Funkar X2.2 Lite på v1.4?
Det är bara bios som skiljer sig åt eller??
Funkar X2.2 Lite på v1.4?
Det är bara bios som skiljer sig åt eller??
The mind is like a parachute - it only works if it's open...
EvolutionX M7 Bios är den enda som funkar på 1.4/1.5 xbox
Hmmm ser att man kan göra EvoX D6 med stort HD stöd i XBTool men INTE EvoX M7 kasst
Last edited by pege63; 2003-09-24 at 14:25.
Jag vet att M7 är det enda bios som funkar på v1.4....
Det jag undrar över är om Xecuter 2.2 Lite chipen funkar i dom maskinerna eller om det är ännu mer hårdvara som är ändrad?
The mind is like a parachute - it only works if it's open...
Chipen fungerar, det är bara bios. Vissa enheter har kanske +5v borttaget från lpc-bussen, då måste man sätta en kabel på någon alternativ strömkälla, men det har vi inte råkat ut för än.
M7 och x2.2 lite funkar bra. Flashade om ett Lite chip i en 1.3 maskin och satte det i min 1.4. Går klockrent nu. Dock är det en Thomson DVD så varken CD-R, CD-RW eller DVD-RW har funkat.
/I-M
Jag har en Thomson DVD i min 1.4 och cd-rw, dvd-r & dvd-rw funkar. Dock inte cd-r men det hade jag inte räknat med.
En sak med cd-rw... Jag har en cd-rw på 700MB och den funkar inte. 650MB cd-rw skivorna funkar dock 100%...
tjena killar
sitter här med X2.2 lite o en V1.4 xbox. Problemet jag har är att chippet är redan flashat med en bios på bank 1 som 1.4 inte stödjer o bank 2 e tom. Hur ska jag göra för att flasha om den till M7? Ska jag installera den på min 1.0 o flasha den med M7 o sedan installera den på 1.4? problemet är att jag har flashad TSOP på min 1.0 o vete fan om chippet kommer att funka om jag lägger över den till den..
HJÄLP MIG![]()
Bookmarks