Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: kmeaw hänger sig hela tiden

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21

    kmeaw hänger sig hela tiden

    Uppdaterade min ps3 till 3.55 och la sedan in kmeaw cfw. Nu hänger sig konsolen 20% av gångerna som jag försöker göra något som t.ex. set permissions, starta ett spel, stänga av ett spel m.m.

    Gäller både för gaia och multiman. Går det att göra om uppdateringen till 3.55 och är det i såna fall något man vill/vågar göra?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hur gjorde du när du installerade kmeaw? genom recovery menyn?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...138#post240138 <--- läs den guiden, steg 1b och frammåt

    Troligen har något blivit fel när du har gjort installationen, att någonting varit fel i pup'en du har använt... det kan även vara så att du har ett dåligt usb minne som gör att datan blir korrupt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hur gjorde du när du installerade kmeaw? genom recovery menyn?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...138#post240138 <--- läs den guiden, steg 1b och frammåt

    Troligen har något blivit fel när du har gjort installationen, att någonting varit fel i pup'en du har använt... det kan även vara så att du har ett dåligt usb minne som gör att datan blir korrupt...
    Skulle det kunna vara så att jag installerat en amerikansk version av ofw eller cfw?
    Båda uppdateringarna laddade jag ned packade för att sedan lägga in dem på var sitt usbminne.

    1. Installerade OFW 3.55, kommer dock inte ihåg vart jag hittade det, men det var länkat i någon guide.
    2. Startade recovery och uppdaterade till 3.55 CFW.
    3. Installerade lv2patcher och nya multiman.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LV2 patcher kan vara orsaken till dina problem, skippa det helt och hållet... behövs inte alls med senaste versionen av Multiman eller Gaia, däremot behöver du ha BDEMU till multiman 1.16.00 och senare...

    Det finns inga regions specifika 3.55 firmwares, så det är inte det som är problemet däremot kan du ha fått tag på dåliga versioner av dom, att det fattas ngn data eller liknande... vill du vara säker på att du har fungerande filer kan du ta dom här 2 filerna: 3.55 OFW och 3.55-Kmeaw om problemet kvarstår är det inte fel på någon av PUP filerna iaf jag har använt båda dessa på 30+ PS3's utan problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LV2 patcher kan vara orsaken till dina problem, skippa det helt och hållet... behövs inte alls med senaste versionen av Multiman eller Gaia, däremot behöver du ha BDEMU till multiman 1.16.00 och senare...

    Det finns inga regions specifika 3.55 firmwares, så det är inte det som är problemet däremot kan du ha fått tag på dåliga versioner av dom, att det fattas ngn data eller liknande... vill du vara säker på att du har fungerande filer kan du ta dom här 2 filerna: 3.55 OFW och 3.55-Kmeaw om problemet kvarstår är det inte fel på någon av PUP filerna iaf jag har använt båda dessa på 30+ PS3's utan problem
    ok, tack för infon. Det låter ju underbart att man tom slipper starta lv2 patcher. Vet du om det finns nackdelar med bdemu vs lv2?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gheno Visa Inlägg
    ok, tack för infon. Det låter ju underbart att man tom slipper starta lv2 patcher. Vet du om det finns nackdelar med bdemu vs lv2?
    BDEMU är en del av multiMAN versioner före 01.16.00... så nej? LV2 patchen är för övrigt inbyggt i multiMAN
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hänger sig HELA tiden
    By per617 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 11:01
  2. ftp`n hänger sig hela tiden
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 10:11
  3. Hänger sig hela tiden men inga röda cirklar
    By stora4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 01:36
  4. 360 hänger sig hela tiden
    By klaring in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 07:06
  5. FTP:a Enter The Matrix till PC-Hänger sig hela tiden!
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 05:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •