom fick igång DVD+R på samsung hade i själva verket en Philips så jag vet ännu ingen som fått igång en riktig Xbox Samsung med DVD+R.......................
    Last edited by Skevast; 2003-09-16 at 02:56.
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack så hemskt mycket för ditt svar!

    Misstänkte att det var som du sa, eftersom
    det står "unknown" i EvoX och inte "no disc".
    J-vligt trist detta, hade precis beställt hem
    ett 50-pack verbatim DVD+R som jag hoppades skulle
    räcka ett bra tag :/

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Wink

    tyvärr så måste jag säga att du har fel ..har själv en dvd+r brännare märke NEC ND-100A och en samsung dvd spelare på min xbox har inga problem alls med dvd+r media däremot problem med vissa märke som traxdata och princo , använder SNK ,SONY, OCH FUJITSU helt utan problem ..försök med detta om det inte funkar så kan jag tyvärr inte svara på det men för mig funkar ..ses och lycka till !!!

    ps: glömde en sak använder nitrox chip och bios Xecuter2_4976 ..även dvd+rw funkan galant OBS har haft problem med nero 6.0 får en blank screen ...använd nero ver 5.5.9.17
    Last edited by Manator; 2003-09-16 at 16:35.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hejsan,

    Jag får tacka för ditt inlägg också.
    Det var ju konstigt (eller kanske snarare intressant)
    att DVD+R fungerar i din samsung... jag ska försöka
    göra en undersökning om vilka medium min dvd-läsare
    klarar av... so far har jag testat:

    Verbatim DVD-R 4x fungerar
    Maxell DVD-RW 2x fungerar
    Memorex DVD+R 4x fungerar EJ!
    Memorex DVD-R 4x fungerar
    PC-Line CD-R 700mb fungerar
    Maxell CD-R fungerar

    kort lista än så länge alltså, men jag ska försöka utöka den allt
    eftersom :-)

    Tack för all hjälp!
    Last edited by dahonk; 2003-09-16 at 18:55.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Originally posted by Manator
    tyvärr så måste jag säga att du har fel ..har själv en dvd+r brännare märke NEC ND-100A och en samsung dvd spelare på min xbox har inga problem alls med dvd+r media däremot problem med vissa märke som traxdata och princo , använder SNK ,SONY, OCH FUJITSU helt utan problem ..försök med detta om det inte funkar så kan jag tyvärr inte svara på det men för mig funkar ..ses och lycka till !!!

    ps: glömde en sak använder nitrox chip och bios Xecuter2_4976 ..även dvd+rw funkan galant OBS har haft problem med nero 6.0 får en blank screen ...använd nero ver 5.5.9.17
    Grejen är den att jag typ testat 15 tal olika fabrikat brända i en massa olika hastigheter på alla möjliga brännare bla Nec Philips och Sony på ett 30 tal olika xboxar 15 av boxarna hade thompson och typ resten hade en liten övervikt på philips, Dom som hade Samsung tog inga som helst DVD+R och dom som hade Philips klarade inte av att Läsa någon DVD+RW (den sökte och sökte efter skivan). Så bara Thompson funkade på både DVD+R och DVD+RW, Så antagligen har du en magisk Samsung eller en helt vanlig Thompson, Är du helt säker att du har en Samsung. har du sett den med egna ögon eftersom jag har svårt att tro det att den tog DVD+R...............................
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Originally posted by Skevast
    Grejen är den att jag typ testat 15 tal olika fabrikat brända i en massa olika hastigheter på alla möjliga brännare bla Nec Philips och Sony på ett 30 tal olika xboxar 15 av boxarna hade thompson och typ resten hade en liten övervikt på philips, Dom som hade Samsung tog inga som helst DVD+R och dom som hade Philips klarade inte av att Läsa någon DVD+RW (den sökte och sökte efter skivan). Så bara Thompson funkade på både DVD+R och DVD+RW, Så antagligen har du en magisk Samsung eller en helt vanlig Thompson, Är du helt säker att du har en Samsung. har du sett den med egna ögon eftersom jag har svårt att tro det att den tog DVD+R...............................

    tyvärr så måste jag göra dig besviken och säga YES jag har en samsung har även modad xboxen själv och vet exact vad jag har ..varför funkar inte för dig det kan jag inte svara på .. men tyvär så är det ett faktum att den funkar på alla mina dvd+r förutom princo och traxdata ...cheers !!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Originally posted by Manator
    tyvärr så måste jag göra dig besviken och säga YES jag har en samsung har även modad xboxen själv och vet exact vad jag har ..varför funkar inte för dig det kan jag inte svara på .. men tyvär så är det ett faktum att den funkar på alla mina dvd+r förutom princo och traxdata ...cheers !!
    Ok då är frågan vad du vill ha i mellan för din "magiska" Samsung, har letat som en idiot efter en som fungerat har även flashat om en PC samsung DVD-Rom Så att den ska klara orginal spel och när jag flasha om den så sluta den ta emot DVD+R. Då måste det liksom finnas flera Samsung och jag haft oturen att snubbla över dom dåliga det jobbiga är att jag snubblat över ett 10 tal och ingen funka så. Men jag har snubblat över Thompson som tar emot CD-R, killen som hade den ville inte dock inte göra någon bytes affär med den oavsett hur mycket jag bjöd Jag har testat princo och traxdata med men det var många fler märken som jag testa. Har du någon msn icq jag kan kontakta dig på om du inte vill bli av med den så kanske du kan ge mig en kopia på din Firmware eftersom den måste skilja sig åt. Så kan du ge mig lite specifika märken eller sälja mig någon skiva som du bränt nått på så jag kan testa min Samsung med den ifall skivorna du testat kanske är annorlunda. Vill gå till botten med det här eftersom jag är less på DVD-R/RW skivor. Så snälla hjälp mig att knäcka det här. Folk jag tidigare snackat med har typ blivit blåsta eftersom philipsen tar en del cdr som är brända i låg hastighet så har dom trott dom fick Samsung när dom köpte sina färdigmoddade av en kille i mina hemtrakter. Eftersom du själv moddat din och kan läsa så bör du ju ha en Samsung frågan är bara ifall vi har samma drive har vi det så måste skivorna du använt vara magiska på något sätt. Jag har enbart lyckats få igång DVD+R skivor som var brända med en Ricoh Brännare som kunde patcha skivorna på nått sätt och med hjälp av ett speciellt prog, så att den inte skriver i info delen av skivan att det är en DVD+R utan en vanlig DVD-Rom skiva alltså Pressad dvd. Men då är ju inte skivan DVD+R längre liksom, du kan inte gjort så eftersom det bara fanns ett fåtal brännare som klara av det och Nec är inte en av dom..............så jag skulle vara tacksam ifall vi kunde ta ett snack på icq msn eller per telefon, att det funkar för dig är ju även ett steg framåt för mig eftersom jag då vet att det finns hopp.............................
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Originally posted by Skevast
    Ok då är frågan vad du vill ha i mellan för din "magiska" Samsung, har letat som en idiot efter en som fungerat har även flashat om en PC samsung DVD-Rom Så att den ska klara orginal spel och när jag flasha om den så sluta den ta emot DVD+R. Då måste det liksom finnas flera Samsung och jag haft oturen att snubbla över dom dåliga det jobbiga är att jag snubblat över ett 10 tal och ingen funka så. Men jag har snubblat över Thompson som tar emot CD-R, killen som hade den ville inte dock inte göra någon bytes affär med den oavsett hur mycket jag bjöd Jag har testat princo och traxdata med men det var många fler märken som jag testa. Har du någon msn icq jag kan kontakta dig på om du inte vill bli av med den så kanske du kan ge mig en kopia på din Firmware eftersom den måste skilja sig åt. Så kan du ge mig lite specifika märken eller sälja mig någon skiva som du bränt nått på så jag kan testa min Samsung med den ifall skivorna du testat kanske är annorlunda. Vill gå till botten med det här eftersom jag är less på DVD-R/RW skivor. Så snälla hjälp mig att knäcka det här. Folk jag tidigare snackat med har typ blivit blåsta eftersom philipsen tar en del cdr som är brända i låg hastighet så har dom trott dom fick Samsung när dom köpte sina färdigmoddade av en kille i mina hemtrakter. Eftersom du själv moddat din och kan läsa så bör du ju ha en Samsung frågan är bara ifall vi har samma drive har vi det så måste skivorna du använt vara magiska på något sätt. Jag har enbart lyckats få igång DVD+R skivor som var brända med en Ricoh Brännare som kunde patcha skivorna på nått sätt och med hjälp av ett speciellt prog, så att den inte skriver i info delen av skivan att det är en DVD+R utan en vanlig DVD-Rom skiva alltså Pressad dvd. Men då är ju inte skivan DVD+R längre liksom, du kan inte gjort så eftersom det bara fanns ett fåtal brännare som klara av det och Nec är inte en av dom..............så jag skulle vara tacksam ifall vi kunde ta ett snack på icq msn eller per telefon, att det funkar för dig är ju även ett steg framåt för mig eftersom jag då vet att det finns hopp.............................
    kom ihåg att berätta för grabbarna att jag hade rätt och min magiska samsung ..... spelar allt förutom de dvd+ jag sa förut eller egentligen spelar de åxå men tar för lång tid med loading time ... skicka din icq till min mail så får vi snacka efteråt via telefon kan även vissa min xbox för dig ..känns faktisk cool att ha den enda samsung xbox player som funkar med dvd+r och dvd+rw !!!

    oh fan så glömde jag säga att den klarar av cdrw och cdr skivor ...kan du tro det NÄ säkert inte men kontakta mig så får du se
    Last edited by Manator; 2003-09-17 at 01:55.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Originally posted by Manator
    kom ihåg att berätta för grabbarna att jag hade rätt och min magiska samsung ..... spelar allt förutom de dvd+ jag sa förut eller egentligen spelar de åxå men tar för lång tid med loading time ... skicka din icq till min mail så får vi snacka efteråt via telefon kan även vissa min xbox för dig ..känns faktisk cool att ha den enda samsung xbox player som funkar med dvd+r och dvd+rw !!!

    oh fan så glömde jag säga att den klarar av cdrw och cdr skivor ...kan du tro det NÄ säkert inte men kontakta mig så får du se
    CD-R/RW DVD-R/RW och DVD+RW har jag fått igång på min Samsung, Det är trots allt den bästa läsaren till XboX, vart dock lite sugen på en philips när jag läste att grabbarna diskutera hur man trimma lasern, har gjort det på min gammla playstation och det forkortade inte livslängden på den, funkade helt perfekt när jag sålde den. Skiter i själva märket utan vill ha en läsare som tar alla skivor. Tyvärr verkar det inte funka på samsungen att trimma lasern och den tar ju allt annat skitbra, undrar liksom varför den tar DVD+RW och inte +R fast det är ju lika korkat som att Thompson läsaren inte klarar vanliga CD-R utan man fick köra CD-RW som laddar så jätte snabbt........

    P.S Min ICQ är: 190181731 och MSN messenger: skevast@hot mail.com , utan mellanslag då men det sencureras bort här när man skriver som vanligt
    Last edited by Skevast; 2003-09-17 at 02:42.
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har inga problem med DVD+R med min Samsung DVD. Använder en NEC 1100A brännare med Memorex skivor!

    Edit,,

    Har också precis kört mina DVD+r backuper på en polares XBox med philips dvd...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Originally posted by aalen
    Jag har inga problem med DVD+R med min Samsung DVD. Använder en NEC 1100A brännare med Memorex skivor!

    Edit,,

    Har också precis kört mina DVD+r backuper på en polares XBox med philips dvd...
    tack aalen för att styrka den här ..nästa gång ska visa personer som påstår att man ljuger kolla lite runt för mer infomation innan man öppnar munnen !!!

    cheers!

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    141
    Respekt
    22

    Thumbs up Dvd+r

    Jag har en Samsung i min xbox och dvd+r fungerar hur bra som helst med alla typ av skivor. jag köpte tom traxdata på clasoh..óch fungerar bra jag undrar om de som har problems kan bränna de......i tex nero finns options för xbox boot skiva om den ska fungerar på xbox......osv....

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Som det verkar så måste det finnas olika Samsung, jag har själv sålt vidare min xbox 3ggr med samsung som inte funka med dvd+r samt så har jag typ 7-8 polare som inte heller får igång dvd+r på sina Samsung, Typ 15 polare som har Philips får igång dvd+r hur bra som helst men ingen av dom får igång dvd+rw. Jag orkar inte byta mera eftersom jag laggt ner för mycket jobb på det här, jag får helt enkelt betala 5 kr extra per skiva och istället köra på dvd+rw som jag kan radera när jag inte längre vill ha kvar innehållet, på sätt och vis så blir det till och med billigare att köra på dvd+rw i och med att dom går att radera. Man bränner dom i 2.4X vilket är helt ok. Skulle dock vara kul att se en Samsung som tar DVD+R eftersom jag letat efter en sådan sen Det kom Samsung till XboX. Jag har alldrig sagt att någon skulle ljuga om deras Samsung klarar DVD+R, eftersom jag testat så många och jag inte fått igång en enda, då menar jag verkligen att jag testat jag har typ testat alla tillgängliga dvd+r skivor som finns att få tag på, jag hittar typ inga nya märken längre. Jag har både köpt storpack och enstaka skivor. Hur jag en gjort så har det blivit dyrt eftersom 2 skivor som man får per postförskott blir väldigt dyra men 50 skivor som man inte kan använda blir ännu dyrare. Jag har testat alla brännar program oxå, och jag har lyckats med en Ricoh dvd+r brännare bränna skivor som funka på min samsung men då ficka man ändra infodelen på skivan med ett prog så att DVD+R skivan inte längre kändes igen som DVD+R utan som en DVD-Rom alltså pressad skiva. Progget finns på någon DVD Hack sida, kommer inte på vad den heter riktigt men man kunde ändra sånna saker om man hade någon speciell brännare bla Ricoh. Det gick inte med Nec, Sony, Pioneer, eller några andra brännare som var baserade på Nec. Så jag måste haft maximal otur eller så har ni tänkt på nått som inte jag har tänkt på när ni brännt era skivor.....Hur som så är jag så sugen att köpa en sådan xbox eller bara själva Samsungen, så har ni en Samsung som tar både DVD+R/RW och naturligtvis allt annat så hör av er om ni vill bli av med den................
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

Liknande diskussioner

  1. Dvd med inspelning / MAKROVISION
    By spel in forum Fritt Forum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 20:27
  2. Hansi är Samsung dvd bäst??????
    By Skevast in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 21:45
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 14:27
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. Samsung DVD 611
    By bjorn.bostrom in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-09-22, 18:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •