Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: DVD-r funkar inte !!!!!!!!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    DVD-r funkar inte !!!!!!!!!

    Skulle idag testa ett spel bränt på DVD-r skiva men det funkar inte.
    Den läser i ca 30 sek. sen står det "No disc".
    När man läst om det på nätet om Evolution X på nätet så står det att den ska läsa ala skivor eller det nån inställning jag måste göra.
    Bör avslutningsvis säga att jag är helt borta när det gäller sånt här så jag vänder mig till er bättre kunnande.....

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Testa med ett fabrikat på skivorna....
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Testade imorse igen och då gick det i gång så jag såg spelloggan men sen stod det att det antingen va en skitig skiva eller att den var trasig så det måste vara skivan det är fel på.
    Om det skulle vara dålig kvalite på skivan,kan nån då ge mig exempel på bra DVD-r skivor och vart man kan köpa dessa....

    Vet inte om det är acceptabelt men jag testar ändå.Det finns ingen här som bränner X-box spel på dvdskivor och som säljer dessa

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Originally posted by masterchief
    .Det finns ingen här som bränner X-box spel på dvdskivor och som säljer dessa
    Alldeles riktigt,det finns INGEN här som bränner X-box spel på dvdskivor och som sen säljer dom.
    Det är ivart fall helt fel ställe att fråga på, sätt in en annons på DN istället

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Förstod nästan det..........men ändå inte.
    Varför är det sån dubbelmoral när det gäller piratspel.
    Detta forum finns p g a alla olika chippningar til olika konsoler mm + en liten del som handlar om spel och konsoler i övrigt.
    Och det finns ingen som kan övertyga mig att "Ja jag har chippat min X-box eller PS2:a för att spela importspel eller för att kunna spela "backupkopior" för att min mormor brukar äta upp mina originalskivor".
    Chippning av konsoller används till 99 % för att spela kopierade spel antingen på en bränd skiva eller nerladdade spel direkt på hårddisken (som jag).

    Har haft samma pratstund med andra paragrafryttar wannabe när det gällde dvdfilmer på ett hemmabioforum och samma sak där.
    Skulle vara intressant att veta om den negativa inställningen till piratspel ligger i att det är olagligt eller något annat (forumregler kanske ????).
    Måste ju vara forumreglerna för det finns väl ingen med en negativ inställning till piratspel här som har t e x nerladdade musikskivor,pc-spel eller för den delen dataprogram mm mm

    Tycker för övrigt att detta forum är en bra sida att få ANNAN hjälp från när man ser all kunskap som en del besitter och är hjälpsamma till andra forummedlemmar.
    och det är tur ändå att det finns piratspel mm då detta forum inte hade funnits eller iallafall inte så välbesökt som det är om inte möjligheten att spela dessa fanns,som b l a PsxCare.com möjliggör.
    Skulle vara kul att höra nån annans tankar kring detta och då från de som inte är rädd att få skit från andra som INTE vågar/vill säga vad de tycker.
    Moderatorerna kommer förmodligen att stänga av mig men låt topicen ligga öppen så andra har chansen att yttra sig.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Gäääsp...... mycket text att tugga igenom....

    Testa med Princo (4x) skivor funkar klockrent i alla maskiner jag testat på.....
    Inhandlas i närmsta datashop....
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Originally posted by masterchief
    Förstod nästan det..........men ändå inte.
    Varför är det sån dubbelmoral när det gäller piratspel.
    Detta forum finns p g a alla olika chippningar til olika konsoler mm + en liten del som handlar om spel och konsoler i övrigt.
    Och det finns ingen som kan övertyga mig att "Ja jag har chippat min X-box eller PS2:a för att spela importspel eller för att kunna spela "backupkopior" för att min mormor brukar äta upp mina originalskivor".
    Chippning av konsoller används till 99 % för att spela kopierade spel antingen på en bränd skiva eller nerladdade spel direkt på hårddisken (som jag).

    Har haft samma pratstund med andra paragrafryttar wannabe när det gällde dvdfilmer på ett hemmabioforum och samma sak där.
    Skulle vara intressant att veta om den negativa inställningen till piratspel ligger i att det är olagligt eller något annat (forumregler kanske ????).
    Måste ju vara forumreglerna för det finns väl ingen med en negativ inställning till piratspel här som har t e x nerladdade musikskivor,pc-spel eller för den delen dataprogram mm mm

    Tycker för övrigt att detta forum är en bra sida att få ANNAN hjälp från när man ser all kunskap som en del besitter och är hjälpsamma till andra forummedlemmar.
    och det är tur ändå att det finns piratspel mm då detta forum inte hade funnits eller iallafall inte så välbesökt som det är om inte möjligheten att spela dessa fanns,som b l a PsxCare.com möjliggör.
    Skulle vara kul att höra nån annans tankar kring detta och då från de som inte är rädd att få skit från andra som INTE vågar/vill säga vad de tycker.
    Moderatorerna kommer förmodligen att stänga av mig men låt topicen ligga öppen så andra har chansen att yttra sig.
    Helt rätt.

    Håller med dig fullständigt, dock så är det nog forum reglerna som gör att man inte ska fråga efter piratspel. Kan bli så att efter en tid förknippas sidan och butiken med piratspel osv därför vill man inte förknippas med det (även fast alla vet att det har med piratspel att göra). Jag som dig sitter ofta också och diskuterar med dessa dubbelmoral människor på IRC som påstår att de inte chippad sin box för att kunna köra piratspel (*host* bullshit).
    Blir också trött på tråkiga inlägg som ...köp spelet..manualen ligger i fodralet...du hittar spel i butiken...

    Ska man skriva så kan man lika bra skita i att skriva.

    Personligen så har jag en del piratspel (läs backup spel) för eget bruk, skulle inte vilja börja sälja dem för det är då man kan åka dit.
    Men tips på var man hittar spel plus allt annat är som bekant DC eller newsgroups (som visserligen kostar lite grann men dock är bäst).

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    För min egen del tycker jag att vissa spel(tex.worms), musikcd(Pink Floyd,Neil Young etc.) eller dvdfilmer((B.O.B, allt med Robert G etc.) är så bra att jag hellre köper orginalet.Inte för att på nåt sätt stödja den ena eller andra utan bara för att det känns på nåt vis värdefullare och bättre när det är orginal.Men det är f-n inte kul att köpa ett spel för 600 spänn som man tycker är kul i typ 2 timmar.Men som väl är finns det ju spel som räcker livet ut(worms) och som man bara måste ha nästa version av

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tänkte skriva vidare i denna tråd då ett annat problem uppdagade sig imorse........
    Ni som läst denna tråd vet att jag försökte spela ett bränt spel till boxen,NHL 2004 men utan lyckat resultat...
    Igår köpte jag originalet då ja inte orkade vänta tills jag fick en ny kopia.

    Med stora förhoppningar satte jag i spelet och......... samma sak!!!!
    Den läste inte skivjäveln och sen stod det "no disc" på ett originalspel.Boxen är inte skitig och skivan är absolut inte skitig.
    Undrar då till er,bättre vetande vad det kan vara för fel om jag måste göra nån inställning eller nåt.Har Evolution X.

    Med facit i hand så sitter jag hellre med ett kopierat spel som inte funkar och som var gratis än som det är nu,ett originalspel som kostade mig 600 som inte heller funkar(än kanske man ska säga)

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    .

    Samma sak hände mig, köpte kotor på orginal men funkade inte på min box, microsoft har gjort nåt nytt skydd på skivorna men det funkar om man patchar spelet. jag kommer aldrig köpa orginal när pyttemjuk gör så här!!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Det funkar nu av nån anledning men satan vad svårt det är............

Liknande diskussioner

  1. brända Full dvd ... vafrör funkar inte dessa??
    By Stroofil in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-07-02, 15:55
  2. dvd kopior funkar inte
    By nightwish in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 00:00
  3. varför funkar inte org. spel på bytt dvd??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 17:15
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 17:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •