Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Går ej att flasha om boxen vad göra?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Går ej att flasha om boxen vad göra?

    Försöker flasha om boxen med superdisc 3.6 men får medelandet att det inte går att skriva över biosen. Anledningen till att jag försökte med detta är att nyare spel inte har fungerat (SÄKERHETSKOPIOR) någon som vet vad felet är?

    Utförlig beskrivning och enkelt, är nybörjare på detta så inget gå in o boxen o löd här o där tack.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du får ju sätta switcharna i rätt läge om du skall flasha in bios

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: Går ej att flasha om boxen vad göra?

    Originally posted by Baggen
    Försöker flasha om boxen med superdisc 3.6 men får medelandet att det inte går att skriva över biosen. Anledningen till att jag försökte med detta är att nyare spel inte har fungerat (SÄKERHETSKOPIOR) någon som vet vad felet är?

    Utförlig beskrivning och enkelt, är nybörjare på detta så inget gå in o boxen o löd här o där tack.

    Hur är din xbox modifierad då?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    "Du får ju sätta switcharna i rätt läge om du skall flasha in bios"

    Ok hur gör jag för att sätta dom i rätt läge då? utförlig beskrivning vore bra.

    En fråga bara kanske är korkad men varför har man inte switcharna i det läget helatiden då? vad är skillnaden?

    Tack iaf för svaren

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    FÖRST och främst vad e det fö chip du har?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ny Xbox inkl. EvoX & X2 Bios installerad

    det som stog dör jag köpte den hur kollar jag chip annars?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    chip e
    Xecutor2.0 till 2.2 LITE/PRO
    LPC chip, vilken typ av chip har du?

    du beskriver typ av bios.bin

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    du har du icq? kan du kontakta mig där isf? mitt nr 95731022

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    hur kollar jag chiptyp? måste jag skruva isär boxen eller?c

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köpte du boxen av oss? Vilket artikelnummer står det på kvittot?

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    köpt på ww ...konkurrentens namn borttaget... c0m vet inte om du får ut nått av det
    Last edited by Baggen; 2003-09-17 at 16:51.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Skulle vara bra om ngn kunde svara på detta, har nämnligen ett i det närmast identiskt problem.... Kan man ha en moddad box, men med org chip !?! ( Isf är det nog det jag har iaf ) Och om detta kan stämma hur uppg. man BIOS då´rå??

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Dom som sålde din box verkar inte modda dom rent hårdvarumässigt utan dom kör någon slags av exploit där dom lägger bioset på hårddisken. Om du hittar den så bör du ju kunna byta ut den mot en annan, den bör ligga i roten på någon partition. Den lösningen är väldigt dålig och om du vill senare byta hdd så måste du modda den en gång till och betala en gång till. Dom lovar att du får behålla garantin eftersom dom inte öppnar boxen, men ska du vänta tills garantin går ut för att byta hdd. Jag fattar inte ens hur man kan ta betalt för en sådan här lösning. PSXCARE erbjuder exact samma tjänst där dom lägger in ett riktigt chip och så övertar dom garantiansvaret ifall du köpt boxen av dom och då kan du sammtidigt lägga in en hdd. Enligt mig så har du åkt på en riktig blåsning, hemsidan ser amatörmässigt gjord och den enda support som finns är till ett kontantkort.......Ja ja inte vet jag men testa att leta efter en fil som har ändelsen *.bin i roten på en av partitionerna och byt ut den mot din bios, och obsevera att din bios måste heta likadant, du får altså döpa om den. Går det åt skogen så måste du köpa 007 Agent underfire eller Mechassult och ett minneskort och leta på xbins efter filerna för att återställa boxen. Det här bör hjälpa dig fram tills du ska byta hdd men då måste du åtminstånde flasha boxen om du inte lägger in ett chip......
    Last edited by Skevast; 2003-09-19 at 05:05.
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Om det var till mig det var menat så har jag skickat i en ny hd i min box en 80gb o det funkade då utan problem.. plomberingen var då bruten när jag fick den så antar att nått gjorts innuti burken iaf.

    Samma fråga igen då hur kollar jag upp vilket chip jag har? verkar ju behöva det för att veta hur jag ska bygla om. Hoppas man kan få lite hjälp trots att jag inte köpt min box här.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Chippet dom använde på den sidan är ju en Cheap-mode med en SST 49LF020 krets. Senare evox varianter ska klara av den, se till bara att den bios du ska flasha är 256 kb stor och din evox.ini ska innehålla den här raden vid dom olika kretsarna som den ska kunna flasha

    Flash = 0xbf61,"SST - 49LF020",0x40000

    Mer vet jag inte om det chippet och du ska inte behöva bygla nått för att flasha den......

    Det är ju dom lösningar dom erbjuder på sin sida ifall dom använt en annan så kan jag tyvärr inte hjälpa dig utan mera detaljer om vilket chip det är och så. En del ställen har liksom ingen ordning så dom flashar en del boxar lägger in chip i några andra ......så det är svårt. Är det så att den är flashad och dom tagit bort byglingen så måste du på något sätt byggla det för att uppdatera. Men låt oss hoppas att det är en sådan krets som jag skrev som dom satt i din maskin.....Ha det...
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Originally posted by Baggen
    köpt på ww ...konkurrentens namn borttaget... c0m vet inte om du får ut nått av det

    Om du kontaktar det företaget så kan dom säkert hjälpa dig med ditt problem då dom vet om boxen är biosflashad eller har ett chip monterat. Jag TROR dom brukade biosflasha boxarna, och sedan montera en strömbrytare inuti boxen som måste slås om för att det skall gå att flasha.

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-17, 16:11
  5. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •