Sida 9 av 14 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #241
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vadå nej , hur vet du det. Dem sa ju att det inte ens finns dem där nya lite-on än i sverige. Hur fan kan jag veta vilken version jag har.


    Damn
    Öppna och kolla läs i FAQ.... Men du förlorar garantin om du öppnar den...
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  2. #242
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Kan jag flasha min liteon ? Jag har köpt en ny elite value pack och det står att den är gjord i oktober. Tacksam för svar
    beror på vilken liteon du har, du kan inte följa den här guiden vid urläsningen dock, då denna gäller för första versionen av Liteon drivarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #243
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    beror på vilken liteon du har, du kan inte följa den här guiden vid urläsningen dock, då denna gäller för första versionen av Liteon drivarna...

    Jag skojade , det står att den är gjord 30 augusti. " MFR DATE - 2009-08-30.

  4. #244
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Har en fråga ang min Lite-On.
    Första snubben jag lämnade min drive till lödade på punkterna där man läser ut nyckeln och den andra snubben jag lämna den till vet jag inte vad han gjorde för att uppdatera till senaste ixtreme.

    Min fråga är nu, vad behöver jag själv för att utföra en uppdatering av min drive?

    Jag har VIA sata kortet och en dator med windows xp. Kan tänka mig att jag behöver Connectivity Kit V3 men ska det vara serial eller usb?
    Behöver jag också köpa en Xecuter Connectivity Kit 3 PROBE eller behövs inte det nu när punkterna är lödade?

    Mvh
    Axan

  5. #245
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Hitta inte edit knappen för mitt förra inlägg, men kan jag köpa ett sådant här kit: http://cgi.ebay.com/Connectivity-kit...item35a2155705

  6. #246
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    well, det där ska väl fungera, men det är inget jag testat själv... jag kör på följande:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89 (595:- )
    och
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=953&xSec=89 (245:- )

    det fungerar jätte bra för min del, du behöver ha båda ovanstående för att köra Liteon + en Com (seriell) och en Sata kabel

    edit knappen är den längst till höger vid ditt inlägg förresten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #247
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Har en fråga till
    Om man redan har en flashad lite on med ixtreme 1.6, måste jag läsa ut nyckeln på nytt med probe när man ska flasha den till 1.61 eller kan man bara kopiera ixtreme firmwaren direkt från driven till datorn och uppdatera?

  8. #248
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    läs i guiden, det står där... (Jungleflasher = ingen Probe/Spear, DOS = Probe/Spear)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #249
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har en fråga jag måste ha svar på nu innan jag ska köpa produkter för att kunna uppgradera min flashning på 360 . Jag har en lite-on läsare, köpt en 60gb 360 härifrån färdigflashat med iXtreme 1.5 , nu vill jag uppgradera till 1.6, har redan sata kortet hemma. En dator med windows xp. Men nu ska jag köpa xecuter v3 kittet. http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89

    och jag undrar om jag slipper köpa proben i och med att psxcare redan varit där o flashat tidigare? så jag slipper läsa ut nyckeln. Och hur mycket skiljer síg denna guiden mot om ja skulle haft ett oflashat 360? Hur mycket avviker den från guiden, vad behöver jag inte göra? kan man flasha 360 i windows och inte dosläge. Nu blev det mycket på en gång men jag hoppas få svar på allt, av någon som e kunnig.

    // tack på förhand!

  10. #250
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    läser du Windows delen av guiden står allt du behöver veta i stort sätt, vissa delar har jag dock utelämnat i den här versionen, läs den på min hemsida: www.swizzy.se så långt jag skrivit färdigt den (iaf förberedelserna) därefter kan du göra som det står i den här guiden, det står att du väljer "dummy from ixtreme" istället för det som står annars i menyn om du ska köra i DOS måste du tyvär ha Probe för att läsa ur... även om den är flashad sedan tidigare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #251
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Edit från förra inlägget: måste jag verkligen köpa ck3 ? eller kan jag behålla läsaren halvvägs ute på nåt annat sätt?

  12. #252
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag är tyvär osäker på om du behöver ha CK3 egentligen då du inte behöver probe, du kan testa att köra med boxen som power source, se då till att chassit är jordat mot datorn!!

    det du då måste gör är att dra ut ström kabeln från baksidan av din Xbox och manuellt trycka in trayen till halvvägs ut...

    fungerar det så vill jag gärna att du talar om det för mig så jag kan lägga in det i guiderna, om inte så vill jag även att du medelar detta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #253
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Har den nya firmwaren till lite-on kommit ut än. Jag börjar koka snart..



  14. #254
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iX 1.61 for LiteOn IN DEV - NO ETA står det fortfarande i #FW på Efnet servrarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #255
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Har den nya firmwaren till lite-on kommit ut än. Jag börjar koka snart..


    Koka???....

    Har du kastat lite morötter till C4eva som sitter o sliter arschlet av sig med mjukvaran då ?
    Med morötter menar jag en donation via Paypal eller liknande o har han lovat dig en mjukvara han inte kunnat hålla Deadline på och blivit försenad?

    Om svaret är ja på båda frågorna ovanför kan jag förstå om du vill koka morötterna, om inte skulle jag dra ned på värmen lite granna o sluta koka saker som inte behöver kokas.
    Morötter är goda råa med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #256
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    word

  17. #257
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi vet inte heller när han blir klar och vi vill absolut inte stressa på den processen, sitter man på deras irc kanal o frågar om det så blir man bannad på två oranga morötter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #258
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Koka???....

    Har du kastat lite morötter till C4eva som sitter o sliter arschlet av sig med mjukvaran då ?
    Med morötter menar jag en donation via Paypal eller liknande o har han lovat dig en mjukvara han inte kunnat hålla Deadline på och blivit försenad?

    Om svaret är ja på båda frågorna ovanför kan jag förstå om du vill koka morötterna, om inte skulle jag dra ned på värmen lite granna o sluta koka saker som inte behöver kokas.
    Morötter är goda råa med
    Nej men han säger saker och sen tar han tillbaks det. Det gör mig jävligt sne . Han är en bra grabb men om han bara släpper den snart ... Pleease

    Om han släpper den innan Modern Warfare 2 eller Assassins Creed 2. Jag vill gärna spela The ballad of gay tony som släppts för en vecka sedan och är wave 4 spel.
    Last edited by Benzema; 2009-11-06 at 16:40.

  19. #259
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Nej men han säger saker och sen tar han tillbaks det. Det gör mig jävligt sne . Han är en bra grabb men om han bara släpper den snart ... Pleease

    Om han släpper den innan Modern Warfare 2 eller Assassins Creed 2. Jag vill fan spela The ballad of gay tony som är wave 4 spel.
    hur vet du att det är C4eva som sagt allt då? finns många C4eva-wanna-be folk ute i världen som då försöker säga att det blir klart imorrn, blir klar om ngra dagar etc. men inte ofta det stämmer, såvida det inte är i rätt kanal man får infon från, mycket falska rykten också, folk som skriver saker på forum för att folk ska tro att C4eva ger massa info han inte ger ut...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #260
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hur vet du att det är C4eva som sagt allt då? finns många C4eva-wanna-be folk ute i världen som då försöker säga att det blir klart imorrn, blir klar om ngra dagar etc. men inte ofta det stämmer, såvida det inte är i rätt kanal man får infon från, mycket falska rykten också, folk som skriver saker på forum för att folk ska tro att C4eva ger massa info han inte ger ut...
    Okej , förlåt för att jag drev. Jag uppskattar verkligen hans arbete. Det är otroligt hur bra han är .

    Creed till han
    Last edited by Benzema; 2009-11-06 at 16:40.

  21. #261
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Nej men han säger saker och sen tar han tillbaks det. Det gör mig jävligt sne . Han är en bra grabb men om han bara släpper den snart ... Pleease
    Ja, han skjuter fram releasen för att de personer som får mjukvaran innan alla andra "Testgrupp" rapporterar fel o han åtgärdar. Men du kanske vill ha en ostabil mjukvara som bannar din konsoll ?
    Lägg ned tråkattityden... Han gör sitt bästa trots att folk tjatar o inte donerar för sakens skull. Så snälla sluta förklara hur "sne" du blir eller inte. Vi andra blir glada även om det tar 2.månader.

    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Om han släpper den innan Modern Warfare 2 eller Assassins Creed 2. Jag vill gärna spela The ballad of gay tony som släppts för en vecka sedan och är wave 4 spel.
    1.60 med Activate.iso = Kanon för Wave4
    Mer info om detta:
    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215

    Kan du inte bränna en Activateskiva själv:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1068&xSec=89

    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    C4EVA , IF YOU HEAR THIS. PLEASE , HURRRYY UPP YOUR ASSHOLE.
    Amen shitt pommes med strippes...
    Hade C4eva vart admin här hade du blivit permanent bannad tack vare Asshole kommentaren...
    Vad är problemet egentligen ?
    Är han ett rövhål för att han hjälper tusentals människor???

    Vissa värderar saker bra konstigt.
    Nej det var inte ens roligt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #262
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja, han skjuter fram releasen för att de personer som får mjukvaran innan alla andra "Testgrupp" rapporterar fel o han åtgärdar. Men du kanske vill ha en ostabil mjukvara som bannar din konsoll ?
    Lägg ned tråkattityden... Han gör sitt bästa trots att folk tjatar o inte donerar för sakens skull. Så snälla sluta förklara hur "sne" du blir eller inte. Vi andra blir glada även om det tar 2.månader.



    1.60 med Activate.iso = Kanon för Wave4
    Mer info om detta:
    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215

    Kan du inte bränna en Activateskiva själv:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1068&xSec=89



    Amen shitt pommes med strippes...
    Hade C4eva vart admin här hade du blivit permanent bannad tack vare Asshole kommentaren...
    Vad är problemet egentligen ?
    Är han ett rövhål för att han hjälper tusentals människor???

    Vissa värderar saker bra konstigt.
    Nej det var inte ens roligt.
    Jag drev

  23. #263
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hur vet du att det är C4eva som sagt allt då? finns många C4eva-wanna-be folk ute i världen som då försöker säga att det blir klart imorrn, blir klar om ngra dagar etc. men inte ofta det stämmer, såvida det inte är i rätt kanal man får infon från, mycket falska rykten också, folk som skriver saker på forum för att folk ska tro att C4eva ger massa info han inte ger ut...
    Okej men vad betyder in dev ?

    No eta = Inget datum
    In dev = ????

  24. #264
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    In Development... under utveckling...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #265
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Nej men han säger saker och sen tar han tillbaks det. Det gör mig jävligt sne . Han är en bra grabb men om han bara släpper den snart ... Pleease

    Om han släpper den innan Modern Warfare 2 eller Assassins Creed 2. Jag vill gärna spela The ballad of gay tony som släppts för en vecka sedan och är wave 4 spel.
    vill man något så mycket så kanske det skulle vara på plats att köpa spelet, vissa spel köper man som man uppskattar. ixtreme är ingen rättighet, en dag är det kanske slut på det roliga. i dagsläget finns activate.iso, duger inte det så får man helt enkelt köpa spelet. nu har du redan fått svar på varför han ändrar datum. vad jag kan se har inte c4eva sagt något om någonting de senaste dagarna i #fw så hur du kommer fram till att han ändrat sig är en gåta.

  26. #266
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Vad hette den nya liteon ? Den började med "9"

  27. #267
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    93450C har jag för mig den nya FW'n hette...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #268
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    93450C har jag för mig den nya FW'n hette...
    tack

  29. #269
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vill man något så mycket så kanske det skulle vara på plats att köpa spelet, vissa spel köper man som man uppskattar. ixtreme är ingen rättighet, en dag är det kanske slut på det roliga. i dagsläget finns activate.iso, duger inte det så får man helt enkelt köpa spelet. nu har du redan fått svar på varför han ändrar datum. vad jag kan se har inte c4eva sagt något om någonting de senaste dagarna i #fw så hur du kommer fram till att han ändrat sig är en gåta.

    Hur fan kollar man hans #FW . Jag går in på efnet sen söker jag Text in Channel Name : # FW. Men det kommer bara upp en text ?

  30. #270
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då byter du server, vissa servrar visar bara en lång lista med alla anslutna >_<

    skriv /join #FW när du kommit in på en Efnet server så ska du joina kanalen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 9 av 14 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •