Sida 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    dom som inte går igenom verifiering bör du kopiera in på datorn, patcha med ABGX360 (om det går) och sedan bränna ut på nytt, du behöver absolut inte ta bort sparningar etc. vissa säger att du bör göra det med, men jag tycker det är lite onödigt, skadan har i så fall redan skett... men du gör som du vill...

    dock råder jag dig att bränna om dom spelen för att vara säker i framtiden, man vet aldrig vad MS hittar på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #212
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benediction Visa Inlägg
    Du är fantastisk. Tack verkligen!

    - Om det är möjligt så ställer jag en till fråga!

    Nu när jag håller på och kör igenom mina skivor i abgx så händer det att vissa spel är gröna rätt igenom men går inte igenom verifieringen. Jag antar att det inte är lämpligt att spela dom över live ifall dom säger så.

    Vad bör jag göra då? - Jag funderar på att ta bort allting som har med det spelet att göra på min xbox360, rippa in kopian i datorn och försöka patcha om den. gör det någon skillnad?

    Är det bara att spela på de jag har? Eller bör jag försöka patcha om dom på nya skivor?

    Om du har spel som redan ligger på brända skivor som inte checkar ok ( Grönt ) i ABGX skall du med IMGBurn dumpa dem som ISO o sen Checka med ABGX tills allt är grönt, börja med level 2 funkar inte det level 3...
    Efter dru fått grönt kör en check till "för säkerhets skull" o kasta ut på skiva o kolla skivan i ABGX en sista gång.

    That should work
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #213
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Ursäkta men jag har för en vecka sedan köpt en ny Elite Value pack och jag undrar om den går att flasha ?

  4. #214
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Ursäkta men jag har för en vecka sedan köpt en ny Elite Value pack och jag undrar om den går att flasha ?
    Det märker du när du prövar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #215
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Då var det dags o kasta upp en ny o sopigt filmad "tills någon donerar en bättre digitalkamera" videoguide på hur man bränner en Activate.iso skiva samt bootar den på en iXtreme 1.6 moddad 360 för att köra igång Wave4 spel på sin 360

    Länk 1 = Hur man bränner skivan i Imgburn:
    http://www.youtube.com/watch?v=xQLQH-NxRzY

    Länk2 = Hur man bootar den o byter till ett Wave4 spel:
    http://www.youtube.com/watch?v=talrm4ZXDu8

    Länk 3 = Activate.iso filen
    http://www.jungleflasher.net/files/activate.rar

    Åter igen är jag ledsen över den tråkiga kvaliten då jag filmade med mobilkameran...


    Info:
    Activate.iso is designed to enable One-shot boot mode for the iXtreme 1.6 firmware. One-shot boot mode allows you to boot your unstealthed, modified or ?Hybrid? backups without any strict stealth checks!!!!

    PLEASE NOTE!!! DOES NOT BOOT UNSTEALTHED XBOX 1 BACKUPS!!!! I was really hoping it would?.


    1: You need your Activate.iso file! should have come with any version of iXtreme 1.6. download one of those to get Activate.iso.

    2: Once you have the activate.iso file, you wanna drag and drop or save it to your desktop.

    3: Insert a DVD+R DL into your dvd burner.

    4: Now open up Activate.iso with any burning software you use. (I.E. Imgburn, Clonecd, etc? I personally use Imgburn? )

    5: Now in your burning program go into your write setting tab and make sure your layerbreak is set to the Calculate Optimal setting. Also check your booktype for DVD+R DL and make sure its on the DVD-ROM setting and that your write speed is at 2.4x.

    6: Start Burn!

    7: As soon as the burn starts a message will pop saying, ?that the image is small enough for a regular DVD R, do you want to continue anyway??
    (You wanna choose yes because burned to a regular DVDR the Activate.iso wont work!!!)

    8: Next another message will pop saying, ?even though the image is small enough to fit into one layer its best to write in both layers, do wou wanna go away from the norm and write in only one layer?? (Now I wanna stress?READ THIS MESSAGE CAREFULLY!!!!)

    Choosing ?Yes? will cause all data to be wrttin into the first layer.

    Choosing ?No? will cause data to be writing into both layers.

    CHOOSSING NO!! is the wrong option!!!

    Choosing YES is the Right option!


    ( CHOOSE YES )

    9: It will burn then finish?

    10: Insert the Activate.iso disk into your xbox 360. It will read for a little longer than usual then finally it will say ?Play DVD?. Press ?A? on your controller and a video should pop saying, ?Play this disk in an xbox 360 console?.
    This is how you know you?ve burned the iso sucessfully!!

    11: Now just eject the Activate.iso disk and insert your unstealthed, modified or Hybrid disk and it will load!!!
    Last edited by Pendragon; 2009-11-04 at 11:38.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #216
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    "Choosing ?Yes? will cause all data to be wrttin into the first layer."

    men det står ju på abg360's site att man ska göra så? endast the first layer?

  7. #217
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    "Choosing ?Yes? will cause all data to be wrttin into the first layer."

    men det står ju på abg360's site att man ska göra så? endast the first layer?
    det stämmer, pendragons info är felaktig.
    Choosing ?Yes? will cause all data to be wrttin into the first layer.

    Choosing ?No? will cause data to be writing into both layers.

    CHOOSE NO!!
    <- FEL!

  8. #218
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det stämmer, pendragons info är felaktig.

    Jag saxade infon på nätet ( http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t684640.html )
    märkte även att jag i videon svarade ja på alla frågor o fått skivorna att fungera ändå men tänkte inte på det så noga förräns nu när jag lästa infon

    Vad borde då stämma... svara ja på allt IMGBurn säger elelr hur..
    Last edited by Pendragon; 2009-11-04 at 11:43.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #219
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag saxade infon på nätet ( http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t684640.html )
    märkte även att jag i videon svarade ja på alla frågor o fått skivorna att fungera ändå men tänkte inte på det så noga förräns nu när jag lästa infon

    Vad borde då stämma... svara ja på allt IMGBurn säger elelr hur..
    jag vet var guiden kommer ifrån, den är tagen från ett annat forum och sedan postat på xbox-scene. hade du kikat inlägget under så står det.

    The tutorial posted above is WRONG!!! When IMGburn asks if you want to burn to a single layer you have to press YES!!. Don't try and burn it to both layers it won't work.
    bra jobbat med videon pendragon, det är ingen värsting kamera du använder va?

  10. #220
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Om man fick en Liteon flashad hos er typ igår vilken iExtremeversion är det på den då 1.6 eller 1.61?

    Behövs activate.ison för mig nu isf? bargh

  11. #221
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du har 1.6, och behöver Activate.iso

    då 1.61 inte finns ute till liteon ännu så finns det bara den möjligheten såvida du inte begärt att få någon annan firmware...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #222
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Har en fråga angående en Gamertag på två olika boxar. Jag har en flashad 20 GB-variant och en 60 GB, som ej är flashad. Jag skapade mitt Gamertag på 60 GB-modellen och sedan nu när jag flyttade till Norge så tog jag enbart med mig 20 GB-boxen då jag tänkte köra på den tills jag bli bannad.

    Om min 20-gigare skulle bli bannad, men Gamertagen funkar, är det några problem att bara dra igång 60-gigaren och köra igen där den är skapad från början eller måste jag ta Recover Gamertag för att få det att funka igen, trots att den redan ligger där från början? Tacksam för svar!

  13. #223
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Jäklar vad jag blir frustrerad på Activate.iso. Jag gör precis som i dina videos Pendragon men när jag sätter i Tekken 6 så läser Xbox'et det som en DVD och loggan kommer fram. Det spelar liksom ingen roll hur länge jag väntar (jag har väntat i minuter vissa gånger, inte bara i 30 sek) innan jag sätter i Tekken, samma problem visar sig varje gång.

    Är det någon som har någon aning om vad jag kan göra för att få det här att funka? Jag är otroligt hypad inför att kunna spela Tekken.

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Kan man flasha alla 83850c ?

  15. #225
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Kan man flasha alla 83850c ?
    det finns vissa 83850C som inte går att läsa ut nyckeln från i dagsläget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #226
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns vissa 83850C som inte går att läsa ut nyckeln från i dagsläget...
    Okej , men en fråga bara. Varför är det så att driven alltid är en månad gamlare än själva mfr datumet på xboxen ?

  17. #227
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    anledningen till det är att dom får leveranser av spelarna från Phillips av drivar ett tag efter dom tillverkats och monteras sedan in i en 360 ungefär en månad efter tillverkning av driven... det säger sig själv lite, fabriken där dom tillverkar Xbox 360 är inte samma ställe dom tillverkar varenda lite komponent i dom... dom måste transporteras från andra ställen på jorden innan dom kan monteras ihop...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #228
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    anledningen till det är att dom får leveranser av spelarna från Phillips av drivar ett tag efter dom tillverkats och monteras sedan in i en 360 ungefär en månad efter tillverkning av driven... det säger sig själv lite, fabriken där dom tillverkar Xbox 360 är inte samma ställe dom tillverkar varenda lite komponent i dom... dom måste transporteras från andra ställen på jorden innan dom kan monteras ihop...

    Så om min xbox är gjord i augusti . är min drive gjord i juli isåfall ?

  19. #229
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Så om min xbox är gjord i augusti . är min drive gjord i juli isåfall ?
    det skulle låta rimligt ja, men jag kan inte säga att det verkligen är så, det kan juh skilja, just din läsare kanske är tillverkad samma månad som boxen... allt beror på hur dom gör i fabriken, dom kanske kör på tills lagret tar slut och beställer strax innan, och kanske gör slut på lagret äldre läsare innan månadens slut och då fortsätter med dom nya drivarna som är tillverkade samma månad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #230
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Kan någon hjälpa mig , vad är det för drive man har om man har svart/röd kablar i det där lilla hålet under fronttpanelen på xboxen.

  21. #231
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Kan någon hjälpa mig , vad är det för drive man har om man har svart/röd kablar i det där lilla hålet under fronttpanelen på xboxen.
    du har en samsung
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #232
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du har en samsung
    aha tack , inte min .

  23. #233
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    aha tack , inte min .
    Börja använd Sökfunktionen innan du postar, det börjar bli lite väl många frågor av sådana som vi t.om har klistrade trådar om
    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35327
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #234
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Tja, kan man kopiera ett nedbränt spel till en ny cd?

  25. #235
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Tja, kan man kopiera ett nedbränt spel till en ny cd?
    Nej inte CD men däremot till en DVD+R DL skiva

    Stoppa i spelet i din PCs brännare du normalt bränner dina 360 spel med.
    Starta IMGBurn
    Välj Dumpa till Iso
    Vänta.
    Starta ABGX360 o verifiera Ison
    växla läge i IMGburn till Write iso to disc o välj .Dvd filen.
    vänta.
    verifiera den brända skivan med 'ABGC360
    Om allt är grönt tuta o kör.

    Har man fulpatchade spel korrigerar man detta i samma veva ( Wave 2/3 patchade för folk är för lata o uppgradera )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #236
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    haha du är en klurig jävel du pendragon:P
    Tack så mycket

  27. #237
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    haha du är en klurig jävel du pendragon:P
    Tack så mycket
    Gammal o vis ( 32år ) o förhoppningsvis inte så åderkalkad så man förvirrar sig
    Jag skyller på Altzheimers Light efter 30 *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #238
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Tja, kan man koppla en xbox med hdmi och en tv med hdmi utgång med en enkel hdmi kabel från clas ohlson och ändå få hd bild?
    Och hur ska man göra ifall min xbox inte har hdmiutgång?
    Och är det någon stor skillnad mellan den billiga hdmi kabeln och den som ms säljer?

    Tack på förhand
    Last edited by Darippsta; 2009-11-25 at 00:51.

  29. #239
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Tja, kan man koppla en xbox med hdmi och en tv med hdmi utgång med en enkel hdmi kabel från clas ohlson och ändå få hd bild?
    Och hur ska man göra ifall min xbox inte har hdmiutgång?
    Och är det någon stor skillnad mellan den billiga hdmi kabeln och den som ms säljer?

    Tack på förhand
    Det enda du måste tänka på om kabeln bara ska vara 1-2 meter är att kontakterna ska vara guldpläterade.

    Om din box inte har HDMI uttag och du ändå vill ha det kan du köpa denna. Om din tv har VGA uttag (de flesta tv apparaterna har det nu) kan du välja det billigare alternativet VGA kabel. Du får samma resultat som med en HDMI kabel (1080p), enda skillnaden är att du måste koppla in ljudet separat.
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  30. #240
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ric Visa Inlägg
    Det enda du måste tänka på om kabeln bara ska vara 1-2 meter är att kontakterna ska vara guldpläterade.

    Om din box inte har HDMI uttag och du ändå vill ha det kan du köpa denna. Om din tv har VGA uttag (de flesta tv apparaterna har det nu) kan du välja det billigare alternativet VGA kabel. Du får samma resultat som med en HDMI kabel (1080p), enda skillnaden är att du måste koppla in ljudet separat.
    guldplättering har ingen betydelse alls, en simpel vanlig hdmi fungerar lika bra och ger lika bra bild. förövrigt kan du köra vga som redan beskrivits om du saknar hdmi.

Sida 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •