Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: MATRIX chip för PS2?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Post MATRIX chip för PS2?

    "2002-10-04
    Idag fick vi leverans av "Matrix" för PS2, ett chip med samma funktioner som Messiah men som även passar många USA och JPN konsoller.

    De chip vi har hemma nu passar V4, V5, V6. Inte V3 (japanska 10000/15000 t.ex.), dessa får vi in först nästa vecka. Vi har sedan förra veckan även chip för nya "V7", men den versionen säljs inte i sverige ännu utan vi tog in några då en kund lämnade in en PS2 från England med den versionen."

    Nu blir jag verkligen jätte glad!
    Tyvärr så har jag ju 18000 modellen.
    Men jag är intresserad om allt av detta chip.
    Jag letade på er sida om hur mycket den kostar + hur den såg ut eller något mer information om det alls men hittade inget.
    Var kan jag hitta mer information om detta chip?
    Hur mycket kommer ni att ta för chippet? lika mycket som messiah för pal?

    Tacksam för all slags svar om detta.

    No Comments..!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi kommer i första hand hålla oss till Messiah (känns tryggast då vi vet att dom fungerar...).

    Vi har monterat 2st Matrix idag, dom verkar fungera finfint, men jag måste testa igenom med många spel samt verkligen undersöka att PS1 importer går i 60Hz, vilket inte alltid är så lätt att se.

    Matrix för "V3" skall vad jag förstått vara rätt för japansk 18000. Jag tror inte det finns chip med stöd för 10000 och 15000 :-(

    Vi kommer iallafall ta hem matrix för "V3", så din 18000 kan du snart skicka hit.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Post

    ÅH Hansi du är bäst!
    Hur många tar du hem? Kan inte du lägga undan ett till mig? Får liksom inte lön förrän 27 November

    Jag måste bara ha det här chippet!
    No Comments..!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag tar nog bara hem c:a 25st, men det borde räcka så länge vi bara har dom som "reserv" ifall Messiah tar slut samt för japanska/usa PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Matrix (Xodous Chip) - EvoX Bios.
    By bjornen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 07:00
  2. vad ska jag ha för chip i min ps2
    By spenne in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-27, 07:45
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. Chip för japanska ps2???
    By Mekkarn in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-02-03, 00:11
  5. verktyg för ps2 - inget chip behövs tydligen
    By Spookman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-21, 19:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •