Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 164

Diskussion: VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova du och säg hur det gick.

    Jag har en liten ovana att alltid göra en liten dospartition på alla mina datorer, brukar alltid vara bra att ha för att leka med program som mtkflash, atapwd osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Lite off här om det går för sig. Har exakt samma kort som du säljer Hansi. Flashade om min samsung och den funkar fint. Precis som i Piggelins fall vägrar min dator att starta från en USB-pinne, så jag fick köra med diskett (vet att det inte är att rekommendera). Men vad är nu detta NTFS4DOS? Vad gör man med det förutom att boota?

    EDIT: Har allting klart för mig.
    Last edited by xbox360; 2007-02-10 at 22:42.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du bootar ju från den, men du kör ju mktflash från din hårddisk. vet inte omdet var därför mktflash inte ville riktigt, men vi får hoppas att polarn dyker upp med sin xbox så jag kan flasha den.

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Funderade lite över hur många platser detta kortet har? 2st S-ATA och 1 IDE? Går det använda båda S-ATA platserna samtidigt, för jag hade för mig att det är 1xintern och 1x extern?

    Följer det med kablar förresten?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    1 intern och en på utsidan av kortet som I/O, borde väl gå att använda antar jag. kjag har inte öppnat min låda än ;>

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1st IDE, 1st SATA på insidan + 1st SATA på utsidan.

    Du skall kunna använda alla kontakterna, dvs totalt 2st IDE drivar och 2st SATA drivar på kortet samtidigt.

    Du får med 1st väldigt kort SATA kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Ok, tack så mkt för infon Hansi och PiGGELiN =)

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag försöker läsa ner orginal FW med detta kort. Bootar DOS kör mtkflash r, den hittar.
    1: PSXCARE Pri Master
    Väljer 1
    då ekar den ut
    Port: c8a0, Master/Slave: a0.
    Sen händer inget. Vad göra?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    ska jag vara ärlig hände det där mig förut också. men stäng av xboxen innan du väljer 1: PSXCARE, när du valt det låt den stå så i några sekunder, slå igång xboxen efter det

    edit: dock hände det mig på mitt nuvarande kontrollerkort, inte på det jag köpt från psxcare!

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om dvdläsaren har firmware ms28 (står på etiketten) eller redan är flashad med xtreme så måste man göra som piggelin beskriver.

    Starta mtkflash, bryt strömmen till dvdläsaren, välj siffran för PSXCARE Pri Master, slå på strömmen till dvdläsaren igen.

    Gäller både när man läser och när man skriver firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jepp. funka när jag bröt strömmen.

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21
    Det va precis det jag tänkte själv på

    Jag har en dosbootdisk med mtkflash på men den hittar nada.

    Iof kör jag på en jevla dell poweredge server dom brukar ju va kända föratt strula.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag har inte provflashat än med min dator. men jag sitter starkt och funderar på hur fan jag ska göra. får inte usb-minnet vet någon hur man kan få dwet o funka? sen kan man ju lika gärna köra med floppy, funderar på o låna floppy från ngn skitburk

  14. #44
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag fick inte usb att fungera på min skitdator så jag körde med floppy och det fungerade utmärkt, men den diskett jag skapade med bootmaker fungerade inte så jag var tvugen att använda windows inbyggda funktion för att göra en startdiskett och sen la jag in mtkflash som bootmaker hade skapat.

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har problem med att flasha min Ms28, har tidigare flashat 2 polares ms28r utan problem, har samma kort som näms i den här tråden och kör med ntfs for dos live-cd och xtreeme boot maker. Det har funkat felfritt fram tills den här gången, när jag skrivit samread bla bla , dragit ur strömmen och valt chipset, väntat 10 skeunder och sen stoppat in strömmen händer inget. Har testat allt mellan 1 och 30 sekunder, men fattar inte vad som är fel, det har ju funkat utan problem med de andra spelarna..

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du använt connectivity kit då?

    När vi råkat ut för samma symptom så har det hjälpt att byta connectivity kit (eller använda xboxen som strömförsörjning)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #47
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    TS-H943 ms28

    TS-H943 ms28
    Jag får den att hitta driven och trycker nr:2 på MTKFLASH men sen händer inget mera den står bara och väntar.
    Har du någon liten snabb guide för detta?

    ps). använder kort 6421 från er.

  18. #48
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    KuBuntU:

    Använder du dig av 10-skeunderstricket då?

    Hansi: Tack för hjälpen, men det fungerar fortfarande inte när jag använder mig av xboxen istället :'( Jag tycker attt allt känns jätte konstigt eftersom den har funkat med andra ms28or så sent som i förrgår.

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av kentuckied Visa Inlägg
    Jag har problem med att flasha min Ms28, har tidigare flashat 2 polares ms28r utan problem, har samma kort som näms i den här tråden och kör med ntfs for dos live-cd och xtreeme boot maker. Det har funkat felfritt fram tills den här gången, när jag skrivit samread bla bla , dragit ur strömmen och valt chipset, väntat 10 skeunder och sen stoppat in strömmen händer inget. Har testat allt mellan 1 och 30 sekunder, men fattar inte vad som är fel, det har ju funkat utan problem med de andra spelarna..
    hände mig med, har dock inte gjort det med det här kortet än

    hel skumt, ska prova med psxcare kortet så fort jag fått en samsung box o flasha igen

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av KuBuntU Visa Inlägg
    TS-H943 ms28
    Jag får den att hitta driven och trycker nr:2 på MTKFLASH men sen händer inget mera den står bara och väntar.
    Har du någon liten snabb guide för detta?

    ps). använder kort 6421 från er.

    MTKFLASH? har du provat med den editerade versionen som finns i början på den här tråden?

    Hansi editerade en och testade den med och han fick det att fungera, många som använt den och fått det att fungera fint

  21. #51
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Fick det att funka nu! Lösningen: Använda psxcares hexediterade mtkflash. Jag har ju hittills bara använt mig av xtreme boot makers mtkflash, men den här gången fungerade det som sagt inte. Testade den ett antal gånger utan resultat, så jag tänkte testa psxcares verision i går kväll, men när jag startade upp i dos kunde jag inte gå in i mappen eftersom den hade ett för långt filnamn (Via vt6421a mtkflash) och jag orkade inte starta om för att byta namn på den. Så idag efter ett antal försök gjorde jag det och nu fungerade det klockrent! Tack för all hjälp..

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    vad skrev jag för en timme 2 timmar sen?

  23. #53
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jo, självklart..men grejjen är ju dena tt jag har flashat 3-4st ms28 med den andra metoden(xtreeme boot maker) utan några som helst problem! Det var därför jag inte testade det tidigare..

    Sen vet jag inte riktigt om du fick det att framgå så bra om du försökte skriva "Testa psxcares hexediterade mtkflash" i ditt inlägg ;-)

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    MTKFLASH? har du provat med den editerade versionen som finns i början på den här tråden?

    Hansi editerade en och testade den med och han fick det att fungera, många som använt den och fått det att fungera fint
    Citat Original inlägg av kentuckied Visa Inlägg
    Fick det att funka nu! Lösningen: Använda psxcares hexediterade mtkflash. Jag har ju hittills bara använt mig av xtreme boot makers mtkflash, men den här gången fungerade det som sagt inte. Testade den ett antal gånger utan resultat, så jag tänkte testa psxcares verision i går kväll, men när jag startade upp i dos kunde jag inte gå in i mappen eftersom den hade ett för långt filnamn (Via vt6421a mtkflash) och jag orkade inte starta om för att byta namn på den. Så idag efter ett antal försök gjorde jag det och nu fungerade det klockrent! Tack för all hjälp..


    )

  25. #55
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    hände mig med, har dock inte gjort det med det här kortet än

    hel skumt, ska prova med psxcare kortet så fort jag fått en samsung box o flasha igen
    Var det du skrev till mig, det andra skrev du till KuBuntU! Därav läste jag det ej..

  26. #56
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    Funkar inte för mig..

    jag har ms28 läsaren.. och editerad mtkflash. för via vt 6421A..
    monterat detta kortet från datorn också så klart och fört över filerna till A: styart disket.

    när jag skriver "mtkflash r/m orig.bin" i dos så får jag välja mellan ide master eller slave PSXCARE nåt står inget om sata,, stänger av strömen till dvdläsaren på xboxen och väljer 2 slave PSXCARE och väntar exackt 10 sek innan jag ger dvd ström igen... efter några sek står det bara Fail to open inputfile.

    vad gör jag fel.. ??? i windows hittar den dvden i via raid tool
    Last edited by Palleman; 2007-02-23 at 17:25.
    hejs

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova skriv EXAKT såhär:

    mtkflash r /m /sata orig.bin
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #58
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    ok ska prova med det samma... återkommer strax...

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Prova skriv EXAKT såhär:

    mtkflash r /m /sata orig.bin
    ------------------
    återkommer strax...

    1 timma senare. .................................................. ........

    Jävlit stort tack.. Xboxen är flashad och funkar kanon bra med ett bränt spel ... wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tack igen.. det var komando raden där som var fel skriven ja..
    Last edited by Palleman; 2007-02-23 at 18:50.
    hejs

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    är det någon som provat med ett extra kontrollerkort i datorn? jag har tidigare tagit ut mitt kontrollerkort när jag flashat om polarens box och ersatt den med kortet från psxcare.

    iallafall, vad händer om jag har ett till kort inkopplad? promise är det

  30. #60
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Det ska nog inte vara nån skillnad..du väljer ju vilket kort du ska använda ändå..

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Flasha MS25 med VT6421A
    By xbox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 19:27
  2. edit Mtkflash
    By El dego in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 16:36
  3. Ytterligare en edit av mtkflash - bra för ms28
    By myztx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 20:40
  4. mtkflash
    By BuBBa123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 19:29
  5. Dvd Drivrutiner???
    By Gatufight in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-06, 16:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •