Sida 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Hur sjutton tar man reda på vilken Jasperversion man har? Minnet står som unformatted, och så vitt jag förstår så är det antingen 256 eller 512 då.
    Men vilken av dem är det?
    lite hjälp snälla... google är verkligen inte min vän i det här fallet
    Formatera den då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Vågar man det? När jag köpte Xboxen fick jag reda på att det kunde uppstå en massa problem om jag gjorde det...

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Vågar man det? När jag köpte Xboxen fick jag reda på att det kunde uppstå en massa problem om jag gjorde det...
    Det ska inte vara några problem att formatera minnesenheten, men det kan uppstå problem om du ANVÄNDER minnet sen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Aha! Då har jag missförstått det hela!

    Formaterade hur som helst, och körde sen efter guiden.
    Ett supertack för den, och för din snabba svar här!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varsegod
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej. har försökt uppdatera med hjälp av guiden. Men när jag försöker starta Flash360 via xexmenu så stängs Xboxet av.
    Nån som vet vad problemet kan vara??
    USB minnet är på 16 gb och formaterat i fat32

    Tack på förhand
    Last edited by Yasin; 2010-12-21 at 16:21.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Hej. har försökt uppdatera med hjälp av guiden. Men när jag försöker starta Flash360 via xexmenu så stängs Xboxet av.
    Nån som vet vad problemet kan vara??
    USB minnet är på 16 gb och formaterat i fat32

    Tack på förhand
    Låter väldigt underligt... Vad är det för märke på minnet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Låter väldigt underligt... Vad är det för märke på minnet?
    De är av märket Kingston..

    Märkte senare att när jag startar Xboxet med tray knappen och Usb minnet i så kommer fuseset fram men vågar inte göra något. Då jag inte kom dit via flash360.

    En annan fråga.
    Jag jtagade hos er men vet inte om ni la in xell eller inte.

    Ganska dålig på de här kanske är bättre att åka till er med den

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    De är av märket Kingston..

    Märkte senare att när jag startar Xboxet med tray knappen och Usb minnet i så kommer fuseset fram men vågar inte göra något. Då jag inte kom dit via flash360.

    En annan fråga.
    Jag jtagade hos er men vet inte om ni la in xell eller inte.

    Ganska dålig på de här kanske är bättre att åka till er med den
    Att du får fram fuseset etc. när du kickar igång konsollen med trayen ute är normalt när var det du JTAG:ade maskinen? eller rättare sagt; vad har du för dashboard version? om du har 8955 har du med 80% säkerhet Xell, har du 9199 har du med 110% säkerhet Xellous

    Visst kan du dyka förbi och låta oss fixa det, om du känner att det här verkligen inte går... vi tar 350:- för det jobbet, tar oss cirka 10 minuter och fixa (på 16mb maskiner om inget strular och en tekniker som vet vad dom håller på med har tid) max 30 minuter per maskin om det inte strular riktigt ordentligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Att du får fram fuseset etc. när du kickar igång konsollen med trayen ute är normalt när var det du JTAG:ade maskinen? eller rättare sagt; vad har du för dashboard version? om du har 8955 har du med 80% säkerhet Xell, har du 9199 har du med 110% säkerhet Xellous

    Visst kan du dyka förbi och låta oss fixa det, om du känner att det här verkligen inte går... vi tar 350:- för det jobbet, tar oss cirka 10 minuter och fixa (på 16mb maskiner om inget strular och en tekniker som vet vad dom håller på med har tid) max 30 minuter per maskin om det inte strular riktigt ordentligt...
    Jag har dashboard 9199. Jtaga maskinen i oktober månad.

    Så du vet inte vad felet kan vara?? finns de en möjlighet att flash360 som jag laddade ner är felaktig?? Den var bara på ca 1mb. Om det är fallet finns de någon säker sida för nerladdning. Kollat swizzy men de verkar vara en sida med programmens namn men inte för nerladdning

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    här kan du ladda ner flash360. denna fungerar fint för mig och är inte korrupt på något sätt.

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    här kan du ladda ner flash360. denna fungerar fint för mig och är inte korrupt på något sätt.
    Man tackar. Ska prova den imorn.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Jag har dashboard 9199. Jtaga maskinen i oktober månad.

    Så du vet inte vad felet kan vara?? finns de en möjlighet att flash360 som jag laddade ner är felaktig?? Den var bara på ca 1mb. Om det är fallet finns de någon säker sida för nerladdning. Kollat swizzy men de verkar vara en sida med programmens namn men inte för nerladdning
    Aa nej jag har inte lagt upp massa program... inte haft tid till det...

    men den finns på ett speciellt ställe för den som är intresserad (länkar inte öppet) då är den dessutom färdig med Xellous update för folk som kör XBR... (xellous finns redan i Freeboot)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Man tackar. Ska prova den imorn.
    Kunde inte hålla mig var tvungen att kolla om den funka och de gjorde den.
    Tack ännu engång

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Följde guiden nu och efter att allt vart klart så stängdes konsollen av och nu går de inte att starta upp den igen

    Vad kan ha gått fel?
    vet att jag följde guiden korrekt

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Följde guiden nu och efter att allt vart klart så stängdes konsollen av och nu går de inte att starta upp den igen

    Vad kan ha gått fel?
    vet att jag följde guiden korrekt
    har du dragit ur strömmen typ 2 minuter och provat efter det? ibland krävs det så boxen tömmer minnen och allt.

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Följde guiden nu och efter att allt vart klart så stängdes konsollen av och nu går de inte att starta upp den igen

    Vad kan ha gått fel?
    vet att jag följde guiden korrekt
    Startar den inte i huvudtaget? reagerar den alls? ger den någon form av error code?

    Vad är det för moderkort?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Startar den inte i huvudtaget? reagerar den alls? ger den någon form av error code?

    Vad är det för moderkort?
    Den startar inte alls. När jag körde freboot stod de falcon

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Den startar inte alls. När jag körde freboot stod de falcon
    När du säger "startar inte alls" betyder det att den inte lyser i huvudtaget eller att det lyser men inget händer?

    Har du kopplat den på HDMI eller i den andra porten?

    Sa den 5770 Falcon eller vad sa den mer exakt?

    Bor du i stockholm?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du säger "startar inte alls" betyder det att den inte lyser i huvudtaget eller att det lyser men inget händer?

    Har du kopplat den på HDMI eller i den andra porten?

    Sa den 5770 Falcon eller vad sa den mer exakt?

    Bor du i stockholm?
    Den lyser inte alls. Förs gjorde den de tills till jag drog ut strömkabeln.
    Jag hade komponent kabel när jag gjorde allt sen provade jag byta till hdmi när den sluta fungera
    Jag kommer inte ihåg exakt men har för mig att de bara stod falcon. var de ända jag kollade
    Jag bor i stockholm.
    Jag har för mig att strömdosan ska lysa grönt men den lyser orange om de kan vara till nån hjälp

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Den lyser inte alls. Förs gjorde den de tills till jag drog ut strömkabeln.
    Jag hade komponent kabel när jag gjorde allt sen provade jag byta till hdmi när den sluta fungera
    Jag kommer inte ihåg exakt men har för mig att de bara stod falcon. var de ända jag kollade
    Jag bor i stockholm.
    Jag har för mig att strömdosan ska lysa grönt men den lyser orange om de kan vara till nån hjälp
    Om strömdosan inte byter läge till grönt betyder det att du inte fått i ström kabeln ordentligt igen tryck till lite till så ska du se att den klickar i

    Om du har vägarna förbi Södermalm något i jul kan vi förmodligen fixa det åt dig för 350... hade du gjort maskinen hos oss eller någon annanstans? vi kan programmera om nanden helt och hållet, det är förmodligen något badblock någonstans som inte hamnade riktigt rätt, men vi kan åtgärda det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om strömdosan inte byter läge till grönt betyder det att du inte fått i ström kabeln ordentligt igen tryck till lite till så ska du se att den klickar i

    Om du har vägarna förbi Södermalm något i jul kan vi förmodligen fixa det åt dig för 350... hade du gjort maskinen hos oss eller någon annanstans? vi kan programmera om nanden helt och hållet, det är förmodligen något badblock någonstans som inte hamnade riktigt rätt, men vi kan åtgärda det
    Jtaga hos er så jag antar att ni har min orginal nand.
    Men när jag anväde flash360 sparade inte den min orginal nand på minnet då

    Trycker jag mycket hårdare tror jag att jag kommer igenom på andra sidan.

    Kan det vara fel på kabeln då den har varit väldigt spänd??
    Last edited by Yasin; 2010-12-22 at 23:51.

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yasin Visa Inlägg
    Jtaga hos er så jag antar att ni har min orginal nand.
    Men när jag anväde flash360 sparade inte den min orginal nand på minnet då

    Trycker jag mycket hårdare tror jag att jag kommer igenom på andra sidan.

    Kan det vara fel på kabeln då den har varit väldigt spänd??
    Japp, vi ska ha din original nand, flash360 sparade XBR/Freeboot nanden... originalet finns inte kvar där...

    Hmm... jadu... bästa är nog om du kommer förbi oss på PSXCare så får jag eller psytroll kolla närmare på det...

    Jag tror ärligt talat det inte är något fel på själva ström kabeln, däremot kan det vara så att någon del av SMC'n blev korrupterad under skrivning eller när du drog ur strömmen och tömde minnet (SMC = Bootloader)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, vi ska ha din original nand, flash360 sparade XBR/Freeboot nanden... originalet finns inte kvar där...

    Hmm... jadu... bästa är nog om du kommer förbi oss på PSXCare så får jag eller psytroll kolla närmare på det...

    Jag tror ärligt talat det inte är något fel på själva ström kabeln, däremot kan det vara så att någon del av SMC'n blev korrupterad under skrivning eller när du drog ur strömmen och tömde minnet (SMC = Bootloader)
    Okey. Får ta och åka förbi nån dag när jag har tid.

    Tack för dem snabba svaren Swizzy och int21

  25. #55
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag försöker skapa freeBOOT filen men stöter på patrull.
    Kör med 2.6 versionen och när jag kör i debug läge så säger den
    Error: Could not find file "sysupdate.xexp1".
    ERROR: Unhandled exception.
    Press any key to continue . . .
    Men sen fortsätter den och skapar ändå filen, vågar jag köra på den eller vad ska jag hitta på?

    Jag använder samma flashdmp fil som jag uppdaterade till 9199 med, är det kanske det som är problemet, bör jag lägga ut en ny dump?

    /AJ

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av A_J Visa Inlägg
    Hej!

    Jag försöker skapa freeBOOT filen men stöter på patrull.
    Kör med 2.6 versionen och när jag kör i debug läge så säger den
    Error: Could not find file "sysupdate.xexp1".
    ERROR: Unhandled exception.
    Press any key to continue . . .
    Men sen fortsätter den och skapar ändå filen, vågar jag köra på den eller vad ska jag hitta på?

    Jag använder samma flashdmp fil som jag uppdaterade till 9199 med, är det kanske det som är problemet, bör jag lägga ut en ny dump?

    /AJ
    Det är inga som helst problem att använda den filen "sysupdate.xexp1" är inte viktig dom viktiga filerna: kv.bin och smc_config.bin hämtar den redan ut och använder
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok!
    Tack så mycket för som alltid ett super snabbt svar!

    /AJ

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av A_J Visa Inlägg
    Ok!
    Tack så mycket för som alltid ett super snabbt svar!

    /AJ
    Bara ibland när man har tur jobbar för mycket nu för att hinna med riktigt blir typ inom 24h nu för tiden om jag har ett bra svar på folks frågor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #59
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Planerar på att uppdatera då jag stött på AP25 problem och har några frågor. Om man har en kopia på sitt NAND så går det väl att återställa om det går snett? Hur vet man vilket moderkort man har? Inköpsdatumet på min konsol är 2006-12-14 (4 år, ingen RROD), Jasper moderkort fanns väl inte då? Några andra bra saker att uppdatera/tricksa med när jag ändå ska hålla på?
    Last edited by Gfer; 2010-12-31 at 01:45.

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går att återställa om du har en backup av din nand ja, men går det käpp rätt åt helvete och konsollen inte startar längre måste du skriva direkt till nanden via D-suben vi monterat (den kanske saknas om vi hade ont om dom när du var inne och JTAG:ade, då är det bara att vi monterar en ny åt dig eller att du gör det själv)

    Hur man vet vilket moderkort du har? enkelt; kolla på om du har HDMI, har du inte det har du Xenon... Har du det har du antingen Zephyr, Falcon eller Jasper... då får du kolla på Ström porten, hur ser den ut? pinne i mitten: Zephyr, ingen pinne i mitten och hel platta längst upp: Falcon, ingen pinne i mitten och 2 delad platta i toppen: Jasper

    Några andra saker? well; Dashlaunch... freestyle dash eventuellt om du inte redan har 2.0:an
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •