Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 54

Diskussion: Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18

    Lightbulb Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...ZlBzGNGver.php

    As promised, Microsoft is bringing some early gifts to your Xbox 360 just prior to the holiday season. Beginning at 0200 a.m. PST on Dec. 4, the Xbox 360 Fall Dashboard Update will be available for all connected Xbox 360 consoles free of charge, bringing an array of new features and enhancements to the leading gaming and entertainment system.

    Among the key new enhancements are the previously announced Xbox Originals game download service, Family Timer parental control feature, and expanded social networking experiences. Xbox 360 owners can also look forward to enhanced navigation, profile and video features and Xbox LIVE Arcade Hits.

    This free update will be digitally distributed over Xbox LIVE to the more than 8 million Xbox LIVE members worldwide (Xbox LIVE Silver and Gold) with no disc or hard drive required. Gamers without an Xbox LIVE account can easily sign up for the free network by connecting their console to a broadband internet connection. New features and enhancements include:

    MORE DOWNLOAD OPTIONS:
    * Xbox Originals - With this new service, announced on Nov. 13, consumers can download-to-own full original Xbox games that were previously only available at retail. The digital shelves will always be stocked with classic titles, such as "Crash Bandicoot: Wrath of Cortex" "Crimson Skies: High Road to Revenge," "Halo," "Fable," "Fuzion Frenzy," "Psychonauts," and more as the catalogue grows over time, at 1200 Microsoft Points per game.
    * Xbox LIVE Arcade Hits - On Xbox LIVE Arcade, the Arcade Hits program kicks off where some of the best selling Xbox LIVE Arcade games will become available at permanently reduced prices, making it easier than ever for everyone to build a library of downloadable games! The first games to become Arcade Hits will be "Bankshot Billiards 2" and "Lumines LIVE," which will be available for 800 Microsoft Points each, and "Marble Blast Ultra," "Small Arms" and "Zuma Deluxe," which will be available for 400 Microsoft Points each. With free trial downloads for every game and over 100 games to choose from, Xbox LIVE Arcade offers something for every member of the family.

    NEW WAYS TO KEEP UP TO DATE AND CONNECTED:
    * Inside Xbox - A new direct feed brings current news straight from Xbox.com into the Xbox LIVE Dashboard providing members an easy, predictable entry point where they can discover what's new in: game releases, events, and Xbox LIVE Marketplace offers.
    * Enhanced online profile - Members interested in sharing a few more details about themselves will have the option to go beyond their motto and further personalize their profile with an expanded bio. The extended bios will be visible to "Friends Only" or the entire Xbox LIVE community.
    * Expanded Friends List access - A quick and easy way for gamers to expand their personal community on Xbox LIVE, members will be able to see the Friends Lists of other Xbox LIVE members, boosting their social networking experience on the service.

    ENHANCED OVERALL EXPERIENCE AND CONTROL:
    * Enhanced Parental Controls - Family Timer, a strong and flexible new addition to the Xbox 360 Family Settings, enables parents to set the amount of time their Xbox 360 can be used on a per-day or per-week basis by their children or other members of the household.
    * New video features - The convenience of full-screen movie previews and enhanced video codec support further expand the options when it comes to the Xbox 360 entertainment experience.
    * Easy-to-use navigation features - With several noteworthy changes in the Xbox LIVE Dashboard, from the new Game Store button to the Video Store button to enhanced visuals and descriptions in the video library, Xbox LIVE members can find what they want, when they want it.

    These features are just some of the new enhancements Xbox 360 owners can expect as part of the Fall Dashboard Update. On December 4th a list of all the new features and improvements will be posted at: http://www.xbox.com/live.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    trevligt.. hoppas det inte är för mkt anti-piracy buggar i den bara

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Deras svar på vad som komma skall till PS3.. hoppas det blir att man kan dela ut divx filmer på burken och sedan streama dem till 360n.
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Kommer man kunna ladda hem detta till en skiva så man slipper gå in på live så man blir bannad......

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Jocce_84 Visa Inlägg
    Kommer man kunna ladda hem detta till en skiva så man slipper gå in på live så man blir bannad......
    =]

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    trevligt.. hoppas det inte är för mkt anti-piracy buggar i den bara
    varå, brukar det vara det i nya dashboard-updates?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    varå, brukar det vara det i nya dashboard-updates?
    kanske inte i alla, men i någon. är inte det uppenbart?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kanske inte i alla, men i någon. är inte det uppenbart?
    hehe inte för mig, då jag inte äger en 360
    btw, är det frivilligt att ladda ner de nya dashboard versionerna eller gör 360n det automatiskt när man kopplar upp sig till LIVE ?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Undra när den släpps Tror ni det sker under natten?

    Kan första person som får ner den skriva det här?
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    klockan 10 imorrn på förmiddagen..

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av `rzr Visa Inlägg
    klockan 10 imorrn på förmiddagen..

    Tackar Tur man e ledig från jobbet fram tills torsdag
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  13. #13
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Divx/Xvid funkar bra att spela upp efter uppdateringen, får dock inte undertexter att lira. Någon annan som fått subs att fungera?

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    21
    har två frågor bara kanske är dum i huvudet men men

    1.Om man blir bannad på xbox live kan man aldrig uppdatera sin konsol igen då?,eller är det bara att man inte kan spela online?

    2.Hur gör man med spel då som kräver uppdatering är det färdigspelat även offline då?

    Mycket tacksam för svar
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Divx/Xvid funkar bra att spela upp efter uppdateringen, får dock inte undertexter att lira. Någon annan som fått subs att fungera?
    Det verkar inte som att det finns stöd för subtitles (ännu?)....


    **15. What types of AVI files are supported?

    The Xbox 360 supports files encoded using MPEG-4 Part 2, Simple and Advanced Simple Profile. These files are often referred to as Xvid or DivX® video files. Many common PC DVD authoring tools, cameras, and camcorders are capable of encoding files using MPEG-4. Note that some files authored for DivX devices may also contain additional functionality(menus, subtitles, multiple audio tracks, etc). The Xbox 360 will attempt to play these files, but does not support any of the additional functionality and in some cases will be unable to play the file.
    Last edited by superboss; 2007-12-04 at 19:41.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av [Gen]Evil-A Visa Inlägg
    har två frågor bara kanske är dum i huvudet men men

    1.Om man blir bannad på xbox live kan man aldrig uppdatera sin konsol igen då?,eller är det bara att man inte kan spela online?

    2.Hur gör man med spel då som kräver uppdatering är det färdigspelat även offline då?

    Mycket tacksam för svar
    1. du kan uppdatera även om du är bannad.

    2. nödvändiga updates brukar ligga med spelet på skivan.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    1. du kan uppdatera även om du är bannad.

    2. nödvändiga updates brukar ligga med spelet på skivan.

    1. var kan man hitta de?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Jocce_84 Visa Inlägg
    1. var kan man hitta de?
    på spel som kommer antar jag. den frågar om du vill uppdatera när du stoppar i skivan.

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Har provat en del XviD AVI filer och det fungerar utmärkt. PS3 kan slänga sig i väggen även om den kommer att få DivX i framtiden (kanske inte ens XviD stöd).

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    1. du kan uppdatera även om du är bannad.

    2. nödvändiga updates brukar ligga med spelet på skivan.
    Men de senaste uppdateringarna kan väl knappast ligga på skivan? De måste man väl dra ner från Microsoft:s server?

    edit:

    Mmm, kom igen nu MS ge oss x264 mkv. Det skulle sitta perfekt just nu.

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Om någon vet om det går att ladda ner updaten på skiva eller liknande så vore det toppen, för jag har inte tillgång till live då jag är bannad hade varit gött att slippa tvversity

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    17
    har testat divx med den nya updaten och kvaliten är sådär,, blir betydligt bättre bild när jag kopplar datorn till plasma tvn o kör 1080p dvi-hdmi ,, 360 e inställd på 1080i men kvaliten är ruskigt dålig! kör samma fil på 360n som på datorn,, 360n skalar inte upp eller?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Men de senaste uppdateringarna kan väl knappast ligga på skivan? De måste man väl dra ner från Microsoft:s server?
    jag skrev på kommande spel, inte de som finns idag.

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Hur ska man se på divx med 360 och slippa mediacenter skiten.. vägrar ha nått sånt skräp på pcn..
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  25. #25
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    DixX/Xvid fungerar inte ens med "mediacenter-skiten" - du spelar upp DixX/Xvid direkt från dashboard och dina filmer kan ligga på exempelvis en extern hårddisk direktansluten till Xbox 360.

    MCE är förövrigt helt underbart om man kör digital-TV kort i MCE-datorn. En av de stora fördelarna med Xbox 360 jämfört med PS3 är just möjligheten att ha Xboxen som en extender.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hur uppdaterar man om man är bannad då ?

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    ..

    baaaaah.. nu fungerar allt.. fungerar riktigt bra att streama divx över nätverket.. kalas! //v
    Last edited by vader; 2007-12-05 at 22:07.

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    *suck* (obs min xbox360 är ej orginal )

    Efter ett gäng timmar på forum och läsande hit o dit så har jag ännu inte lyckats få in senaste uppdateringen..(eller hur jag ska göra)

    jag har inte haft min xbox igång på ca 1 månad eller mer,, men idag så skulle jag dra igång xboxen och hade iofs ett spel i (juiced 2) sedan efter det kom jag inte in på live... dvs jag kunde aldrig köra uppdateringen som kom härom dagen.. läste några som sa att man kunde bränna skiva med update på och boota från den.. men MS har sin gamla 2007-05 version fortfarande kvar på sidan (den engelska sidan) hittade på ett annat ställe en fil som hette UPDATE-2.0.6683.0-HDD jag testade att packa in den i en zipfil med filnamnet "$SystemUpdate_12-2007.zip" och sedan in på en cd eller dvd... inte heller detta gick, måste jag bränna i ett specielt format eller något , det framgår inte så mkt från microsoft "howto" tycker jag... eller om man ska packa upp till en katalog eller ej... lite "luddigt" tycker jag allt det är , är det någon annan som kanske kan svara på vad man kan göra nu för att få in den senaste uppgraderingen.. ?

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej! täntke höra om denna uppdatering. kan ajg installera denna även om jag har ett anant firmware? tänkte på t.ex ring of death
    finns den eller när kommer den?

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    denna uppdatering uppdaterar bara dashboarden i xbox360:n den har inget med något spel att göra i sig...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. WiiKey update v1.9b
    By Haxxor in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 09:01
  2. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07
  3. spring update 2007
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 19:45
  4. TVersity och Spring update 2007
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 08:28
  5. Nya Spel 2007
    By Ramses in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 16:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •