Sida 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #91
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Jo... om de ändå vore å väl =) Fick ett felmeddelande i debug-mode också

    Tack för att du är tålmodig =)


    Bifogning 1112
    jo, jag vet, men det var det jag menade... om du nu trycker på enter där kommer den fortsätta och ändå skapa din nand som den ska
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #92
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    jo det gör jag också men då avslutas programmet och detta felmeddelande uppstår:
    Capture4.JPG

    är den OK även fast den fastnat i det här läget menar du?

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, intressant... har du möjlighet o ge mig din dump? isåfall kan jag fixa färdigt den åt dig har lite andra verktyg som är mer avancerade som löser problemet när Freeboot toolbox inte vill
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #94
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Du har meddelande :-)

  5. #95
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Portal 2 kräver 12625. Vore schyst med en update på guiden för 12625.
    Update: Strök fbbuild kommentaren
    Tack swizzy för all din hjälp!
    Last edited by Shrimpkebab; 2011-04-16 at 01:12.

  6. #96
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Nu har jag uppdaterat min Jtag från 9199 till 12611, det var nervöst men fungerade fint. Tack för guiden! Jag körde med freeBoot 2.5 bör jag göra om det med 2.6? Har en Jasper 16.

    Nu ser jag att 12625 är senaste dashboarden?! Måste jag göra något speciellt eller är det bara att köra in den senaste updaten? Kan jag hämta den från microsoft isf?

    Sedan undrar jag över dashlaunch med. Hur vet jag vilken version jag har? Hur lägger jag in den senaste?

    Tack!

  7. #97
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Nu har jag uppdaterat min Jtag från 9199 till 12611, det var nervöst men fungerade fint. Tack för guiden! Jag körde med freeBoot 2.5 bör jag göra om det med 2.6? Har en Jasper 16.

    Nu ser jag att 12625 är senaste dashboarden?! Måste jag göra något speciellt eller är det bara att köra in den senaste updaten? Kan jag hämta den från microsoft isf?

    Sedan undrar jag över dashlaunch med. Hur vet jag vilken version jag har? Hur lägger jag in den senaste?

    Tack!
    Det finns ingen ny version av Freeboot Toolbox som kan göra en 12625:a åt dig i dagsläget, utan du måste använda dig av spkleaders freeboot script som är något mer avancerat men ändå ganska enkelt, jag rekomenderar inte att man patchar in dashlaunch med scriptet, utan ta det senare istället eftersom den som följer med scriptet är 2.20 som är buggig, bättre o köra 2.21 efter installationen
    Last edited by Swizzy; 2011-04-18 at 22:07.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #98
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Okej, testat runt och får alla mina senaste XBLA att fungera nu så jag är nöjd AP 2.5 går ju alltid trixa runt med modifierade xex. Ska försöka installera Dash launch 2.21 efter jobbet imorgon. Tack för svaret!

  9. #99
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hålller på att försöka uppdatera till 12625 och funderar på om jag vågar trycka på knappen Det första konstiga jag stötte på var min cpu-key, fuseset 03 och 04 är exakt lika, och samma med 05 och 06. Har en Falcon ifall det spelar nån roll. Knapprade ut nanden och kör Freeboot Script Ver 4.0b By SpkLeader som swizzy rekomenderade, fick dock nått felmeddelade det sista som hände (error: could not find file 'sysupdate.xexp1') och (error: unhandled exception). får dock ut en updflash.bin. vågar jag flasha in denna? I min nybörjarhjärna känns det inte helt 100%
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  10. #100
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Kan tillägga att det blir samma felmeddelande om jag använder jtagtool
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    Hålller på att försöka uppdatera till 12625 och funderar på om jag vågar trycka på knappen Det första konstiga jag stötte på var min cpu-key, fuseset 03 och 04 är exakt lika, och samma med 05 och 06. Har en Falcon ifall det spelar nån roll. Knapprade ut nanden och kör Freeboot Script Ver 4.0b By SpkLeader som swizzy rekomenderade, fick dock nått felmeddelade det sista som hände (error: could not find file 'sysupdate.xexp1') och (error: unhandled exception). får dock ut en updflash.bin. vågar jag flasha in denna? I min nybörjarhjärna känns det inte helt 100%
    Ja, det är fullt normalt att det händer när man uppdaterar ibland, vet inte varför det blir så, men inga problem

    Att dina fusesets är identiska på 03/04 samt 05/06 är normalt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #102
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej!

    Uppdaterade nyligen till 12611 och allt verkade fungera bra.
    Satte sedan in ett spel som jag bränt ut och försökte starta det, men det fastnade på xbox-loggan. När jag sedan startade om xboxet kom ingen bild eller ljud alls.
    Får heller ingen bild när jag startar med ejectknappen.
    Har testat både hdmi och den vanliga sladden på olika skärmar.
    Så frågan är vad jag kan göra nu, då avsaknaden av bild något limiterar felsökningsmöjligheterna

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sirap Visa Inlägg
    Hej!

    Uppdaterade nyligen till 12611 och allt verkade fungera bra.
    Satte sedan in ett spel som jag bränt ut och försökte starta det, men det fastnade på xbox-loggan. När jag sedan startade om xboxet kom ingen bild eller ljud alls.
    Får heller ingen bild när jag startar med ejectknappen.
    Har testat både hdmi och den vanliga sladden på olika skärmar.
    Så frågan är vad jag kan göra nu, då avsaknaden av bild något limiterar felsökningsmöjligheterna
    Hur är det med ljus ringen? snurrar den runt i huvudtaget? har du installerat någon version av dashlaunch, isåfall vilken?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #104
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Bara ikonen i mitten som lyser. har försökt att nollställa videoinställningar med y-knappen och höger bumper utan framgång. Kan starta med kontrollen men den connectar aldrig helt.
    Har inte installerat nån dashlaunch så vitt jag vet uppdaterade med spkleaders freeboot script enligt instruktionerna tidigare i tråden
    Kan tillägga att mitt xbox är ett falcon 5770

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sirap Visa Inlägg
    Bara ikonen i mitten som lyser. har försökt att nollställa videoinställningar med y-knappen och höger bumper utan framgång. Kan starta med kontrollen men den connectar aldrig helt.
    Har inte installerat nån dashlaunch så vitt jag vet uppdaterade med spkleaders freeboot script enligt instruktionerna tidigare i tråden
    Kan tillägga att mitt xbox är ett falcon 5770
    Någonting har hänt med bootloadern, det är ett ganska vanligt fenomen när man haft dashlaunch 2.09... det du behöver göra är att programera om nanden på nytt för att fixa problemet... sen kan jag rekomendera att du installerar dashlaunch 2.11 och samtidigt kör in 12625 istället för 12611...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #106
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej, men hur ska jag programmera om nanden om jag inte får någon bild?

  17. #107
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ...sen kan jag rekomendera att du installerar dashlaunch 2.11 och samtidigt kör in 12625 istället för 12611...
    Ingen som har en guide till detta? Har 12611 och dash launch 2.08 nu, men känner mig lite osäker på att installera med freeboot script. (Vad är fördelarna med att uppdatera?)

    Är det några buggar i dash launch 2.21 eftersom du rekommenderar 2.11?

  18. #108
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av sirap Visa Inlägg
    Okej, men hur ska jag programmera om nanden om jag inte får någon bild?
    LPT Kabel och nandpro

  19. #109
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sirap Visa Inlägg
    Okej, men hur ska jag programmera om nanden om jag inte får någon bild?
    LPT kabel eller USB Programmerare med programmet nandpro... finns flera olika program som utnyttjar nandpro på olika vis...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #110
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej tack så mycket för alla svaren!

    Hur mycket skulle det kosta att fixa detta hos er? gjorde jtag hacket hos er tidigare om det nu har nån betydelse

  21. #111
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sirap Visa Inlägg
    Okej tack så mycket för alla svaren!

    Hur mycket skulle det kosta att fixa detta hos er? gjorde jtag hacket hos er tidigare om det nu har nån betydelse
    350... hade du inte gjort det hos oss kanske det hade gått upp till 700 beroende på hur väl tidigare installation är gjord... (i vissa fall gör vi om installationen om vi bedömmer att den är på tok för riskabel för att användas... eller om vi inte kan få tillgång till att dumpa/skriva från/till nanden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #112
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    köpte nyss en jasper jtaggad box med 12611 men vill ha upp den till 12625 men är lite förbryllad på vilken jasper modell ja har när ja dumpa nand med flash360 så säger han 512 å memory unit är 256 , vilken har ja ?

    sen en fråga till , ska man verkligen updatera official update för å få avatar support? vill ju inte se till så ja inte har en jtaggad box

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    köpte nyss en jasper jtaggad box med 12611 men vill ha upp den till 12625 men är lite förbryllad på vilken jasper modell ja har när ja dumpa nand med flash360 så säger han 512 å memory unit är 256 , vilken har ja ?

    sen en fråga till , ska man verkligen updatera official update för å få avatar support? vill ju inte se till så ja inte har en jtaggad box
    Du har den modellen av Jasper Bigblock som motsvarar totala storleken på minnet, om flash360 säger någonting annat lär det inte stämma... i vilket fall som helst spelar det egentligen inte någon jätte stor roll då man inte bör använda inbyggda minnet... det är det ända som det påverkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #114
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    så jag ska välja jasper 512 i freeboot toolbox maker?

  25. #115
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    så jag ska välja jasper 512 i freeboot toolbox maker?
    Om du startar boxen, går in under memory och kikar på interna minnesenheten, hur stort är det? 490~ mb eller 220~ mb? om det första är det 512...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #116
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    under memory->memory unit->device option så står det capacity 451mb och free 225mb så det bör innebära 512

  27. #117
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Sundsvall, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    lyckats få till xboxen till 12625 nu men ska man verkligen köra official update för avatar support?

  28. #118
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    under memory->memory unit->device option så står det capacity 451mb och free 225mb så det bör innebära 512
    Japp, det betyder att du har en 512mb maskin jag menar kapaciteten är ju det du ska kika efter, det är inte så att du har en 16mb maskin bara för att du råkar ha 16mb ledigt pga för mycket sparningar?

    Citat Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
    lyckats få till xboxen till 12625 nu men ska man verkligen köra official update för avatar support?
    om du ligger på rätt systemversion redan (samma som du updaten är för) är det inga som helst problem med att köra officiella uppdateringen, den skiter i nanden då eftersom du redan ligger på samma version där... jag har själv gjort det... om du tar system uppdateringen från min server: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12625.zip kan jag garantera att det inte kommer uppstå några problem OM du verkligen ligger på 12625 så att du inte tror du lagt in 12625 men i själva verket lagt in 12611
    Last edited by Swizzy; 2011-05-24 at 23:04. Anledning: fixade till så att länken i inlägget är klickbar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #119
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tack för en klockren guide!!

  30. #120
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
    Tack för en klockren guide!!
    No problems, alltid kul när det man gör uppskattas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •