Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 91

Diskussion: ggbuild ute nu!

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    En fråga, är det bättre att vänta på att coolrunner släpps istället för att köra matrix glitcher?

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Actually, det finns ett moderkort som inte funkar ännu, det nya slim moderkortet UTAN HANA krets
    Är detta ngt man kan kolla med serienummer eller dylikt? Tänkte bara försäkra mig om den slim jag precis beställt fungerar.

    Det jag läst hittills är att den som ej fungerar dykt upp i en Forza 4-bundling, men kan ju finnas andra åxå.

    // P

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Måste konsollen vara uppdaterad till 13599<?

    Eller räcker det med 13604-filerna filerna som används till GGbuild?

    Jag har sett något om att det är lurigt att uppdatera dashen om man har CFW i driven. Stämmer detta?
    Behöver man flasha in OrgFW innan uppdatering?

    Behöver jag uppdatera dash över huvud taget? Jag har just nu 12625
    Jag har det lite meckigt med flashning av drivern då jag inte har något spear.
    Jag har en Lite-on 74850C.
    Det händer så mycket i xbox-scenen hela tiden att jag inte hinner med. Förr gjorde jag inte mycket annat än att läsa på, men nu innehåller livet mycket annat(barn bla.) så jag hinner liksom inte ikapp..

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Fick ett tips nu om vad för komponent man behöver för att köra dual boot. Cygnos 360 chip + RGH chip ska man tydligen kunna koppla ihop för att få Dual boot o.O ingen aning om hur, då jag inte vet hur cygnos 360 funkar men det var vad jag kunde ta reda på xP
    Last edited by jonthe838; 2011-10-22 at 16:01.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Måste konsollen vara uppdaterad till 13599<?

    Eller räcker det med 13604-filerna filerna som används till GGbuild?

    Jag har sett något om att det är lurigt att uppdatera dashen om man har CFW i driven. Stämmer detta?
    Behöver man flasha in OrgFW innan uppdatering?

    Behöver jag uppdatera dash över huvud taget? Jag har just nu 12625
    Jag har det lite meckigt med flashning av drivern då jag inte har något spear.
    Jag har en Lite-on 74850C.
    Det händer så mycket i xbox-scenen hela tiden att jag inte hinner med. Förr gjorde jag inte mycket annat än att läsa på, men nu innehåller livet mycket annat(barn bla.) så jag hinner liksom inte ikapp..

    Har du inte ens tid att läsa igenom tråden och hitta detta inlägg?

    Jag gjorde precis samma hopp. Du behöver inte uppdatera dashen först, det räcker utmärkt med ggbuildfilerna. Det går dessutom bra att slänga på avatarupdaten från usb med den officiella 13604-installern från MS efteråt, utan att skriva över den hackade dashen, om du nu som jag inte hade den installerad.

    Du kommer inte behöva använda dvddriven alls, så jag utgår från att det kommer funka utmärkt med CFW-flashad drive också.
    Last edited by kaputnik; 2011-10-22 at 16:16.

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    En fråga, är det bättre att vänta på att coolrunner släpps istället för att köra matrix glitcher?
    Orkar du vänta till slutet av november?

    C-Moden funkar lika bra som coolrunner borde göra med slim, men man får lägga till komponenter själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Orkar du vänta till slutet av november?

    C-Moden funkar lika bra som coolrunner borde göra med slim, men man får lägga till komponenter själv
    Mja, typ en konding, en diod och en resistor för sammanlagt max 5 spänn :>

    Förresten, om ni inte redan gör det, så är ju det en bra service till era kunder, att skicka med de nödvändiga komponenterna. Det är ju inte direkt dyra grejer, men det är säkert skönt för folk att slippa jaga rätt på dem

  8. #38
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Sorry. JAg trodde att jag hade läst allt. Det hade jag väl ifs men jag missade denna relevanta information.

    Jag har faktiskt testat nu, men jag lyckas inte riktigt. Jag får ingen bild vare sig om jag startar med power eller eject.
    Flashar jag in orginalnand eller första glitchen så funkar det som det gjorde innan, men jag lyckas inte med GG.

    Logfilen ifrån GGbuild säger bla:



    ***** could not read .\13604\..\launch.xex, skipping *****

    ***** could not read .\13604\..\lhelper.xex, skipping *****

    Är det något som är fel då?

    Den avslutar iaf med:

    ---------------------------------------------------------------
    falconout.bin glitch image built, info:
    ---------------------------------------------------------------
    console : falcon
    NAND size: 16MiB
    CPU Key : 2424274FBFD805C467EC62D5F12E****
    1BL Key : DD88AD0C9ED669E7B56794FB68563EFA
    CF LDV : 11
    ---------------------------------------------------------------
    ggBuild Finished. Have a nice day.
    ---------------------------------------------------------------


    Tips?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Mja, typ en konding, en diod och en resistor för sammanlagt max 5 spänn :>

    Förresten, om ni inte redan gör det, så är ju det en bra service till era kunder, att skicka med de nödvändiga komponenterna. Det är ju inte direkt dyra grejer, men det är säkert skönt för folk att slippa jaga rätt på dem
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1495&xSec=89 <--- där har du produkten vi skickar med det man behöver färdig monterat om man beställer den så, då är den dessutom färdig programmerad, redo att bara motnera och flasha nanden

    Vi har även ett paket där vi proggar och slänger ihop allt i en påse åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Sorry. JAg trodde att jag hade läst allt. Det hade jag väl ifs men jag missade denna relevanta information.

    Jag har faktiskt testat nu, men jag lyckas inte riktigt. Jag får ingen bild vare sig om jag startar med power eller eject.
    Flashar jag in orginalnand eller första glitchen så funkar det som det gjorde innan, men jag lyckas inte med GG.

    Logfilen ifrån GGbuild säger bla:



    ***** could not read .\13604\..\launch.xex, skipping *****

    ***** could not read .\13604\..\lhelper.xex, skipping *****

    Är det något som är fel då?

    Den avslutar iaf med:

    ---------------------------------------------------------------
    falconout.bin glitch image built, info:
    ---------------------------------------------------------------
    console : falcon
    NAND size: 16MiB
    CPU Key : 2424274FBFD805C467EC62D5F12E****
    1BL Key : DD88AD0C9ED669E7B56794FB68563EFA
    CF LDV : 11
    ---------------------------------------------------------------
    ggBuild Finished. Have a nice day.
    ---------------------------------------------------------------


    Tips?

    Filerna där behöver du inte oroa dig för, det är bara om du vill integrera dashlaunch direkt i imagen istället för att installera det efteråt. Har du inte gjort det, så hittar den såklart inte heller filerna.

    Har du provat att ge det en stund? För mig har Xell startat ganska omedelbart de två gånger jag testat det från den här imagen, men har slängt in rgh1.1 på min cmod, och den ska tydligen vara snabbare. Däremot tar det ibland de utlovade 2 minuterna att få igång dashboardet, och under den tiden är det svart på skärmen.

    Testa att knäppa igång lådan och låt den stå i 5 min, och om inte det funkar, posta hela loggen på pastebin eller nåt. Inte för att jag vet så mkt mer än någon annan om det här, men med fler ögon på det ökar ju chanserna att hitta felet

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Nu funkar det! Jag hade inte ändrat moderkortstyp i options.ini

    Edit: Stort tack för hjälpsamheten!

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18

    Post

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Orkar du vänta till slutet av november?

    C-Moden funkar lika bra som coolrunner borde göra med slim, men man får lägga till komponenter själv
    Vänta en månad blir nog mentalt svårt. Lär nog komma in till er nästa vecka och få allt monterat och klart om ni är redo Hörde dock att coolrunner skulle ha snabbare boot time på en falcon än de andra?

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det som ska testas är att bygga en GGBoot image sedan se om den startar på konsollen som den ska... Jag vet redan nu att den bygger imagen utan att ge några fel/varningar, men det betyder inte automatiskt att det funkar

    Jag ger dig en länk senare ikväll med en kompilerad version som du kan få testa
    säg bara till, har precis fått klart den så jag vet att den startar somd en skall. har interface inlött för att flasha den så jag kan testa att göra en image med ditt program och se om den fungerar som den skall
    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    vad är det för disk man kan plugga in efter att ha fixat montering av RGH chip med diverse programmering och annan installation? är det bara extern disk som funkar eller kan man använda t.ex. en sata hdd?

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    vad är det för disk man kan plugga in efter att ha fixat montering av RGH chip med diverse programmering och annan installation? är det bara extern disk som funkar eller kan man använda t.ex. en sata hdd?
    Vilken 2.5" sata hårddisk som helst i ett "360 kabinett" beroende på om du har phatt eller slim måste du eller bör du ha ett sådant, slims kan köra utan men då hänger disken löst i luften och sitt i kontakten... har du en phatt behöver du ha en adapter då det inte är standard SATA på dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken 2.5" sata hårddisk som helst i ett "360 kabinett" beroende på om du har phatt eller slim måste du eller bör du ha ett sådant, slims kan köra utan men då hänger disken löst i luften och sitt i kontakten... har du en phatt behöver du ha en adapter då det inte är standard SATA på dom
    aww, 2.5"? svindyrt ju vart får man tag på en sån där 360 kabinett och adaptern då? men med JTAG kör väl folk med extern också, via USB, går inte det med RGH eller?

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    aww, 2.5"? svindyrt ju vart får man tag på en sån där 360 kabinett och adaptern då? men med JTAG kör väl folk med extern också, via USB, går inte det med RGH eller?
    Jo, det går...

    Det går även att köra med 3.5" disk, men det är INTE rekomenderat... här finner du iaf kabinett till tjockis: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1194&xSec=93
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jo, det går...

    Det går även att köra med 3.5" disk, men det är INTE rekomenderat... här finner du iaf kabinett till tjockis: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1194&xSec=93
    Ok, tack. Är det nått speciellt man måste tänka på om man kör extern disk då?

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    Ok, tack. Är det nått speciellt man måste tänka på om man kör extern disk då?
    FAT32 formaterad... allt det här är EXAKT som för det gamla hacket, skillnaden är bara hur man exploitar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    vrf är det inte rekommenderat att köra med en 3.5" HDD ? :S Jag kör med en 3.5" 1TB HDD via ESATA till min Jtaggade xbox då dvs men borde det inte vara samma riktlinjer för båda?

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    vrf är det inte rekommenderat att köra med en 3.5" HDD ? :S Jag kör med en 3.5" 1TB HDD via ESATA till min Jtaggade xbox då dvs men borde det inte vara samma riktlinjer för båda?
    Jo, men det är inte rekomenderat eftersom du för att kunna koppla in det måste tråckla med massa lödningar och skit för att i huvudtaget få möjligheten att göra det samt är det betydligt mycket svårare att placera en 3.5" disk än en 2.5" disk på ett vettigt/snyggt sätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    är det här nåt att bry sig om?

    ******* WARNING: writing .\slim4go\fcrt.bin as-is to NAND, if .meta was not included it may be invalid!

    meta filen är dock inkluderad.

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av groover_ Visa Inlägg
    är det här nåt att bry sig om?

    ******* WARNING: writing .\slim4go\fcrt.bin as-is to NAND, if .meta was not included it may be invalid!

    meta filen är dock inkluderad.
    Fick samma meddelande, det gick bra ändå. Kollar du några entries tidigare i loggen så ser du att den hittat metafilen också.

  24. #54
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jo, men det är inte rekomenderat eftersom du för att kunna koppla in det måste tråckla med massa lödningar och skit för att i huvudtaget få möjligheten att göra det samt är det betydligt mycket svårare att placera en 3.5" disk än en 2.5" disk på ett vettigt/snyggt sätt
    Jag förstår ! Det är dock rätt lätt (enligt mig) att göra ett ESATA HDD caddy mod och sedan ha en extern HDD
    Men jag håller med dig om att det är 100x lättare att köra med en 2.5" HDD !

    EDIT: är det någon större skillnad mellan Matrix glitcher och erat andra RGH chip?
    Last edited by jonthe838; 2011-10-22 at 22:27.

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag förstår ! Det är dock rätt lätt (enligt mig) att göra ett ESATA HDD caddy mod och sedan ha en extern HDD
    Men jag håller med dig om att det är 100x lättare att köra med en 2.5" HDD !

    EDIT: är det någon större skillnad mellan Matrix glitcher och erat andra RGH chip?
    C-Mod funkar bra på slim, matrix glitcher är det många som haft problem med på slim... utöver det funkar båda lika bra, glitcher har allt färdigt, c-mod kräver extra mods...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Om man får ett chipp tex matrix monterat av er är det sedan möjligt att byta till ett annat i framtiden? Hur lång boot time är det på de två olika som ni erbjuder? Försöker helt enkelt överväga för och nackdelar mellan matrix, c-mod och en framtida coolrunner för en falcon. De säger själva att den kommer släppas om ca 10 dagar. Men vi får se...

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Om man får ett chipp tex matrix monterat av er är det sedan möjligt att byta till ett annat i framtiden? Hur lång boot time är det på de två olika som ni erbjuder? Försöker helt enkelt överväga för och nackdelar mellan matrix, c-mod och en framtida coolrunner för en falcon. De säger själva att den kommer släppas om ca 10 dagar. Men vi får se...
    C-Mod bootar Xell-reloaded (det som byggdes med python scriptet tidigare) på cirka 5 sekunder, nya ggBoot (som jag vill kalla det då det inte finns något direkt namn vad jag vet) bootar på mellan 10-20 sekunder på samma maskin

    Jag vet inte i skrivande stund hur snabbt Matrix Glitcher bootar men tror det är typ samma...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Hur får jag in Dashlaunch? Eller XexMenu.. Mina ögon går i kors och jag fattar verkligen ingenting.. Man skulle ha haft en transfer cable.. Kan jag få en knuff i rätt riktning?!

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Hur får jag in Dashlaunch? Eller XexMenu.. Mina ögon går i kors och jag fattar verkligen ingenting.. Man skulle ha haft en transfer cable.. Kan jag få en knuff i rätt riktning?!
    bränn XEXMenu på en skiva (lättaste är att köra ISO varianten) sedan kopierar du in det på disken...

    Dashlaunch installerar du sedan med installern, eller så använder du min app som jag arbetar med att få färdigt så har du det färdigt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Funkar det med vilken skiva som helst? Eller behöver det vara Verbatim DL-skivor?

    Edit: Never mind. Tack för knuffen, nu gör jag framsteg! Brände på en gammal dvd-skiva ifrån Xbox1 tiden.. Jag har några kvar. Nu är xexmenu kopierat till HDD och nu skall jag leka vidare. Tack!
    Last edited by housepainter; 2011-10-23 at 02:05.

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •