Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 91

Diskussion: ggbuild ute nu!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    ggbuild ute nu!

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...EkmEPLNQIq.php <--- GGBuild

    Freeboot för resetglitch

    Jag kommer sätta mig ner i helgen här och fixa stöd för det nya till min CMDFreebooter app, troligen blir det en helt ny app för att hålla isär det lite grann
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...EkmEPLNQIq.php <--- GGBuild

    Freeboot för resetglitch

    Jag kommer sätta mig ner i helgen här och fixa stöd för det nya till min CMDFreebooter app, troligen blir det en helt ny app för att hålla isär det lite grann
    Är det nu man äntligen kan spela allt som en JTAG kan?
    Är det en hackad kernal/loader som vi alla har väntat på?
    Dags att skicka in sin maskin till er för RGH modifiering?!?!

    Gaah snälla säg att det är sant! XD

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
    Är det nu man äntligen kan spela allt som en JTAG kan?
    Är det en hackad kernal/loader som vi alla har väntat på?
    Dags att skicka in sin maskin till er för RGH modifiering?!?!

    Gaah snälla säg att det är sant! XD
    Japp it is
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Yeees!!! Går det bra att komma förbi er idag för modifiering o få detta fixat?
    Dvs med RGH modiefiering + hackad kernal grejen modifierat.
    Förstår om ni behöver ett par dar för er att trixa till allt o få det att fungera eftersom det är nytt.
    Vill bara Va lite snabb så att man inte hamnar i en lång väntetid/kö
    No Comments..!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Jag upptäckte detta precis på XS och flippa sönder ! ^^ Jag måste bara fråga om ni säljer de Chippen som klarar dualboot ? Såg en snubbe på Xbox360iso.com som körde dualboot och kunde beroende om chippet var av eller på satt antligen boota Xell med hackad kernel eller vanligt för att spela online! Jag har ju en JTAG Xenon hemma men tror jag tar och lägger den på hyllan och tar fram den bara på lan :P asså fan va glad jag är ! xD

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    har själv testat men får inte riktigt ordning på detta på min slim, får i alla fall xell på eject men ingen dash vid vanlig start. får väl kika på om jag gjort nått fel kanske :P
    EDIT: jag ändrar mitt uttalande, hade jag inte haft så bråttom och faktiskt läst allt hade jag inte missat att ändra cf ldv, det fungerar nu
    Last edited by antalpromille; 2011-10-21 at 21:52.
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag upptäckte detta precis på XS och flippa sönder ! ^^ Jag måste bara fråga om ni säljer de Chippen som klarar dualboot ? Såg en snubbe på Xbox360iso.com som körde dualboot och kunde beroende om chippet var av eller på satt antligen boota Xell med hackad kernel eller vanligt för att spela online! Jag har ju en JTAG Xenon hemma men tror jag tar och lägger den på hyllan och tar fram den bara på lan :P asså fan va glad jag är ! xD
    Vi har bara matrix glitcher eller cmod-kort.
    Kanske går att kombinera med något gammalt xygnos-chip för att få dubbla nand.
    Vi tar hem det ni efterfrågar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Har jtagat några fetboxar tidigare (ca: 5st) via lpt och har inte haft några problem, borde jag klara av att fixa rgh på en slim då?
    Har inte hittat nån sida med bra förklaring på hur man gör (Ingen lust att köpa allt för mycket nya grejer). Har fattat att jag behöver ett chip som ska programmeras (vet inte hur det görs), sen att man ska läsa ur nanden ur slim'en(?).

    Har blivit lite sugen på att byta ut min jtag-falcon mot en slim istället, kostar ju inte så mkt

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Jahapp, och jag som sitter och inte får ordning på min nybyggda picprogrammerare. Dags att ändra prioritet då :>

    En generell fråga från någon som inte mofflat med jtaggade boxar förr; är det generellt sett bad idea att flasha en nyare dashboardversion utan att installera den officiella varianten av samma version först?
    Min box kom med 12625. Startade upp den en gång för att se att den funkade, sedan petade jag i glitchningsgrejer och flashade Xell på den. Tänkte bygga en 13604-image nu och flasha. Kommer det bli problem om jag flashar den direkt, utan att först flasha tillbaka 12625-dumpen, installera 13604 som vanligt, och sedan flasha den med ggbuild genererade 13604-imagen?

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej, en snabb fråga bara. lägger ni in senaste freebotdashen om man skickar in sin maskin till er för rgh-jtag ?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Jahapp, och jag som sitter och inte får ordning på min nybyggda picprogrammerare. Dags att ändra prioritet då :>

    En generell fråga från någon som inte mofflat med jtaggade boxar förr; är det generellt sett bad idea att flasha en nyare dashboardversion utan att installera den officiella varianten av samma version först?
    Min box kom med 12625. Startade upp den en gång för att se att den funkade, sedan petade jag i glitchningsgrejer och flashade Xell på den. Tänkte bygga en 13604-image nu och flasha. Kommer det bli problem om jag flashar den direkt, utan att först flasha tillbaka 12625-dumpen, installera 13604 som vanligt, och sedan flasha den med ggbuild genererade 13604-imagen?
    Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av esarparn Visa Inlägg
    Hej, en snabb fråga bara. lägger ni in senaste freebotdashen om man skickar in sin maskin till er för rgh-jtag ?
    Ja, vi lägger alltid in det semaste
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
    Ah, tack för svar. Var mest orolig över att det kan fucka med de delar av uppdateringarna som installeras till disk, men det är inget problem dårå? Vore ju lite smått sweet att slippa den där mellanlandningen på 12625, har bara en LPT-flasher tills jag får stil på picflashern och kan flasha bootloadern till picproppen till USB-flashern jag byggt


    Det är väl iofs inte värre än att man testar, och skiter det sig så får man väl gå den långa vägen då. Vore dock nice att slippa bränna efuses i onödan, hur oviktig den saken än må vara :>

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    blir definitivt att lägga en beställning nu lagom till lönen ramlar in på kontot (dålig syn o dåliga lödkunskaper är ingen bra kombination...)

    Oj, ytterligare en dum fråga...det går bra att skicka boxen via posten till er för rgh-installation hoppas jag ? bor cirka 30 mil från stockholm
    Last edited by esarparn; 2011-10-21 at 15:30.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har bara matrix glitcher eller cmod-kort.
    Kanske går att kombinera med något gammalt xygnos-chip för att få dubbla nand.
    Vi tar hem det ni efterfrågar.
    vad tar ni för en matrix glitcher? ser den inte i webshoppen, kanske ja som är blind x)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    De chip de har är: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1495&xSec=89 och http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1502&xSec=89
    sen har jag för mig att jag läste någonstans att man kan använda http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1503&xSec=89 för att flasha in på RGH korten..

    Jag ska kolla hur man får Dualboot online så återkommer jag ifall ni skulle ha möjligthet att köpa in menar jag Sen har jag en fråga, kan man skicka sin xbox till er och ni installerar hack chippet ? jag bor i GBG och vet inte om jag ska våga mig på att löda själv eller skicka in

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Sen har jag en fråga, kan man skicka sin xbox till er och ni installerar hack chippet ? jag bor i GBG och vet inte om jag ska våga mig på att löda själv eller skicka in
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Om man kommer förbi er och får den Glitchad och ggbuild installerad, vad krävs ytterliggare för att kunna spela från hårddisk som på JTAG? Hur mycket tar ni för detta?

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    fattar inte så mycket men kan alla boxar ha detta?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    fattar inte så mycket men kan alla boxar ha detta?
    Alla utom de som inte har HDMI-utgång har jag för mig, och förmodligen inte heller den nya hårdvarurevision av Slim som dykt upp lite här och var. Håller på och flashar min Slim i skrivande stund

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Om man kommer förbi er och får den Glitchad och ggbuild installerad, vad krävs ytterliggare för att kunna spela från hårddisk som på JTAG? Hur mycket tar ni för detta?
    Du behöver ha en hårddisk eller någonting att lagra applikationerna på som används för att starta spel från t.ex. extern hårddisk...

    Vi har i dagsläget inte några Xbox 360 hårddiskar i lager då dessa slutat tillverkas när slim kom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver ha en hårddisk eller någonting att lagra applikationerna på som används för att starta spel från t.ex. extern hårddisk...

    Vi har i dagsläget inte några Xbox 360 hårddiskar i lager då dessa slutat tillverkas när slim kom...
    Vi har tomma 360 hårddisk-skal, och vi har 2.5" hårddiskar liggande i 320, 500, 750 och 1TB, så vi borde ju kunna ordna något tycker jag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Alla utom de som inte har HDMI-utgång har jag för mig, och förmodligen inte heller den nya hårdvarurevision av Slim som dykt upp lite här och var. Håller på och flashar min Slim i skrivande stund
    Actually, det finns ett moderkort som inte funkar ännu, det nya slim moderkortet UTAN HANA krets
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver ha en hårddisk eller någonting att lagra applikationerna på som används för att starta spel från t.ex. extern hårddisk...

    Vi har i dagsläget inte några Xbox 360 hårddiskar i lager då dessa slutat tillverkas när slim kom...
    Går det inte bra med den hårddisken på 20gb som följer med 360n (phat falcon för min del) för att installera applikationerna då? Ber om ursäkt men tror inte jag hänger med riktigt

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Ah, tack för svar. Var mest orolig över att det kan fucka med de delar av uppdateringarna som installeras till disk, men det är inget problem dårå? Vore ju lite smått sweet att slippa den där mellanlandningen på 12625, har bara en LPT-flasher tills jag får stil på picflashern och kan flasha bootloadern till picproppen till USB-flashern jag byggt


    Det är väl iofs inte värre än att man testar, och skiter det sig så får man väl gå den långa vägen då. Vore dock nice att slippa bränna efuses i onödan, hur oviktig den saken än må vara :>

    Det gick utmärkt att göra på det sättet. Trodde först jag hade lyckats göra någon fuckup, men blev lurad av att det tar sin lilla tid att boota till dashboarden, till skillnad från Xell som bootar på ett par sekunder varenda gång. Har krysslådan up and running på en 13604-image genererad med ggbuild nu, behövde inte installera den officiella dashboarduppdateringen först

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har tomma 360 hårddisk-skal, och vi har 2.5" hårddiskar liggande i 320, 500, 750 och 1TB, så vi borde ju kunna ordna något tycker jag...
    Ja, det kan vi göra

    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Går det inte bra med den hårddisken på 20gb som följer med 360n (phat falcon för min del) för att installera applikationerna då? Ber om ursäkt men tror inte jag hänger med riktigt
    Jo, det räcker med den... men alla har inte hårddisk med och du undrade vad man behövde
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Det gick utmärkt att göra på det sättet. Trodde först jag hade lyckats göra någon fuckup, men blev lurad av att det tar sin lilla tid att boota till dashboarden, till skillnad från Xell som bootar på ett par sekunder varenda gång. Har krysslådan up and running på en 13604-image genererad med ggbuild nu, behövde inte installera den officiella dashboarduppdateringen först
    Vad bra!

    Du har inte lust att hjälpa mig buggtesta min CMD GGBooter sen? tänkte göra klart det senare idag (lördag, efter jobbet) nästan färdig som det ser ut just nu bara några final touches och buggfixar kvar så är den redo för release
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad bra!

    Du har inte lust att hjälpa mig buggtesta min CMD GGBooter sen? tänkte göra klart det senare idag (lördag, efter jobbet) nästan färdig som det ser ut just nu bara några final touches och buggfixar kvar så är den redo för release
    Flyttar den 1:a november, så det är lite tight med tid den närmaste tiden, det här var sista projektet innan jag börjar packa imorgon. Sedan ska man komma i ordning på det nya stället, ska renovera lite, och det tar väl sitt lilla tag att packa upp och koppla in allt om inte annat.

    Men kan det vänta tills dess så är jag game. Tänkte glitcha loss på zephyrlådan (heter de ursprungliga elitesen va? Blandar alltid ihop med Xenon) sedan också, den blir ju en alldeles utmärkt testplattform, då det inte är hela världen om den går åt helvete. Sedan är det väl en bra idé om jag lyckats få ordning på min usbflasher också, sitter f n fast på att den satans picprogrammeraren bär sig jävligt underligt åt, och jag lyckas inte skriva bootloadern till picen. Lite drygt att det tar 45 min per flashning med LPT-varianten när det blir en del flashande hit och dit, vilket det lär bli om vi ska testa det där ordentligt

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad bra!

    Du har inte lust att hjälpa mig buggtesta min CMD GGBooter sen? tänkte göra klart det senare idag (lördag, efter jobbet) nästan färdig som det ser ut just nu bara några final touches och buggfixar kvar så är den redo för release
    vad behöver testas? har ytterligare en slim som skall göras från början, kan testa att göra den med ditt program om du vill?
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
    vad behöver testas? har ytterligare en slim som skall göras från början, kan testa att göra den med ditt program om du vill?
    Det som ska testas är att bygga en GGBoot image sedan se om den startar på konsollen som den ska... Jag vet redan nu att den bygger imagen utan att ge några fel/varningar, men det betyder inte automatiskt att det funkar

    Jag ger dig en länk senare ikväll med en kompilerad version som du kan få testa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •