Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 115

Diskussion: ixtreme Lite Touch

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15

    ixtreme Lite Touch

    Klicka Här för att ladda ner den

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Då har man flashat dvd med nya Lite-on LT.
    Konsollen hade aldrig varit på live förut.
    Den var flashad med 1.6 stealth förut.
    Har kopplat upp den på live och allt ser okej ut.
    Uppdaterat etc.
    Så jag hoppas den ej blir bannad.
    Om den skulle bli det så är det antagligen att jag redan haft en firmware och spelat backupper på den.
    Men vi får se hur det går :-)

    mvh

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Backa nand om du har möjlighet, slipper du få problem med "HDD-cripple" om den bannas.
    Last edited by POi2; 2010-01-20 at 10:27.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Ingen fara.. om den bannas säljer jag den och köper en ny :-)
    iofs är den ny, men jag har i princip fått den så :-)

    mvh

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    192.168.0.1
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hur avgör man om man har 83850V1 eller 83850V2 skivspelare?

    På min står det:

    Manufactured: August 2009
    HW Ver: A0A2
    FW Ver: 83850C

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Mycket trevlig överraskning såhär på morgonen, synd bara att man sitter med en BenQ men den som väntar på något gott får ofta ryggproblem.

    En fråga bara - i NFO'n står det ju att man bör köra den senaste systemuppdateringen innan man flashar, vet att det tidigare gått att ladda ner dom för att bränna ut eller installera via USB-minne men nu hittar jag inget på svenska Xbox.com. Kan iofs. vara så att man måste använda någon riktigt obskyr sökterm för att hitta rätt sida.
    På den amerikanska verkar det dock finnas, kan man köra den? Känns ju konstigt med tanke på att alla spel är regionsskyddade och även Live i viss mån.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kenny87 Visa Inlägg
    Hur avgör man om man har 83850V1 eller 83850V2 skivspelare?

    På min står det:

    Manufactured: August 2009
    HW Ver: A0A2
    FW Ver: 83850C
    Det fixar jungle flasher per automatik.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Tja jag uppdaterade den efter jag flashat den.
    Kan inte vara smart att uppdatera först om man har en annan firmware och sen flashar.
    Som sagt funkar det utan problem för mej( hoppas det håller i sig).

    mvh

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Sci-Fi Visa Inlägg
    Mycket trevlig överraskning såhär på morgonen, synd bara att man sitter med en BenQ men den som väntar på något gott får ofta ryggproblem.

    En fråga bara - i NFO'n står det ju att man bör köra den senaste systemuppdateringen innan man flashar, vet att det tidigare gått att ladda ner dom för att bränna ut eller installera via USB-minne men nu hittar jag inget på svenska Xbox.com. Kan iofs. vara så att man måste använda någon riktigt obskyr sökterm för att hitta rätt sida.
    På den amerikanska verkar det dock finnas, kan man köra den? Känns ju konstigt med tanke på att alla spel är regionsskyddade och även Live i viss mån.
    kör uppdateringen från min sida
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan sälja spoofade lite-ons med ixtreme LT. Vet inte om det blir lika livesäkert men det är ju alltid kul att chansa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    192.168.0.1
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kan sälja spoofade lite-ons med ixtreme LT. Vet inte om det blir lika livesäkert men det är ju alltid kul att chansa...
    Vad innebär detta? Läsa ut key från annan skivspelare än lite on och lägga in i en lite on spelare tillsammans med ixtreme lt? Är helt grön på xbox :P

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det man skriver är:

    Man kan flasha en Lite-on "de som man inte behöver skrapa banor på" och skall man uppdatera dom ( innan lite on lagts in ) väljer man Read dummy from iXtreme så läser den ut nyckeln ur dvd-läsaren.

    Detta fungerar inte med LT mjukvaran.

    Så har man en Pre "mjukvara Före" LT kan man läsa ut nyckeln enkelt o uppgradera till LT men skall man uppgradera LT någon gång i framtiden blir det jobbigt o dyrt då tid är pengar.

    Därför är LT switchen då bra o ha så man slipper göra om hela skrapa banor processen.

    Att tilägga är det bara nya lite-ons vi drar banor i o switchar o har oss på, äldre probar man eller kör halva trayen ute.
    Har en gammal läsare fått LT i sig förstår jag det som att man då får kapa banor för att uppgradera...

    så det blir lite kostsamt om iXtreme teamet har klantat sig med mjukvaran o den får en buggfix eller om folk uppgraderar i framtiden
    Men vafaan... ni har ju "sparat" så mycket på att köra hemhyrt så det har ni väl råd med *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det man skriver är:

    Man kan flasha en Lite-on "de som man inte behöver skrapa banor på" och skall man uppdatera dom ( innan lite on lagts in ) väljer man Read dummy from iXtreme så läser den ut nyckeln ur dvd-läsaren.

    Detta fungerar inte med LT mjukvaran.

    Så har man en Pre "mjukvara Före" LT kan man läsa ut nyckeln enkelt o uppgradera till LT men skall man uppgradera LT någon gång i framtiden blir det jobbigt o dyrt då tid är pengar.

    Därför är LT switchen då bra o ha så man slipper göra om hela skrapa banor processen.

    Att tilägga är det bara nya lite-ons vi drar banor i o switchar o har oss på, äldre probar man eller kör halva trayen ute.
    Har en gammal läsare fått LT i sig förstår jag det som att man då får kapa banor för att uppgradera...

    så det blir lite kostsamt om iXtreme teamet har klantat sig med mjukvaran o den får en buggfix eller om folk uppgraderar i framtiden
    Men vafaan... ni har ju "sparat" så mycket på att köra hemhyrt så det har ni väl råd med *skratt*
    Ser man bara till att spara sin enquiry och nyckel första gången man flashar så behöver man ju aldrig läsa ur dessa igen. Vi sparar alltid detta med dvdläsarens serienummer som referens. Nu rekommenderar vi att kunder även tar med en egen USB-sticka så dom kan ha en egen backup.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kenny87 Visa Inlägg
    Vad innebär detta? Läsa ut key från annan skivspelare än lite on och lägga in i en lite on spelare tillsammans med ixtreme lt? Är helt grön på xbox :P
    Japp, vi byter ut befintlig läsare mot en iXtreme LT-flashat lite-on. Pris 995:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK nu har jag hunnit läsa på lite om iXtreme LT och fick en liten "heads up" från någon som kallar sig för "Corrupted" på irc #fw.

    Det finns information i lite-on originalfirmware som kallas för "calibration data".

    Den har inte använts i tidigare iXtreme fw, MEN den används enligt uppgift i iXtreme LT

    Det ENDA sättet att få ut den informationen är när man gör en KOMPLETT urläsning av firmware.

    Dvs de metoder vi använder på de nyaste lite-on där man skall kapa banor osv, har du betalt oss 700:- för en iXtremeflashning den senaste tiden så har vi läst ur din firmware på det sätter.

    Har man bara läst ur det vanliga enquiry.bin och keys.bin osv och sedan flashat dvdläsaren så är "calibration data" från den driven förlorad för alltid.

    Det jag INTE vet är om det spelar någon praktisk roll eller ej.

    Jag vet INTE säkert att iXtreme LT ens använder den informationen, men eftersom iXtreme LT baseras så mycket som det var möjligt på senaste original firmware så är det mycket sannolikt att den används.

    Det KAN ju vara så att den informationen gör att dvdläsaren fungerar bättre för att läsa olika skivor, vi har ju sett några kunder som haft klagomål på att deras läsare ger mycket read errors efter flashning.

    Så det som gäller i praktiken för 360 med lite-on:

    Är din 360 redan flashad med iXtreme 1.x så har du ingen calibration data kvar, allt du kan göra är en vanlig uppdatering och hoppas allt blir bra ändå.

    Har din 360 originalfirmware och är av typen vi kan flasha för 400:- så får du välja om du vill ha med calibration data eller ej. Vill du ha calibration data får du betala 700:-

    Har din 360 originalfirmware och är tillverkad efter c:a 2009-08-31 och därmed har driven vi bara kan modifiera på det "jobbiga" sättet för 700:- så får du med din calibration data i din iXtreme LT vare sig du vill eller inte.

    Ni som hunnit hitta mer information om detta än jag är mycket välkomna att fylla i mina kunskapsluckor, vi vill ju att alla som flashar sina 360 får det så bra gjort som möjligt men inte betalar för extra utfört arbete i onödan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Jag har en Lite-on 748 i min som hade ix1.61. Flashade bara om med LT och det funkade fint. Men som sagt en chansning

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    ,massa text
    uhm. jag har en lite-on första versionen med ixtreme 1.6 som jag läst ur key med en maximus spear. då är min såkallade calibration data borta va?... Kan jag använda någon annans orig.bin med min key för att få tillbaka den datan?


    EDIT: nytt från c4eva
    <+c4eva> cal data is not accessed by fw code at all but could be used by other processes,its value is still unknown, but since full dumps are now available, included for correctness
    Last edited by erklan; 2010-01-20 at 20:37.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Ifall jag förstått det rätt så har LT kommit ut, och man kan börja köra live??
    Har en hitachi drive, kan man flasha den med LT?
    Och vad betyder flaggad?:S

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Fått lite mera info om detta med LT.
    När du väl har flashat dvd med LT kan du inte läsa ut nyckeln igen på det vanliga sättet på 73* -83* diskarna.
    Du måste kapa banorna etc som du gör på 93450 disken.
    Fick det bekräftat av de som gör LT/JF.
    Detta leder ju till att det blir alltid mera jobb på Lite-on diskarna om de kommer till en igen.

    Greetz

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Ifall jag förstått det rätt så har LT kommit ut, och man kan börja köra live??
    Har en hitachi drive, kan man flasha den med LT?
    Och vad betyder flaggad?:S
    Juppz du kan köra live..
    Men bara om du har en Lite-on dvd.
    Hitachi är den sista dvd som det kommer till, men det är ej säkert.
    De andra är på gång

    Greetz

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    OK nu har jag hunnit läsa på lite om iXtreme LT och fick en liten "heads up" från någon som kallar sig för "Corrupted" på irc #fw.

    Det finns information i lite-on originalfirmware som kallas för "calibration data".

    Den har inte använts i tidigare iXtreme fw, MEN den används enligt uppgift i iXtreme LT

    Det ENDA sättet att få ut den informationen är när man gör en KOMPLETT urläsning av firmware.

    Dvs de metoder vi använder på de nyaste lite-on där man skall kapa banor osv, har du betalt oss 700:- för en iXtremeflashning den senaste tiden så har vi läst ur din firmware på det sätter.

    Har man bara läst ur det vanliga enquiry.bin och keys.bin osv och sedan flashat dvdläsaren så är "calibration data" från den driven förlorad för alltid.

    Det jag INTE vet är om det spelar någon praktisk roll eller ej.

    Jag vet INTE säkert att iXtreme LT ens använder den informationen, men eftersom iXtreme LT baseras så mycket som det var möjligt på senaste original firmware så är det mycket sannolikt att den används.

    Det KAN ju vara så att den informationen gör att dvdläsaren fungerar bättre för att läsa olika skivor, vi har ju sett några kunder som haft klagomål på att deras läsare ger mycket read errors efter flashning.

    Så det som gäller i praktiken för 360 med lite-on:

    Är din 360 redan flashad med iXtreme 1.x så har du ingen calibration data kvar, allt du kan göra är en vanlig uppdatering och hoppas allt blir bra ändå.

    Har din 360 originalfirmware och är av typen vi kan flasha för 400:- så får du välja om du vill ha med calibration data eller ej. Vill du ha calibration data får du betala 700:-

    Har din 360 originalfirmware och är tillverkad efter c:a 2009-08-31 och därmed har driven vi bara kan modifiera på det "jobbiga" sättet för 700:- så får du med din calibration data i din iXtreme LT vare sig du vill eller inte.

    Ni som hunnit hitta mer information om detta än jag är mycket välkomna att fylla i mina kunskapsluckor, vi vill ju att alla som flashar sina 360 får det så bra gjort som möjligt men inte betalar för extra utfört arbete i onödan.
    Det ligger orginal fw i fw paketet.Gör enligt följande för att få "calibration"
    Ladda din "dummy" som source fw sen tar du orginal för din drive som target.
    Spoof to target.Spara den "nya Fw".Ladda som source kolla så nyckeln stämmer.Välj LT som target spoofa in din nyckel......voila så har du calibration data igen

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Det ligger orginal fw i fw paketet.Gör enligt följande för att få "calibration"
    Ladda din "dummy" som source fw sen tar du orginal för din drive som target.
    Spoof to target.Spara den "nya Fw".Ladda som source kolla så nyckeln stämmer.Välj LT som target spoofa in din nyckel......voila så har du calibration data igen
    säker på att den inte är unik?....

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ser man bara till att spara sin enquiry och nyckel första gången man flashar så behöver man ju aldrig läsa ur dessa igen. Vi sparar alltid detta med dvdläsarens serienummer som referens. Nu rekommenderar vi att kunder även tar med en egen USB-sticka så dom kan ha en egen backup.
    Det funkar inte med dom jag läste ur nu när jag flashade ifrån 1.6 till LT?
    Eller måste det vara den allra första?

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    säker på att den inte är unik?....

    Jo, den är med all sannolikhet unik för varje drive. Eller ja, unik i den meningen att varje drive har sin egen offset, men att det inte är omöjligt att två eller flera drives har samma offset. Häng med nu; om alla drives hade haft samma calibration data hade det ju inte funnits något behov av den, eftersom ingen kalibrering specifikt för varje drive hade behövts göras då alla hade varit likadana :>


    Hursomhelst, det kommer nog dyka upp en hel del mer info om det här inom kort, nu när det är av vikt. Det är ju ingen omöjlighet att nån kommer på hur man generera nya värden specifikt för ens egen drive.

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Nu ska vi se här om man fattat allt rätt,
    Så alla läsare som är flashade med IX 1.X har förlorat sin sk calibration data, och detta går inte att få tillbaka? Blir det mer live säkert med sk calibration data jämfört med utan?

    Och då till nya läsare (alla lite-on's menar jag) med original FW så på alla måste man kapa banorna på för att behålla calibration data. Och detta ger då en säkrare FW mot live banning?

    Rätta gärna mig om jag har fel! Vi vill ju inte ha några missförstånd här inte!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Lite överdrivet...
    Inte ens c4eva verkar veta vad det betyder egentligen.Så det är bara och vänta och se.
    Dock så verkar det vara tvunget att kapa banor på en drive som har LT på sig om man vill få ut nycklar etc..

    Greetz

  27. #27
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15

    Test rapport

    OK.

    1: Flashade min LiteOn 838 med LT nyss, först med calibration och även utan, ingen skillnad på läsning m.m. Har man inte orginal FW så kan man använda det som medföljer rarfilen för att återhämta Calibration (se ovan post).

    Jag hade ixtreme 1.61 innan på den och den tog INGA noname skivor överhuvutaget (Read error hela tiden). Men efter jag satt in LT så äter den FAN allt! Helt otroligt.

    2: Det gåt inte att läsa ur fwt med Lo83extract i JF som vanligt utan man måste nog köra bankap tricket Men det spelar ju egentligen ingen roll om man sparar sitt eget och även om du flashat till övriga.

    Med andra ord, BRA läsbarhet med värdelöst att man inte kan läsa ut det igen på ett enkelt sätt.

    P.s: Har även testat Cod MW2 på Live och det funkade utan problem

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Det ligger orginal fw i fw paketet.Gör enligt följande för att få "calibration"
    Ladda din "dummy" som source fw sen tar du orginal för din drive som target.
    Spoof to target.Spara den "nya Fw".Ladda som source kolla så nyckeln stämmer.Välj LT som target spoofa in din nyckel......voila så har du calibration data igen
    Får fram detta när jag försökte som du skrev här.

    Spoofing Target
    DVD Key copied to target
    Inquiry string copied to Target
    Identify string copied to Target
    Serial data copied from Source to Target
    No Calibration data in source

    No Calibration data in source vad betyder detta att jag inte får fram Calibration data eller.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    Får fram detta när jag försökte som du skrev här.

    Spoofing Target
    DVD Key copied to target
    Inquiry string copied to Target
    Identify string copied to Target
    Serial data copied from Source to Target
    No Calibration data in source

    No Calibration data in source vad betyder detta att jag inte får fram Calibration data eller.
    exakt vad det betyder, du har kört från en Dummy... eller föredetta iXtreme maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Hur fixar man detta då? Disc "images must also be splitvid and preferred SS v2" Nån som kan ge en liten snabb guide? Var man ska trycka på agbx osv lr kör den det automatiskt.

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 215
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:54
  2. flasha lite on med Xtractor Pro + Spear
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 19:41
  3. Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare
    By guro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 20:36
  4. DMS4 SE LITE i V16 ?
    By stupid in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 16:29
  5. Problem med DS Lite
    By Mikolan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •