Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: X-Link ger felmeddelande "Port Check Failed". Varför?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    X-Link ger felmeddelande "Port Check Failed". Varför?

    När jag försöker Logga in med min XTag i X-Link får jag felmeddelandet "Port Check Failed". Vad detta beror på har jag ingen aning om. I felmeddelandet står också följande text: "The XLink server was unable to communicate with this computer on UDP Ports 34518 and 34519. You can just try again, but if this problem persists, try the solutions listed below." Nedanför står sedan ett antal alternativ om man t.ex. sitter bakom en transparent proxy, har brandvägg eller router. Nu vet jag dock inte om jag sitter bakom en proxy. Jag använder ingen egen brandvägg eller router men vet inte om min ISP använder någon brandvägg. (Troligen gör det de eftersom jag har problem att skicka/ta emot filer och måste köra i passive mode i DC.)

    (Mitt ip, när jag tittar i ipconfig visar sig vara 192.168.2.50 och utifrån är den 62.65.2.50 om detta är till någon hjälp... visst, inte så smart att publicera sitt ip kanske men wtf..)

    Vad gör man åt detta? Finns det något enkelt sätt att lösa detta på?

    MVH / cK

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Glömde..

    Om det är till någon hjälp har jag provat att låta en polare köra fjärrhjälp på min dator bara för att testa om det går att ansluta till min dator, vilket jag antar är en förutsättning för att xlink ska funka..

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Om du kör WinXP så finns det en inbyggd brandvägg, men det går att stänga av.
    Annars så kan jag tänka mig att det är nått annat program som använder sig av samma portar....
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Den har jag redan provat att stänga av.. gör ingen skillnad.. vad är det för program som skulle använda sig av samma portar? Kan inte tänka mig att detta är problemet.. Men kan fortfarande inte komma på någon lösning..

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    68
    Respekt
    22
    säker på att du inte råkar ha en "riktig" brandvägg då ?

Liknande diskussioner

  1. Felmeddelande vis start av CD-RW
    By Stormshadow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •