Sida 6 av 12 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 356

Diskussion: Xbox360 Hitachi/brännare/Media

  1. #151
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    O folka ska/kan säga om dom funkar är ju isåfall om ngn bränt med dom bäst välja ngn DL media/märke som folk har offta brännt med.

    Sen ang RAM diskar är det ju sådana som är/ligger i en fodral som tex Floppy diskar, sen finns det åxå RAM disc som ser ut som vanliga men dom finns inte som DL vad jag sett hittills.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #152
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Men funkar dom skivorna eller inte?
    MVH
    Mikael Bäck

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    tjena allihopa, orkar inte söka å leta, ville bara fråga snabbt om nån kört med NEC ND-4571 brännare, och fått det att funka på en Hitachi eller Samsung?

    Tänker på Verbatim skivorna, eller vilka som helst.. funkar det eller?
    Tack så mkt..

  4. #154
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Brände precis Rockstar table tennis, funkar perfekt. Har en Sony Q28a som jag flashat till en Lite-on DVDRW SOHW-1693S. Bände med CloneCd på hastigheten 2x.

  5. #155
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    obs, skrev i fel del av forumet

  6. #156
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    detta är hitachi/brännare/media och jag skrev att jag brände med Lite-on DVDRW SOHW-1693S och CloneCd, glömde iof att jag använde verbatim. Och jag har en hitachi. Fast spelet kanske inte ska va med?

  7. #157
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Nu har jag ställt denna frågan flera gånger utan att få ett riktigt svar så nu gör jag ett sista försök.
    Är det någon som testat dessa skivor DVD+R 8,5 GB Samsung Double Layer in Cakebox - 25 Stück som finns här: http://www.jaydisc-media.de/english/
    Skivorna finns under under kategorin "Double Layer/RAM" och är högst upp på den lista som kommer.
    MVH
    Mikael Bäck

  8. #158
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    som sagt innan OM ngn har brännt med dom så hade nog ngn svarat på det eftersom ingen svarat så är det väl ingen som bränt med det märket eller hur logiskt tänkt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    kan iaf upplysa er om att ND-4571 brännaren funkar perfekt, bara byta FW för att ändra booktypen, finns på Liggy's FW-site.. sök på google

    Har bränt Dark Rising & NHL2007, båda funkar hur bra som helst

    Vill oxå gärna veta ifall nåra andra skivor förutom Verbatim funkar bra, för de e så jävla dyra ;p

    peace.

  10. #160
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har testat bränt två spel med en NEC ND-4571 med uppdaterad firmware (Orginal 1.02) och använde CloneCD 5.2.9.1 med Verbatim DVD+R DL 2.4x skivor.
    Kollade också först med DVDInfoPro som visade att Booktype var satt till DVD-Rom som standard.
    Layerbreak var också korrekt satt i .dvd filen.

    Mina spel vill INTE fungera
    Spelen jag testat bränt är NHL07 och Saints Row.
    Sätter jag i Saints Row så startar Xboxen CD-spelar programmet.
    Sätter jag i NHL07 så kom det först upp en ruta som ville uppdatera något på boxen innan man kunde spela det, jag tryckte JA på den frågan, då startade Xboxen om men sedan säger den att skivan är lortig.
    Har också testat det där "tricket" men vill inte heller funka.

    Vad har jag gjort för fel då DBL har fått det att fungera med NEC ND-4571?
    Exakt vilken firmware använde du från Liggy's hemsida?
    Last edited by Bounter; 2006-10-18 at 12:46.

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Du kan vilja testa byta firmware på din 360. När jag gjorde det upptäckte jag att mina 'felbrända' spel jag bränt med min NEC 2510A fungerade utmärkt. Bytte till senaste 'birdy'-versionen så funkade det.

  12. #162
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Håller med. Med senaste patcharna så har en massa skivor som aldrig fungerat i någon hitachi tidigare börjat fungera i alla boxar vi testat senaste veckan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #163
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ok, dock är Xboxen köpt här på Psxcare förra veckan.
    Tycker det borde vara nyaste firmware då?

    Kan också fråga, när jag stoppar i Saints Row i min dator för att se om det ligger några filer på den så är skivan "tom", dock står det runt 7GB full.
    På NHL07 så är det två mappar "AUDIO_TS" & "VIDEO_TS" som det ligger några filer i, precis som på en vanlig DVD film.
    Skall det vara så?

  14. #164
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Datorn kan inte läsa XBox360 dvd.
    Så att Saints Row ser ut att vara tom är ett gott tecken Varför du ser de där mapparna på NHL07 vetefan. Kan ju vara videoklipp som hör till spelet. Eller så har du helt enkelt råka bränna ut det spelet fel....

  15. #165
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hur skall jag gå till väga då om jag skall flasha till nyare firmware?
    Har inte lyckats hitta nåt på forumet där det står tydligt.
    Länk till någon riktig guide?

  16. #166
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Finns det nån extern brännare, som funkar till en Hitachiläsare?

  17. #167
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Soederstroem
    Finns det nån extern brännare, som funkar till en Hitachiläsare?
    Köp ett 5.25 chassi och en Liteon/Pioneer (det är en smaksak) så får du en riktigt vass extern brännare

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Vart hittar jag dom grejerna?

  19. #169
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Brännde mitt första 360 spel idag
    Brännare: Samsung SH-S162L (med det senaste firmware Ts06)
    Spel: Splinter Cell Double Agent
    Media: Verbatim DVD+R DL
    Firmware i 360:Okänd, då jag lämnade in den i förrgår här på PSXcare
    Hitachi i 360'n

    Btw hansi, vad fick jag för firmware? och behöver inte jag "Original nyckeln" för att flasha tillbaka?

  20. #170
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Original nyckeln ligger kvar i din 360, behöver du komplett original firmware så är det bara å kolla vilken firmware version som står på etiketten på din läsare och ladda hem från nätet. Jag har även sparat den här markerad med serienumret på din dvdläsare.

    Tror den kallas "2.2" den firmware vi började använda nu i veckan. Jäkligt bra patchar är det iaf...som jag redan skrev här i tråden sist...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #171
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    86
    Respekt
    18

    Exclamation Billiga dvd+r DL

    Någon som vet vart jag kan få tag på billiga + DL Skivor???

  22. #172
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    läs i tråden.....
    (w e s e l l c d, medieshoppen m.fl.)

  23. #173
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    Super, då vet jag.. glömde fråga när jag va inne hos er.

    "Jäkligt bra patchar är det iaf..." Jo, Jag märker det då jag har en en samsung brännare i datan och bränner utan problem..

  24. #174
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag skrev innan att jag hade problem med mina spel.
    Tog och flasha om min box till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_2_Stealth".
    Nu fungerar dem spelen jag brände förut utan problem

  25. #175
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag kör med samma firmware som Bounter och bränner Verbatim 2.4X skivor utan problem med en NEC-ND3500 brännare och det sitter en Hitachi-47D spelare i boxen. Har läst på ett flertal ställen att det skulle vara problem med denna kombination av brännare och läsare, men det tycks inte gälla för min del i alla fall.

  26. #176
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Det fanns ju en anledning till varför det inte fungerade med NEC från början. Så jag köpte mig en ny brännare och har inte haft några problem. Jag kör med första versionen av firmwaret osså. Samma sak med billiga skivor, det finns ju anledning till varför de är billiga... Vi får väl se om 3 år vilka skivor som fungerar bäst, mina verbatim eller andras TDK.

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tjena.

    Har sökt i forumet och via google utan att kunna hitta svar på min fråga. Därför hoppar jag på denna tråden då jag har en 360 med Hitachi V47DH med ny firmware som fungerar strålande. Jag undrar helt enkelt om någon har testat att bränna spel med Nec ND-4570 till 360'n?

    Tacksam för svar.

    Tillägg: Finns det något gemensamt för de brännare som fungerar? Är det någon speciell feature dom ska ha eller vad är det som styr att det funkar på vissa brännare men inte andra (förutom att de ska ha stöd för double/dual layer och DVD-Rom m.m)?
    Last edited by grodan666; 2006-10-24 at 16:53.

  28. #178
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara den kan bränna dual layer skivor så lär det fungera på en hitachi med xtreme 2.2 eller senare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Bara den kan bränna dual layer skivor så lär det fungera på en hitachi med xtreme 2.2 eller senare.
    Tack för snabbt svar. Men jag antar att inställningsmöjligheter för Booktype / BitSetting också spelar roll enligt de inlägg jag har läst? Dock verkar ju inte Pioneer stödja möjligheten att ändra detta manuellt och det verkar ju funka bra för de flesta som kör med Pioneers prylar... motsägelsefullt det där

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Har bara en fråga angående det här med firmware, vad gör det för nytta? jag har flashat mitt 360 o inte installerat nått firmware. Så jag undrar bara vad är det till för vilken nytta gör det?

Sida 6 av 12 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 212
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:27
  2. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  3. XBOX360 Skin för XBMC på gång.
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 45
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 10:53
  4. Defekt xbox360?
    By groover_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:57
  5. HD-DVD och Xbox360
    By rodeo_clown in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 15:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •