Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Vilket chip är bäst?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post Vilket chip är bäst?

    Tja, jag har precis beslutat mig för att chippa mitt ps2 (köpt Dec 2001 i UK) och undrar vilket chip man skall satsa på. Enligt vad jag läst så skall det senaste Messiah vara det bästa, eller skall man välja Neo??? Jag har ju redan Region X cd´n så det blir väl Messiah, eller? Har någon nåt tips.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, med Messiah och dvd-region-x så har du vad du behöver för att spela alla ps1/ps2 spel och se dvd-filmer från alla regioner. Inte så mycket mer man kan önska.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Uppsala, Sverige
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Post

    Halo,
    ..jo, jag sitter och funderar på vad jag ska köpa för chip osso, tänkte höra lite åsikter i denna tråd. Messiah kostar ju iaf dryga 2 kilo kronor med installation, det är mycket penger. Jag var helt inne på Messiah ett tag men man blir lite skeptisk när man läser om allt krångel en del har. Hur stor del av klientelet är detta eg.? Jag menar, man hör ju allri av dem som det funkar för. Då jag till 95% kommer att köra cdrbackups (ps2) så kanske man skulle stå ut med ett enklare swapchip ist. Funkar R-mod bra till detta/hur går det med R-mod och 80 minuters skivor på en v4?

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    R-mod passar inte till V4.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det finns "R-mod" även till V4.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Finns det? Kan man spela några importspel med det chippet?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det fungerar precis som R-mod på V5.

    Backuper på PS2 spel startas med hjälp av swaptrick. Import original går inte att starta. 80-minuters rippar kräver att chippet har "neo 2.2" funktionalitet, dvs en SCEX signal som isåfall måste lödas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Uppsala, Sverige
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Post

    Hansi; Vad menar du med SCEX signalen, finns det stöd på R-Mod chippet för detta? D.v.s. att man löder en kabel mellan chippet och SCEX på kortet för att 80 min ska fungera eller? Jag HAR letat igenom gamla trådar men je hittat något svar på den frågan.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24

    Post

    ehh det är inte så enkelt. om du installerar ett neo2.2 chip så kan du spela 80mins backuper har dock hört att neo2.2 sakta men säkert sliter ut lasern vet dock inte helt säkert hur det står till med den saken.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24
  2. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  3. Vilket Chip e bäst??
    By Nike666 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 10:33
  4. vilket chip är bäst eller ska jag flasha??
    By Monks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 13:23
  5. Vilket PS2 chip ÄR bäst??
    By Ghost in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-02, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •