Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Frysning/Låsning i spel p g a värmeproblem?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Frysning/Låsning i spel p g a värmeproblem?

Har haft min x-ecuter Pro 2.2-moddade Xbox i ca 3 veckor och inte haft problem tidigare med några spel. Idag spelade vi ESPN NHL Hockey 2k4 i några timmar och till slut låste sig spelet så att jag fick boota om. Som sagt det har inte hänt i några andra spel och endast vid detta specifika tillfälle men ändå, jag har tex aldrig upplevt att min PS2 har låst sig på det sättet.

Är det ett värmeproblem? Ska tempen verkligen gå upp till ca 60 Celsius på cpun, det låter på tok för mycket tycker jag. Skivorna jag bränner på är Bulkpaq Orange 4X och dom funkar felfritt på alla spelen i övrigt. Det var just detta spelpasset som var mitt längsta med boxen än så länge och om jag upplever mer frysningar p g a långa spelpass så kommer jag fundera på att lämna tillbaka boxen för så här ska det ju absolut inte vara.

Hade liknade problem med min xbox efter den blivit chipad. Problemet var att strömkabeln till fläkten inte var i... Angående temperaturen så är det helt ok. Xboxen stänger av sig när tempen når ca 89 grader. Ett tips. Sätt på Xboxen och kolla om tempen stannar runt 60 grader. Gör den det så är det nog inte ett värmeproblem.

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Respekt
    23
    Se till att xboxen står öppet.... inget kraffs som täpper till luft intagen på sidorna...
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Att CPUn är varm eller att GPUn är det e NOG inte felet, prova med att såga ut en fyrkant i din plastvagga för HDn, se min sida för att se på resultatet, sätt in den nyste dashboarden där har du Temp för CPU/GPU/HD på dashboarden för att hålla koll på Temp.
    Utan det är nog HUR du har ställt din XBOX typ på DVD/VIDEO/STEREO/, trånga utrymmen osv....

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Tack för tipsen. Sedan denna enstaka gång har inte maskinen låst sig mera och jag hoppas att det var en ren tillfällighet. Skivan var också en 1X skiva som var bränd i 2X, kanske det har med saken att göra också.

Liknande diskussioner

1. asiatiska spel på en chippad Xbox
    By lavemange in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 12:29
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. Orginal PAL spel fungerar ej på min psxcare chippade ps2
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 01:33
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. THAI spel
    By Rocky in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 11:59

Bookmarks