Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: XBOX360 - Your XBOX360 are Banned from live

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21

    XBOX360 - Your XBOX360 are Banned from live

    Kontroversiella frågor... som jag inte hittar konkreta svar på, tycker jag.

    Jag är inte bannad och har ingen XBOX360 som är bannad, ännu i alla fall! Varför skriver jag då denna rubrik?

    Vad händer då en XBOX360 blir bannad (går i pension), vad återstår att göra med den?

    Mina frågor:

    1. Går det fortfarande att uppdatera den? Jag menare då inte live, utan kanske bränna ner uppdateringen på en CD och uppdatera via DVD-läsare, och funkar det?

    2. Kan man spela via tunneling med XBOX360?

    3. Funkar alla spel som man spelat innan XBOX360:n blev bannad?
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-28 at 14:35.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja
    2: Ja (men det är väl inte så många som orkar hålla på med det så i praktiken blir det knepigt att hitta folk att spela det man vill spela med förutom de absolut vanligaste spelen)
    3: Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21

    Tack Hansi Följdfrågor ang. Iextreme v1.5

    1. Snabb följdfråga:
    Om jag har Iextreme v1.5 flashat och inte är online och testar att köra ett backupspel i min 360. Startar spelet även om kopian inte är korrekt till 100%?

    2. Ännu en följdfråga ang Iextreme v1.5:
    Om nu backup:n inte varit korrekt men startat ändå. Kan "Xbox Live" se att jag kört en backup som inte varit korrekt, lagras det i 360:n även om jag inte kör backup:n "Live" någon gång?
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    1. Snabb följdfråga:
    Om jag har Iextreme v1.5 flashat och inte är online och testar att köra ett backupspel i min 360. Startar spelet även om kopian inte är korrekt till 100%?

    2. Ännu en följdfråga ang Iextreme v1.5:
    Om nu backup:n inte varit korrekt men startat ändå. Kan "Xbox Live" se att jag kört en backup som inte varit korrekt, lagras det i 360:n även om jag inte kör backup:n "Live" någon gång?
    1. ja och nej. kopian startar bara om backupen är ixtreme kompatibel. det räckte förr men det betyder inte att backupen är livesäker. för att den ska vara sk. livesäker så måste du ha en original stealth i backupen. för att veta om man har det eller för att fixa backupen så gör man det med ett program som kollar mot en databas där folk har lagt in kontrollerad original stealth. läs mer om livesäkerhet här.

    2. livesäkerhetstråden tar upp allt detta.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    1. Definiera korrekt, spelet måste se säkert ut för xboxen. Men om spelet har rätt storlek etc kollar den inte. Det är sånt som får dig bannad.

    2. Du kan inte starta ett spel som inte är "korrekt" om du syftar på DMI och sånt. Om du menar spelets storlek etc så ja, det är troligt att vissa saker loggas och laddas upp.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Infectus v2 kan väl unbanna xboxen?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Infectus v2 kan väl unbanna xboxen?
    Enda sättet att unbanna en xbox idag är om du har en annans xboxs nyckel som du ersätter med.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Bästa/Lättaste/Säkraste sättet att bli Unbannad är att köpa en ny box
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Enda sättet att unbanna en xbox idag är om du har en annans xboxs nyckel som du ersätter med.
    Jag fick min bannade XBOX360 igår från en auktion på *******. Kul nu har jag något att pilla med. Fast skulle det bara vara att stoppa in nyckeln som man läst av från en DVD-spelare i annan XBOX360, som man vet inte är bannad. Kan inte "Live" se att det då finns två XBOXar på "Live"? Det finns ju MAC adressen i nätverkskortet också hur gör man med den?

    1. En följdfråga till:

    Om jag har en XBOX360 som det satt en GDR3120L-0047.

    Så har jag en Samsung MS28 som jag vill stoppa i XBOX360.
    Använder programmet 360 Firmware Toolbox Ver.4.8
    Gör jag rätt när jag får en bin-fil som säger.
    -----
    Samsung-TSH943A-MS28 - [iXTREME1.5-12x-F]
    ROM Size: 256Kb
    ** FIRMWARE SPOOFED AS GDR3120L-0047 **
    -----
    Givetvis så har jag innan läst ur nyckeln på orginal-läsaren som var en GDR3120L-0047 och laggt in dem i Samsung-läsaren tillsammans med den nya filen.

    Är det rätta metod att göra det på?


    2. Ännu en följdfråga:

    När man flashar i dos så är det fyra banker, 0, 1, 2, 3, 256Kb vardera.
    Finns det fyra banker i alla XBOX360?
    I en "readme" står det: Fully Supports 512 KB firmwares (2 banks)
    Kan jag lägga in två firmware i XBOX360 utan problem men hur vet man vilken som startar då? Finns det några tricks med on/off knappen och kontrollknapparna som det var på de gamla konsollerna så man kan gå in i olika firmware i bootnings-skedet??
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-29 at 11:25.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bästa/Lättaste/Säkraste sättet att bli Unbannad är att köpa en ny box
    den gamla boxen är lika bannad för det.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Jag fick min bannade XBOX360 igår från en auktion på *******. Kul nu har jag något att pilla med. Fast skulle det bara vara att stoppa in nyckeln som man läst av från en DVD-spelare i annan XBOX360, som man vet inte är bannad. Kan inte "Live" se att det då finns två XBOXar på "Live"? Det finns ju MAC adressen i nätverkskortet också hur gör man med den?
    nej, det sitter en nyckel i själva boxen också, i en nand krets på moderkortet, den kommer du inte åt lätt och kan ändra. både nyckeln i nand och dvdnyckeln måste matcha annars startar inte spelen.

    alltså måste du ha original nyckeln från första dvdläsaren om du vill byta läsare. att bara ta en random nyckel från annan spelare går inte, eller jo, du kan se på film men inte spela.

    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    1. En följdfråga till:

    Om jag har en XBOX360 som det satt en GDR3120L-0047.

    Så har jag en Samsung MS28 som jag vill stoppa i XBOX360.
    Använder programmet 360 Firmware Toolbox Ver.4.8
    Gör jag rätt när jag får en bin-fil som säger.
    -----
    Samsung-TSH943A-MS28 - [iXTREME1.5-12x-F]
    ROM Size: 256Kb
    ** FIRMWARE SPOOFED AS GDR3120L-0047 **
    -----
    Givetvis så har jag innan läst ur nyckeln på orginal-läsaren som var en GDR3120L-0047 och laggt in dem i Samsung-läsaren tillsammans med den nya filen.

    Är det rätta metod att göra det på?
    ja, det ser bra ut.


    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    2. Ännu en följdfråga:

    När man flashar i dos så är det fyra banker, 0, 1, 2, 3, 256Kb vardera.
    Finns det fyra banker i alla XBOX360?
    I en "readme" står det: Fully Supports 512 KB firmwares (2 banks)
    Kan jag lägga in två firmware i XBOX360 utan problem men hur vet man vilken som startar då? Finns det några tricks med on/off knappen och kontrollknapparna som det var på de gamla konsollerna så man kan gå in i olika firmware i bootnings-skedet??
    det är fyra banker på ms28 iaf, om det var den du flashat och undrade över. totalt är det 256kb, inte vardera.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, det sitter en nyckel i själva boxen också, i en nand krets på moderkortet, den kommer du inte åt lätt och kan ändra. både nyckeln i nand och dvdnyckeln måste matcha annars startar inte spelen.

    alltså måste du ha original nyckeln från första dvdläsaren om du vill byta läsare. att bara ta en random nyckel från annan spelare går inte, eller jo, du kan se på film men inte spela.

    ja, det ser bra ut.


    det är fyra banker på ms28 iaf, om det var den du flashat och undrade över. totalt är det 256kb, inte vardera.
    Tack Tack Tack Int21... Tack alla som varit behjälpliga i mina frågor här i tråden. Ni är mina lärare. Det är bara en lite skrapning på ytan jag gjort. Ju mer man lär ju mer upptäcker man att det finns att lära! Nu behöver jag nog inte ställa frågor på ett tag. Jag har lärt mig mycket om Xbox360, byta orginal HDD och att byta/flasha DVD...



    När lönen kommer ska jag beställa den där nya produkten som säljes på PSXcare, den som gör att man inte behöver något annat.
    Det tycker jag låter Super! Egentligen kan man aldrig få för många prylar av "prylen" som gör att allt tidigare blir värdelöst. Fast jag har samlat på mig genom åren, flera prylar som gjort de tidigare prylarna värdelösa. Tror det är det som kallas utveckling!
    Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-29 at 20:37.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

Liknande diskussioner

  1. xbox360 live ang att bli bannad ...
    By Tigerofsweden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 17:05
  2. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:53
  3. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  4. Xbox360 Live problem
    By J84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 19:56
  5. Xbox360 Live problem
    By J84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •