Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 43

Diskussion: UFC 09 startar ej?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17

    UFC 09 startar ej?

    Brännde ut UFC 09 och när jag startade det så kommer det bara fram xbox ikonen och trycker man på nån knapp så får man fram dvd menyer. Fick ner spelet i en .iso fil, så jag skapade en .dvd fil till iso filen genom dotdvdcreator. Vad har jag gjort för fel? Är det fel på filen jag laddade, ska jag ladda om och bränna igen? Kan jag rädda skivan, eller är den helt kass?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Prova posta frågan i rätt del i forumet så går det nog bättre
    ---> http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=124
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Prova posta frågan i rätt del i forumet så går det nog bättre
    ---> http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=124
    Vad snackar du om? Hur-bränner-jag-skivor-frågor har inte i spelavdelningen att göra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    Brännde ut UFC 09 och när jag startade det så kommer det bara fram xbox ikonen och trycker man på nån knapp så får man fram dvd menyer. Fick ner spelet i en .iso fil, så jag skapade en .dvd fil till iso filen genom dotdvdcreator. Vad har jag gjort för fel? Är det fel på filen jag laddade, ska jag ladda om och bränna igen? Kan jag rädda skivan, eller är den helt kass?
    Du lär behöva uppdatera din firmware om du har lägre än 1.51
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad snackar du om? Hur-bränner-jag-skivor-frågor har inte i spelavdelningen att göra...
    My bad.

    Kasta .dvd filen o kör .ISO filen genom ABGX360 v1.0.1 så skapar den en korrekt .dvd åt dig o checkar ison på samma gång.

    Mer info om hur man kör ABGX hittar du bilder steg för steg här:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Okej varför är jag denhär användaren nu helt plötsligt!!!
    /Pendragon

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
    Okej varför är jag denhär användaren nu helt plötsligt!!!
    /Pendragon
    Du har blivit drabbad av forumförbannelsen. Enda som hjälper är att vända på alla plattorna i innertaket och läsa senaste veckans inlägg i forumet baklänges.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    tror jag har 1.51, inte helt säker dock, men köpte konsollen ny flashad för ca 1 år sedan, så då bör den väl vara 1.51 eller? Såg att jag hade missat ladda ner .dvd filen då den var på ett separat ställe, laddar jag ner den och bränner på ny så funkar det eller? Tyvär så var det min sissta skiva så får väl isf ta och vänta med bränningen, men är det är med största sanorlikhet .dvd filen som gör att det inte funkar eller?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    tror jag har 1.51, inte helt säker dock, men köpte konsollen ny flashad för ca 1 år sedan, så då bör den väl vara 1.51 eller? Såg att jag hade missat ladda ner .dvd filen då den var på ett separat ställe, laddar jag ner den och bränner på ny så funkar det eller? Tyvär så var det min sissta skiva så får väl isf ta och vänta med bränningen, men är det är med största sanorlikhet .dvd filen som gör att det inte funkar eller?
    Kan vara en nukad release med korrupta filer med ?
    Kontrollera med ABGX så talar den om för dig om skivan är Okej eller inte. + att den skapar en korrekt .dvd fil om du inte har en
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har blivit drabbad av forumförbannelsen. Enda som hjälper är att vända på alla plattorna i innertaket och läsa senaste veckans inlägg i forumet baklänges.
    Får jag måla alla plattor Rosa då också eller
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Om du köpte xboxen för ett år sedan nyflashad och inte har flashat igen så har du INTE 1.51 och kan därav inte spela spelet.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Om du köpte xboxen för ett år sedan nyflashad och inte har flashat igen så har du INTE 1.51 och kan därav inte spela spelet.
    Säker på de? Vad har jag för flash isf då? Säg att jag köpte boxen runt slutet av april förra året

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    kan ju nämna att det var ett tag sedan jag brännde ett spel, tror sissta spelet jag brännde var quantum of solace, call of duty world of war eller red alert 3 när dom precis komit ut, har aldrig vart nåt problem med nåt av spelen.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Du har mest troligt flash 1.4x. 1.51 har inte funnits särskilt många veckor, så den har du garanterat inte (såvida din 360 inte blev flashad i framtiden, åkte tillbaka genom en tidsmaskin och såldes till dig innan den fanns

    Edit; om du missat det så finns nu även flash 1.6 ute. Ingen jätteskillnad mot 1.51, men se till att få den flashad till 1.6 och bränn en activation disk så behöver du troligen aldrig mer flasha om lådan. (Mer info om det hittar du i forumet.)

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    Säker på de? Vad har jag för flash isf då? Säg att jag köpte boxen runt slutet av april förra året
    tippar på 1.4

    http://www.xbins.org/index.php?actio...&Submit=Search

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    Aj fan=/ Så det är antagligen inget fel på skivan, utan det är altså min flash som är gammal? Får väl se till att skicka den till psxcare eller nån som gör detta då, för ska man göra de själv så måste man väl ha nåt kit som kostar lite mer än om man skickar in det eller?

    Activision-skivan, vad ska man med den till?

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    föresten, om man nu ska skicka iväg den, är det väl antagligen lättast att bara plocka ut dvd läsaren och skicka den. Finns det någon bra guide för hur man monterar ur dvd läsaren (ja, jag har sökt efter nån gudie utan resultat)

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    finns säkert tusen guider.. kolla youtube så har du filmer som visar hur du plockar isär xbox360

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    Aj fan=/ Så det är antagligen inget fel på skivan, utan det är altså min flash som är gammal? Får väl se till att skicka den till psxcare eller nån som gör detta då, för ska man göra de själv så måste man väl ha nåt kit som kostar lite mer än om man skickar in det eller?

    Activision-skivan, vad ska man med den till?
    Activate.iso, den skivan har tagits upp om i en hel del trådar här på forumet, om vad det är för något och vad den ska användas till...

    jag tar det igen bara för att du ska slippa använda den där jätte bra funktionen sök

    Activate.iso körs innan du ska spela ett spel som av någon anledning INTE bootar i iXtreme 1.6 (t.ex om crc värdena för stealthen inte stämmer och/eller om video partitionen inte stämmer, t.ex vid wave 4>) då kör du bara in Activate.iso skivan, och byter sedan ut den skivan efter boot till spelets skiva (OBS: du måste köra activate.iso varje gång du startat om boxen, eller stängt av den och startar upp igen)

    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    föresten, om man nu ska skicka iväg den, är det väl antagligen lättast att bara plocka ut dvd läsaren och skicka den. Finns det någon bra guide för hur man monterar ur dvd läsaren (ja, jag har sökt efter nån gudie utan resultat)
    finns mängder med sådana guider lite överallt, dock är dom flesta på engelska, förmodligen därför du inte hittar någon... finns videos på youtube som anderzxb säger... ska länka dig till en strax... men du rekomenderas att skicka in HELA boxen då vi då kan testa boxen och se till att flashen fungerar när vi väl har flashat om den...
    Last edited by Swizzy; 2009-05-18 at 20:19.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    okey, tack för infon Ska ta och kolla upp på youtube å se om det är svårt eller ej, borde väl inte vara nåra problem
    Kan det vara så att om jag tar och laddar ner activeate skivan och provar att köra den tillsamans med UFC att jag får det att funka då tills jag skickat iväg enheten? Ska ta och prva det iaf om jag ändå lär behöva den i framtiden

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den kommer troligen inte fungera med din nuvarande firmware tyvär, det är vad jag vet en funktion dom lagt in i 1.6, om det fungerar med den versionen du har så vetefan varför dom inte nämnt något om det tidigare...

    *Edit:*

    http://www.youtube.com/watch?v=qnYETi73Vbs

    där har du en länk till en video på youtube som talar om för dig hur du ska göra, men du måste vara JÄTTE försiktig när du gör sådär, om du inte har ett verktyg (som PSXCare och dom flesta andra som håller på med modifieringar av xbox 360) vad gäller MS garanti sigill kan du använda dig av en hårtork och värma försiktigt (håll den inte för nära, det kan få plasten att smälta om du värmer för länge [den smälter inte jätte mycket, mer att den blir jätte mjuk och formbar vilket gör att du kan böja till den av misstag vilket leder till att du kanske inte får ihop den igen])

    om PSXCare sigillet sitter på sedan tidigare bör du vara noga med att få bort hela det utan att lämna några märken på boxen, eftersom du då inte kan återställa den om det skulle behövas (om det finns märken eller delar av sigillet kvar) se också till att det inte blir några märken i bakkanten på videon ser man några små märken, jag gör det iaf... vet inte om du gör det... det e rätt så enkelt för mig att se då jag har öppnat och flashat om jäääätte många 360's även boxar öppnade av folk som inte vet vad dom håller på med som har använt skruvmejslar som är för stora
    Last edited by Swizzy; 2009-05-18 at 21:30.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    okey, men det skadar ju inte att ladda ner om man ändå ska ha den efteråt, vart får man tag på den? värkar inte finnas några länkar här, hittar inga via google heller =/

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ladda ner vadå för något? Activate.iso menar du? om du gör som så att du laddar hem Jungleflasher så hittar du en länk till filen under taben "mtkflash 32" eller så laddar du hem iXtreme 1.6 (finns länkar här på forumet och även på nätet lite överallt) där ingår activate.iso (OBS: det spelar ingen som helst roll vilken version du väljer, du kan ta activate.iso från benq, liteon, samsung firmwaren alla är identiska, samma med den från jungleflasher jag har kollat

    *edit:*

    du kan ladda hem den här annars: http://rapidshare.de/files/47213851/activate.rar.html jag packade den i rar för att det ska gå snabbare att ladda hem den
    Last edited by Swizzy; 2009-05-18 at 21:37.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    kanoners tar och laddar ner den och funkar den inte så funkar det inte värt att prova iaf

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    Funkar det att bränna ut på en vanlig cd eller måste det vara en dvd (dl)?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    Funkar det att bränna ut på en vanlig cd eller måste det vara en dvd (dl)?
    vad jag läst så måste det vara DL, tyvärr.

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Har spelet men det startar inte.. KOmmer inte igenom uppdateringen.. jag hade det gamla dashboarden, nu har jag det nya. Men spelet vill uppdatera boxen iallafall.. När jag väljer "ja" så säger den att skivan är smuttsig och att det inte går att installera.. Jag har 1.4. Och jag har använt patchen som gör att jag ska kunna spela wave 3.. Kan någon hjälpa mig?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Gå live med din box och ladda hem uppdateringen där ELLER uppgradera till 1.6(1.51 för hitachi) och bränn ut spelet normalt detta kommer spara dig en hel del hårslitande

    det patchen gör är att ta bort uppdateringen som du försöker lägga in =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    okej.. Jag är redan bannad från live med min box. SÅ orkar inte uppdatera FW. Finns det inget annat sätt att få spelet att funka? Konstigt att det kommer upp något sånt.. om nu patchen ska ta bort uppdateringen.. kan man inte ladda hem det senaste uppdateringen på att annat sätt om bränna ner det?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Har spelet men det startar inte.. KOmmer inte igenom uppdateringen.. jag hade det gamla dashboarden, nu har jag det nya. Men spelet vill uppdatera boxen iallafall.. När jag väljer "ja" så säger den att skivan är smuttsig och att det inte går att installera.. Jag har 1.4. Och jag har använt patchen som gör att jag ska kunna spela wave 3.. Kan någon hjälpa mig?
    det kanske är så enkelt att den inte kan uppdatera för att du patchat bort wave 3 partitionen eller så är väl skivan dålig eller läses dåligt.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xboxet startar inte längre :)
    By pange in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 21:58
  2. Min psp startar ej?
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 18:52
  3. CD läsare startar inte.
    By Tobaunta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:58
  4. Wiit startar inte alls.
    By Joukko in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 09:32
  5. Ingen bild men ser ut som spelet startar
    By ap84 in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 23:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •