Sida 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #151
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    då har du skrivit fel. Det ska vara $$ystemUpdate - bara 2 dollartecken, inget S
    Tack för tipset. Fick dock inte det att fungera heller (testade både på Swizzys genererade fil samt msofts original. testade både med och utan ini-filen med 'false')

    Testat med 3 stickor i båda usb-uttagen.

    // P

  2. #152
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Fick till det nu. Jag flashade om den på nytt till 13599, från en gammal 9199-nand (denna gång med senaste BestPig, som vad jag förstår ej inkluderar dashlaunch).

    Efter omflashningen körde jag in Msofts officiella $systemupdate och sen in med dashlaunch 2.23b och nu fungerar allt

    Tack ändå för hjälpen :-)

    // P
    Last edited by peroy; 2011-08-01 at 09:54.

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Tack för tipset. Fick dock inte det att fungera heller (testade både på Swizzys genererade fil samt msofts original. testade både med och utan ini-filen med 'false')

    Testat med 3 stickor i båda usb-uttagen.

    // P
    jag får kika på det, kanske behövs ännu mer för att stänga av den blockeringen, eller så kanske jag gjort en typo ngnstans

    men det ska funka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #154
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Hej,

    Precis lagt in nya Dashboarden med CMD Freebooter 1.2.1 som inehöll 13599 versionen, gick kalasbra! Nya lir funkar etc.

    Jag svarade ja på att preppa en enhet med nya avatar delen. Hur gör jag nu för att få in den?

    Hepp!

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Hej,

    Precis lagt in nya Dashboarden med CMD Freebooter 1.2.1 som inehöll 13599 versionen, gick kalasbra! Nya lir funkar etc.

    Jag svarade ja på att preppa en enhet med nya avatar delen. Hur gör jag nu för att få in den?

    Hepp!
    Du ska bara sätta USB minnet i konsollen och svara ja på frågan, kan vara så att den buggar lite... ska kika närmare på det inför nästa version...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #156
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du ska bara sätta USB minnet i konsollen och svara ja på frågan, kan vara så att den buggar lite... ska kika närmare på det inför nästa version...
    Ok , så ska jag prova eller inte då? :-) Vänta på ny version?

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Ok , så ska jag prova eller inte då? :-) Vänta på ny version?
    prova om det funkar, den laddar hem rätt version, men det e mer att den kanske söker efter $SystemUpdate och mappen heter $systemupdate

    det är isåfall MS fail eftersom mappen som du packar upp från deras officiella heter just "$systemupdate"... vet att det kan vara "case-sensitive" ibland, men som sagt, testa... funkar det inte, prova o döpa om mappen bra till stort S och stort U så som det står ^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #158
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Körde just utan att behöva ändra något, TEST OK! :-)

    Tack för hjälpen!

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Körde just utan att behöva ändra något, TEST OK! :-)

    Tack för hjälpen!
    men då är det jue inga fel på den funktionen som jag fått höra från ngn att det minnsan inte funkade alls... >_< måste vara ngn som haft fel någonstans...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #160
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Hmm vet inte om detta har med min update att göra men då och då när jag startar boxen så drar den igång första-gången-setupen, får svara på språkval etc.

    Vad kan det bero på?

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Hmm vet inte om detta har med min update att göra men då och då när jag startar boxen så drar den igång första-gången-setupen, får svara på språkval etc.

    Vad kan det bero på?
    prova att programmera om nanden igen, med hjälp av flash360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #162
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Eh va? :-) Använde Flash360 sist och guiden ovan? Det enda jag inte vet om jag svarade rätt på i update jobbet var om jag har Aud clamp eller inte. Jag svarade nej. Påverkar?

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Eh va? :-) Använde Flash360 sist och guiden ovan? Det enda jag inte vet om jag svarade rätt på i update jobbet var om jag har Aud clamp eller inte. Jag svarade nej. Påverkar?
    Det påverkar SMC'n, att konsollen i huvudtaget startar betyder att du valt rätt där

    Men prova som sagt att göra om stegen med flash360... det kan ibland bli något litet fel ngnstans i mjukvaran som programmeras, då får man göra om det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #164
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det påverkar SMC'n, att konsollen i huvudtaget startar betyder att du valt rätt där

    Men prova som sagt att göra om stegen med flash360... det kan ibland bli något litet fel ngnstans i mjukvaran som programmeras, då får man göra om det
    Så kört genom den en gång till så får vi se.
    Jag anväbde USB disk istället för sticka. Samt att jag körde flash360.xex från interna disken där du la alla apps etc åt mig höromdagen. :-) Kopierad dit updflash.bin från USB disken och flashade tillbaks nand.

    Sen stängde den av konsolen som den ska. När jag startar den så går fläkten på typ 100% och röd lampa nere till höger i ringen blinkar. Stänger och startar, samma sak igen. Rycker ur USB disken och startar då funkar det.
    Kör genom first time setup med språkval etc. sen in med usb disken när den är igång. Startar xexmenu och spelen funkar.

    Får se om jag fick bort mitt ursprungliga fel med first time setup nu då.

    Men det känns lite rackigt det här med blinka rött och tappa konf. Är det sånt man får vara beredd på med JTAG burk eller har jag lite problem kanske?

    Hepp! Tack för hjälpen! :-)

  15. #165
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Så kört genom den en gång till så får vi se.
    Jag anväbde USB disk istället för sticka. Samt att jag körde flash360.xex från interna disken där du la alla apps etc åt mig höromdagen. :-) Kopierad dit updflash.bin från USB disken och flashade tillbaks nand.

    Sen stängde den av konsolen som den ska. När jag startar den så går fläkten på typ 100% och röd lampa nere till höger i ringen blinkar. Stänger och startar, samma sak igen. Rycker ur USB disken och startar då funkar det.
    Kör genom first time setup med språkval etc. sen in med usb disken när den är igång. Startar xexmenu och spelen funkar.

    Får se om jag fick bort mitt ursprungliga fel med first time setup nu då.

    Men det känns lite rackigt det här med blinka rött och tappa konf. Är det sånt man får vara beredd på med JTAG burk eller har jag lite problem kanske?

    Hepp! Tack för hjälpen! :-)
    häromdagen?? nej det tror jag inte, har varit på semester nu i en vecka

    Vad gäller problemet med att det e 1 röd lampa som blinkar kan det vara vanligt på JTAG's ja, specifikt för dom som inte har Aud_clamp... Aud_clamp kräver andra lödningar och du fick förmodligen din konsoll JTAG:ad innan det fanns information om hur aud_clamp lödningarna och sådär funkar om du gjorde den hos oss... vi började med det i samband med att vi började med att köra freeboot 0.04 ungefär

    Att den tappar konf. kan bero på att något blivit lite fel någonstans att den läser confen från fel sektion i nanden t.ex.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #166
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    jo veckan innan du gick på semester! :-) Ni var lite trötta den morgonen :-)

    Den tappar konfen igen, nu säger dessutom xexmenu vid start fatal crash interception och blinkar ut till dahsboarden :-( Den mår inget bra den här lådan längre...
    Vad göra? Ska jag komma in med den?

  17. #167
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    jo veckan innan du gick på semester! :-) Ni var lite trötta den morgonen :-)

    Den tappar konfen igen, nu säger dessutom xexmenu vid start fatal crash interception och blinkar ut till dahsboarden :-( Den mår inget bra den här lådan längre...
    Vad göra? Ska jag komma in med den?
    Jao, sväng förbi med den så får vi genom våran USB Programmerare göra en full erase av din nand och skriva en "frisk" version till den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #168
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Fick formatera om interna disken och lägga in xexmenu igen. Nu funkar det igen. Testade FEAR3 efter någon minut hängde hela skiten :-) Vet e tusan vad som sker.......?

  19. #169
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jao, sväng förbi med den så får vi genom våran USB Programmerare göra en full erase av din nand och skriva en "frisk" version till den
    ok super funkar det idag?

  20. #170
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    ok super funkar det idag?
    jadå, inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #171
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    vilken dum fråga jag ställer nu men när jag startar cmd freeboot och skriver in cpukey så får jag frågan "what is the name of your nand dump?"
    vad menas med det?

  22. #172
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rj_chito Visa Inlägg
    vilken dum fråga jag ställer nu men när jag startar cmd freeboot och skriver in cpukey så får jag frågan "what is the name of your nand dump?"
    vad menas med det?
    Kör du med senaste versionen kan du ställa in att allting ska stå på svenska

    Menne, det är vad din dump fil heter (troligen flashdmp.bin) om du använde flash360, observera att din bin fil måste ligga tillsamans med .exe filen för att det ska funka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #173
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kör du med senaste versionen kan du ställa in att allting ska stå på svenska

    Menne, det är vad din dump fil heter (troligen flashdmp.bin) om du använde flash360, observera att din bin fil måste ligga tillsamans med .exe filen för att det ska funka...
    Tackar, en till fråga. Nu fick jag igång den och alla spel går att spela genom hdd, men min dashboard är en äldre version nu och min kinect kräver en uppdatering. Använder freeboot 1.2.3 och i den så finns möjligheten till att välja den senare versionen men när jag väljer den så krashar freeboot. Hur gör jag?

  24. #174
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rj_chito Visa Inlägg
    Tackar, en till fråga. Nu fick jag igång den och alla spel går att spela genom hdd, men min dashboard är en äldre version nu och min kinect kräver en uppdatering. Använder freeboot 1.2.3 och i den så finns möjligheten till att välja den senare versionen men när jag väljer den så krashar freeboot. Hur gör jag?
    Vad menar du med att freeboot krashar? kanske är så att du glömt bort att ta med dom mapparna när du packade upp? inställningarna som är in config filen från början ska funka per standard för dom flesta, det är CPUKey, SMC och moderkort som behöver läggas till för att det ska bli rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #175
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad menar du med att freeboot krashar? kanske är så att du glömt bort att ta med dom mapparna när du packade upp? inställningarna som är in config filen från början ska funka per standard för dom flesta, det är CPUKey, SMC och moderkort som behöver läggas till för att det ska bli rätt
    nej det var som du sa hade glömt att ha med mapparna på samma plats.
    gick att skapa den updflash jag behövde, men jag tror jag måste valt fel nånstans på freeboot för efter att jag installerade updflash på boxen så nu när den startar upp så kräver den skivan som medföljde för att påbörja setup.
    hur löser jag det?


    never mind löste det. va bara att koppa ur alla extra tillbehör, i mitt fall kinect
    Last edited by rj_chito; 2011-09-01 at 16:01.

  26. #176
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Vill bara ge ett stort tips för dem som går frå 12611 till 13599.

    Jag fick alla möjliga konstiga fel med BestPig's Toolbox och Jtag Toolbox. De sa att min dump var kass även jag prövat med originalet samt Flash 360. De var någon fil de letade efter men förstod inte att den inte fanns.

    Jag tankade då ner Easy Freeboot (Numera kallad Exploit 360) och sade till den att 1) Valde min flash360 dump 2) Anslut till Xellous för att vara 100% säker på att nycklen stämde (fast ni är nog modigiare än mig?) 3) Sa bara "ja" på att de var en falcon 5770, sen ja på att jag hade stock SMC. 4) trycker Enter när den ber dig (händer 2 gånger) 5) ett program bootar upp som heter 360 dump tool, den kommer faila tills du går in på inställningarna och väljer din CPU nyckel. Gör det sen öppna filen manuellt där du sparade ner den nya.

    Då skall du se att de står lite 13599 varstans. Då var du klar. Stäng, in på 360 och Flasha med Flash360 (Ni kan nog stegen annars säger jag det igen. Först A sen B, sen säg att ni är säkra så den flashar. Låt Flash 360 stäng av 360n, dra ut strömmen i sådär 30 sekunder och kör på in igen! TADA!

    Glöm för skjuttongubbar inte Dashlauncher 2.23b!

    De var mitt äventyr som tog mig ca 2 timmar men nu lever den lilla rakaren på 13599!

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Vill bara ge ett stort tips för dem som går frå 12611 till 13599.

    Jag fick alla möjliga konstiga fel med BestPig's Toolbox och Jtag Toolbox. De sa att min dump var kass även jag prövat med originalet samt Flash 360. De var någon fil de letade efter men förstod inte att den inte fanns.

    Jag tankade då ner Easy Freeboot (Numera kallad Exploit 360) och sade till den att 1) Valde min flash360 dump 2) Anslut till Xellous för att vara 100% säker på att nycklen stämde (fast ni är nog modigiare än mig?) 3) Sa bara "ja" på att de var en falcon 5770, sen ja på att jag hade stock SMC. 4) trycker Enter när den ber dig (händer 2 gånger) 5) ett program bootar upp som heter 360 dump tool, den kommer faila tills du går in på inställningarna och väljer din CPU nyckel. Gör det sen öppna filen manuellt där du sparade ner den nya.

    Då skall du se att de står lite 13599 varstans. Då var du klar. Stäng, in på 360 och Flasha med Flash360 (Ni kan nog stegen annars säger jag det igen. Först A sen B, sen säg att ni är säkra så den flashar. Låt Flash 360 stäng av 360n, dra ut strömmen i sådär 30 sekunder och kör på in igen! TADA!

    Glöm för skjuttongubbar inte Dashlauncher 2.23b!

    De var mitt äventyr som tog mig ca 2 timmar men nu lever den lilla rakaren på 13599!
    eller så tar man genvägen och läser min uppdaterade guide där jag skrivit hur man använder mitt program som även det löser det problemet, filen som det är "problem" med heter systemupdate.xexp1 (den är värdelös egentligen när du bygger ny version)

    **edit:**

    Woops, det var ju rätt tråd men som sagt, kör man med mitt program får man med dashlaunch direkt vid build time
    Last edited by Swizzy; 2011-09-11 at 21:45.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #178
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Shullulu, jtagde konsollen hos er och under faceplaten sitter ett sigill med texten NO D-SUB B G antar att NO betyder NORMAL men säkrast å dubbelkolla?

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
    Shullulu, jtagde konsollen hos er och under faceplaten sitter ett sigill med texten NO D-SUB B G antar att NO betyder NORMAL men säkrast å dubbelkolla?
    Det betyder att du inte har en d-sub och att det e jag som gjort den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #180
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det betyder att du inte har en d-sub och att det e jag som gjort den
    haha där der man, men allright så då är de "normal SMC hack" jag skall välja?

Sida 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •