Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: DMS3hjälp!

DMS3hjälp!

Jag köpte ett DMS3 chip av er för ett par månader sen och har följande problem.
    Jag installerade chipet på ELAB, KTH's fristående elktroniklaboratorum.
    När jag nu testar chipet så tar det en stund innan maskinen sätter igång (normalt?) och inställningskärmen kommer upp.. sedan man valt tidszon osv. så läser dvdspelaren ett tag och det står "disc read error". Detta är oavsett vilken skiva som ligger i (av naturliga skäl)

Har ni någon ide om vad som kan vara problemet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man blir inte en bra bilförare bara för att man kör upp i en ferrari :-)

98% sannolikhet att chipet inte är helt korrekt monterat.

Registrerade
    Aug 2003
    Respekt
    22

Hej! Jag tror jag kan ge dig några råd iaf.

Kan inte garantera att det kommer fungera, men hade nästan exakt bla samma fel när jag installerade ett DMS 3.
    1 Kolla groundsladden (gnd) den måste vara JÄTTEKORT!! Står 2cm på DMS hemsida, men gör den 1cm å se till att den är RIKTIGT ordentligt lödd BRA kontakt.
    2 Kolla så att Ingen avskalad sladd ligger emot någon metall, typ mot någon del av PS2an lr någon annan lödpunkt samt att inga bios pinnar är bryggade.
    3 Kolla så att chippet inte tar i plåten du lägger över moderkortet detta gjorde mitt chip och jag misstänker att det på något sätt blev kortslutning, för när jag öppnade och bla tog bort tapen under chippet samt lödde om sladdarna till DVD controlern fungerade det.
    4 Löd om alla sladdar till DVD controlern (de på andra sidan moderkortet).
    5 Löd loss alla sladdar och testa om PS2an fungerar. Gör den det löd tillbaka alla sladdar igen och testa.
    Gör den inte det är det problem.... kolla alla biospins så du inte bryggat. Kolla igen. Kolla 1 gång till Testa att mäta mellan ben 8a å ground på bios (BA) chippet. Får du ett värde har jag för mig att det chippet är bränt å antingen kan du försöka swapa det själv, men lämna in skiten till psxcare i stället så fixar dom det säkert.
    6 Fungerar det inte nu så Lämna in den på PSXcare å låt proffsen se vad de kan göra. Annars är det bara att sälja skiten som en fraggad PS2a =/

Sist kanske det är bäst att lämna in den till PSX care direkt, det kan spara dig många timmar av huvudvärk, samt kanske rädda din PS2a

Oj kolla alla lödningar med multimeter!!!!! Då ser du om dem har kontakt. Använd multimeter för att kolla ev bryggor åxå!

Hoppas du kan ha någon nytta av något av detta.

//Tomas

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner