ladda hem C-Xboxtool backa upp ISOn med det progget, ta bort alla emus, packa ihop igen med samma prog bränn ISON, funkar kanon
ladda hem C-Xboxtool backa upp ISOn med det progget, ta bort alla emus, packa ihop igen med samma prog bränn ISON, funkar kanon
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
och va emus??
emus ba lix emulatorer... lix ba ta bort..lix.. va
eller:
Med Emus menar Pege Emulatorer. Men ta och ladda Superdisc Lite .. den duger alldeles utmärkt att börja med plus att den får plats på en CD-RW.
lycka till.
Tackar ni är underbart snälla
När ja bränt ut den super disc och sätt i din i xboxen va ska hända va ska ja göra??
Kolla först in denna sektionen i forumet. Där finns massor med hjälp.
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62
Sedan finns denna manual gjord av allas vår Hansi:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532
Men boota på CDn.. gå in under www.psxcare.com och välj install Large Drive om du bytt HDD i Boxen .. annars väljer du Install Small Drive
men nu när ja bränt den som image på en cd-rw skiva så starta inte sikvan i xboxet?? asså pogramet super disc lite.. men de är väl okej i iso format elle??
Kan de va okontakt i chippet (har xbit) men brända filmer funka nu de gjorde de inte innan?
Vilken är den senaste versionen av super disc nu?
Tråden du skriver i är fem månader gamal men jag tror att den senaste versionen är Superdisc 3.7.rc8, är dock inte säker... Jag använder Slayers evox autoinstaller, finns på Piratebay.
När jag går in på #super-disc på mircoch skriver /msg SD-DCC xdcc list så häner det ingenting. Skriver sen /msg SD-DCC xdcc send #? händer fortfarande ingenting. Hur gör jag för att komma åt Superdisc 3.7?
Om du kollar in topicen så sägs (notera det i fetstil):
Topic is 'http://www.piratbyran.org/index.php?view=articles&id=23&cat=1 | UP when SD-DCC are in here | shell wanted'
Så finns inte SD-DCC med bland listan så går det helt enkelt inte...
Original inlägg av whopper
...kommer tyvärr inte in..och kan se alla filer/servrar...Cannot send to channel
Näpp... det verkar som kanalen är nedlagd... det är ändå 1.5 år sedan jag skrev detta inlägg . Kanske dax för Hansi att släppa Sticky-statusen på denna tråd dåOriginal inlägg av gusgez
Vilken kanal pratar ni om...xbins är väl iaf igång som vanligt...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jo den är igång..men det finns inga listor att få upp på FTP servrar eller filer att tanka...
ok.. den glömde jag kolla.. var bara in i #super-disc och noterade att den verkade ligga nere..
ok...vore snällt om du kunde kolla någon bra kanal där man just hittar bra program till xbox eller någon annan rolig kanal med bra FTP servrar..
piratviken brukar ju fungera bra har jag hört
xbins botten är temporärt nere, sånt händer ibland.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har bytte ut evox dashboardet som startar automatiskt till originalet för att kunna ändra inställningarna för ljudet men upptäckte sedan att detta var väldigt dumt då jag nu inte kan komma åt xboxen via ftp för att byta tillbaka.
Går detta att lösa med en superdisc eller liknande eller finns det enklare sätt att lösa det på??
som det är nu kommer jag bara åt "smart xxx start menyn" samt ms dashboard
Du kan ju först prova att boota på en superdisc.. då laddas ju EvoX och FTP-servicen.. Annars kan du ju fortsätta och installera om boxen med superdiscen. Då återställs EvoX men du tappar dina egna inställningar..
Lycka till
Du kan ladda upp "ed on a chip" på chipet, flasha det via webgränssnittet till en ledig biosbank bara. Ed on a chip är en ftp-server :-)
jag kastade in en autoinstaller skiva och lät den starta, då kom jag åt boxen igen och kunde enkelt byta tillbaka till rätt dashboard.
tack för hjälpen
jag har ett stort problem.. jag har smartxx chip..
det ska vara bios m8 installerat men jag kommer bara till orginal dashboard snälla kan någon hjälpa mig
Jag har gjort som guiden säger. Men den säger "sd-dcc No such nick/channel". Och folket där hjälper inte mig, där finns bara två uppkäftiga saker som spyr galla över mig som är nybörjare (har använt Mirc tre gånger nu)
Hittar allt här en bra start på dagen
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Men jag har inte de chipetOriginal inlägg av pege63
var inte frågan ang smartxx chip?
*harkel* huvudtrådsakapen var det nog. Men inte det inlägget jag skrev.. SorryOriginal inlägg av pege63
Jag har problem! Vill ha superdisc och kopplar upp mig mot EFnet, joinar #super-disc och skriver "/msg sd-dcc xdcc list ".
Det är nu jag får problem, för jag får svaret " sd-dcc No such nick/channel"
Har prövat att joina #xbins och här fungerar det, har laddat ner XBMC på detta sätt via FTP- klient och flashat via nätverkskabel.
Snälla hjälp mig, har just lött chippet, installerat Bios men kommer inte vidare utan dashboard/OS
Bookmarks