Sida 50 av 55 FörstaFörsta ... 404849505152 ... SistaSista
Visar resultat 1 471 till 1 500 av 1636

Diskussion: Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

  1. #1471
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det var nog bara osäkert att spela p2p releasen på xbl innan release datumet. Imorgon släpps Borderlands i Sverige så det är bara att spela på!

    Till int21: Tycker du att p2p releasen platsar i verifierade release tråden eller är det bara "officiella" scene releaser som gäller?
    p2p releasen platsar inte där då det inte är en officiell Scene Release, vilket tråden handlar om

    detta vet jag då jag verifierade Batman när den kom ut (versionen som inte var scene...) och då sa int att det inte var scene release och därför inte platsar där

    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Hoppas du har rätt.
    Men vad är skillnaden på de 2 releaserna?
    p2p går igenom abgx360, men när man kollar databasen på abgx hemsida så saknas den där.

    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0

    Finns dessutom två nukade releaser, antar att de inte skulle gå igenom abgx360?
    den första där är nukad för filstorleken, inget du behöver bry dig om, andra är jag osäker på varför den var nukad...

    det är egentligen ingen skillnad mellan p2p och RROD releaserna, det som skiljer dom åt är att p2p är som namnet säger, en Peer to Peer release, alltså en release som inte är inom Scene kretsarna

    Citat Original inlägg av REGGISTENCH Visa Inlägg
    Hur kollar jag vilken firmware min xbox har, samt hur uppdaterar jag den om det behövs?
    det finns flera olika metoder för att ta reda på vad du har för FW i din 360, beroende på vad det är för drive, om du har t.ex. Samsung, BenQ, Liteon (vilken version som helst) då kan du koppla ur driven, koppla den till din dator, starta den med trayen halvvägs ut, dyker den då upp i windows har du 1.6

    om du däremot har hitachi kan du kolla om du har 1.51 eller tidigare genom att försöka starta ett wave 3 spel (detta fungerar även på övriga drivar) liteon har 1.51 eller 1.6 om den startar wave 3 spel, och 1.5 om den inte gör det... guider för hur du gör för att uppgradera dina läsare hittar du här på forumet...

    standard för vad du behöver brukar vara:

    VIA SATA VT6421A samt ev. ett Connectivity kit (CK3 är den jag rekomenderar)

    utöver det behöver du då ha en SATA kabel till datorn

    Hitachi är ganska jobbiga, så dessa tycker jag inte du ska börja med om du vill göra det själv, utan börja med andra spelare, har du hitachi lämnar du bort den till någon som vet vad dom håller på med... (inte en nybörjare, någon som t.ex ett företag (PSXCare))

    hoppas detta hjälpte dig något
    Last edited by Swizzy; 2009-10-22 at 15:54.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #1472
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    massa text

    Tack för infon.
    Skönt att man slipper oroa sig, verkar vara ett spel som är värt att lira på live.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  3. #1473
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Till int21: Tycker du att p2p releasen platsar i verifierade release tråden eller är det bara "officiella" scene releaser som gäller?
    p2p hör inte hemma i scene tråden. postas icke scene där så hamnar de inte i listan i första inlägget, så undvik dem så gott det går.
    Last edited by int21; 2009-10-22 at 21:58.

  4. #1474
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Har fixat hem Borderlands_PROPER_READNFO_USA_RF-XBOX360-RRoD.

    Är det säkert att spela nu? I USA har det varit ute sen den 20:e. Bara det att jag läste att de bannar folk som spelar just Borderlands (eller Forza 3) innan de släppts. Men klockan är 00.48 så det släpps ju idag här i sverige, om några timmar. Borde väl vara lugnt att spela det nu direkt?

  5. #1475
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ska vara säkert att spela nu ja, då det finns ute i Butik och det spelet har blivit verifierat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #1476
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kul att den heter RROD i slutet av releasenamnet var det bara jag som såg det ironiska med det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #1477
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Gött, tack, kul spel faktiskt!

    Haha, ja det var lite kul att den heter RROD. Men man har ju en Jasper så jag hoppas jag klarar mig :P

  8. #1478
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kul att den heter RROD i slutet av releasenamnet var det bara jag som såg det ironiska med det
    Tror inte du är ensam om det
    Stötte på en release av tekken 6 som hette E74 igår...
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  9. #1479
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Tror inte du är ensam om det
    Stötte på en release av tekken 6 som hette E74 igår...
    Jo jag såg den med
    Humor har de iaf grabbarna *skratt*
    Var lite sugen på den men mindre sugen på att bli bannad i förtid
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #1480
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jo jag såg den med
    Humor har de iaf grabbarna *skratt*
    Var lite sugen på den men mindre sugen på att bli bannad i förtid
    Så den var inte livesäker?
    Jag tog en annan release, men man får ju se om den går igenom.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  11. #1481
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tekken 6 är inte ute i butik ännu, så lär inte finnas någon Verifierad release ännu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #1482
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Bara att vänta.
    Tycker man får skylla sig själv om man blir bannad när man spelar ett overifierat spel online innan release.
    Det finns många bra spel att spela medan man väntar på release
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  13. #1483
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Är det någon som verkligen har blivit bannad eller vet hur många som egentligen har blivit bannade för att ha spelat Borderland eller Forza 3 för tidigt?

    Har själv hört runt med en hel del folk och läst på lite olika forum och det verkar bara vara ett väldigt litet antal som blivit bannade, så det känns mer som en skrämselgrej när dom gick ut med att dom skulle banna folk.

  14. #1484
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan bero på att folk tog sig i kragen och gav fan i att spela för tidigt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #1485
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    Är det någon som verkligen har blivit bannad eller vet hur många som egentligen har blivit bannade för att ha spelat Borderland eller Forza 3 för tidigt?

    Har själv hört runt med en hel del folk och läst på lite olika forum och det verkar bara vara ett väldigt litet antal som blivit bannade, så det känns mer som en skrämselgrej när dom gick ut med att dom skulle banna folk.
    skrämsel? kika ms forumet istället, en hel del sidor där som enbart handlar om forza. http://forums.xbox.com/1386/ShowForum.aspx

    Our suspensions and bans are not limited to Forza3, it could be for any illegitimate title play that we have seen. For those who say they have a reciept for Forza3, could you have played something else recently? Is there something different about your Xbox from a normal one? All these things can lead to a suspension/ban. In general we know where the discs are at retail and we know where broken street dates occur, etc. Our information is very tight, and we are very conservative on which accounts we feel the need to take action on. So again for those posting that we've made a mistake please ask yourself the above questions. S.
    http://forums.xbox.com/29584962/ShowPost.aspx

    There are no horror stories. People that bought the game in a legal, legitimate fashion were not suspended. People that play legit games on unmodified consoles are within the Terms of Use and will not be suspended. If you ordered a game that requires a modded console to play on, you know what will happen.
    men eftersom folk drar ut på live med overifierade kopior så ser ms att något inte stämmer och de blir flaggade. jag tror att de som blivit bannade har kört många andra titlar innan så deras konton är övervakade.. och sen forza 3 en vecka tidigare.. tadah.. ban.
    Last edited by int21; 2009-10-25 at 09:44.

  16. #1486
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Oj då. jag kommer att vara mycket försiktigare nu. Spelet får ligga på datorns hårddisk tills den går igenom abgx och är helt verfierad.

  17. #1487
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Oj då. jag kommer att vara mycket försiktigare nu. Spelet får ligga på datorns hårddisk tills den går igenom abgx och är helt verfierad.
    Det låter som en ypperlig ide
    Jag "känner folk" *host* som har kataloger som heter t.ex: Ej verifierade av ABGX där de lägger spoel de checkar av med ABGX lite då och då tills de valideras o flyttas till en katalog som heter t.ex: Verifierade av ABGX... Dessa människor *host* testar även spelen en gång till i ABGX efter de brännt ut det då det rapporterats att vissa gånger bränns skivorna ut galet... Trist då o köra med en skiva man tror är okej o den inehåller videopartitionsfel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #1488
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är så jag brukar göra, typ iaf :P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #1489
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är så jag brukar göra, typ iaf :P
    jag med:P Började med det för ett tag sen
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  20. #1490
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Oj , Läste igenom en hel del men jag fick för mig att det var gammalt . Jag är inget brainhead men kan någon säga till mig vilket program jag bör använda ?

    Inte mulleter programet ?
    Inte Wave 2 ?

  21. #1491
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det programmet du ska använda heter ABGX360 (Wave 2 är inte ett program, det är en viss partition på skivan som innehåller Dashboard updates)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #1492
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Har en fråga. Brände ut COD4 när det släpptes och har spelat det sedan dess. Har kollat så att den är livesäker osv. Men nu börjar skivan ge vika och det blir ofta disc error. Så jag tänkte ladda ner spelet igen o bränna ut. Kommer naturligtvis att kolla så att den versionen är livesäker. Men om den releasen jag laddar ner den är gången inte är samma som det jag redan har haft i boxen, säg att det är ntsc-region free den här gången o jag hade pal förra. Finns det risk för ban?

  23. #1493
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Har en fråga. Brände ut COD4 när det släpptes och har spelat det sedan dess. Har kollat så att den är livesäker osv. Men nu börjar skivan ge vika och det blir ofta disc error. Så jag tänkte ladda ner spelet igen o bränna ut. Kommer naturligtvis att kolla så att den versionen är livesäker. Men om den releasen jag laddar ner den är gången inte är samma som det jag redan har haft i boxen, säg att det är ntsc-region free den här gången o jag hade pal förra. Finns det risk för ban?
    Dumpa till image med Imgburn o kontrollera/patcha med ABGC360, bränn ut med Imgburn sen igen

    Bränn på kvalitetsskivor som Verbatim
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #1494
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Dumpa till image med Imgburn o kontrollera/patcha med ABGC360, bränn ut med Imgburn sen igen

    Bränn på kvalitetsskivor som Verbatim
    Jo tänkte det också. Men om jag dumpar imagen ifrån den slitna skivan, är det inte risk för att även det nybrända spelet inte kan läsas?

  25. #1495
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Jo tänkte det också. Men om jag dumpar imagen ifrån den slitna skivan, är det inte risk för att även det nybrända spelet inte kan läsas?
    visst är det så att du kanske inte kan spara ner det, men eftersom du kollar imagefilen med abgx360 efter du sparat ner den så vet du ju om den är komplett eller inte. skulle det vara så att inte game partitionen okej så laddar du ner det igen.

    att skivan är dålig betyder har inget med brännresultatet på nästa skiva att göra. är dock skivan dålig så den inte kan läsas korrekt så kommer dessa felaktigheter hamna på den nya skivan också, men den nya skivan kommer fortfarande att läsas som en nybränd, hoppas du förstår.
    Last edited by int21; 2009-10-27 at 15:04.

  26. #1496
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Måste man checka spelet i ABGX360 Eller wave om man inte vill köra live ?


    Det är ju det det handlar om.

  27. #1497
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Okej! Förstår vad du menar. Tack för svaret. Men om jag skulle behöva ladda ner det igen, bör jag försöka hitta samma release eller ska det inte ha någon betydelse så länge jag ser till att den är livesäker?

  28. #1498
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Måste man checka spelet i ABGX360 Eller wave om man inte vill köra live ?


    Det är ju det det handlar om.
    Wave = en uppdatering på skivorna INTE ett program...

    det är inte ett krav, men en bonus om du vill vara säker påa tt spelet ska boota med din FW, inte alltid dom gör det om värdena sticker ut lite för mycket från mängden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #1499
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Okej! Förstår vad du menar. Tack för svaret. Men om jag skulle behöva ladda ner det igen, bör jag försöka hitta samma release eller ska det inte ha någon betydelse så länge jag ser till att den är livesäker?
    det ska inte ha någon betydelse nej, huvudsaken är att det är samma typ av version, det vill säga, var det Region Free tidigare så ska du även ha det nu, var det PAL/NTSC-U tidigare ska det även vara det nu...

    vissa spel som t.ex. Army of Two har HELT olika värden för vilken region dom kommer från, Army of Two har en EU version och en annan (kan finnas ytterligare versioner har jag ingen vidare koll på) men hur som helst, om möjligt försök få tag på en så lik version som möjligt... spelar ingen roll om det är exakt samma release... nästan alla ser exakt likadana ut efter verifiering ändå i många fall då man inte alltid verifierar fler skivor än 1 från varje region, finns undantag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #1500
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det ska inte ha någon betydelse nej, huvudsaken är att det är samma typ av version, det vill säga, var det Region Free tidigare så ska du även ha det nu, var det PAL/NTSC-U tidigare ska det även vara det nu...

    vissa spel som t.ex. Army of Two har HELT olika värden för vilken region dom kommer från, Army of Two har en EU version och en annan (kan finnas ytterligare versioner har jag ingen vidare koll på) men hur som helst, om möjligt försök få tag på en så lik version som möjligt... spelar ingen roll om det är exakt samma release... nästan alla ser exakt likadana ut efter verifiering ändå i många fall då man inte alltid verifierar fler skivor än 1 från varje region, finns undantag...
    Ok tack!

    Har funderat lite på det där. Egentligen borde man ju inte kunna bli bannad även om man har spelat en region free och en PAL. Microsoft har ju ingen aning om vad som kanske har hänt mig. Jag kanske köpte ett ex av COD4, sen gick det sönder eller vad som. Sedan var jag tvungen att köpa en ny och då kanske jag befann mig utomlands just då.

    Samma sak med verifierade USA-releaser som kanske släpps i Europa en månad efter. Om jag nu spelar detta spel dagen efter att det släppts i USA, de kan inte vara helt säkra på att jag inte precis varit på resa där, köpte spelet samma dag som jag skulle flyga hem o nu spelar det hemma.

Sida 50 av 55 FörstaFörsta ... 404849505152 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. I.LOAD till Playstation 3
    By m0rt in forum Playstation 3
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:23
  3. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  4. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •