Sida 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #121
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Jag får min box imorgon, Köpt begagnad och Hackad hos er av tidigare ägare. Det är en xennon med Dashboard 2.0.9199.0 med xexmenu 1.1 och FSD. Det är en Xennon. Vad är det för fördelar med att uppdatera och borde jag göra det?
    Är rätt noob och vill inte ha sönder min box innan jag ens haft den i 1 vecka xP
    Btw har en annan fråga, installerar ni USB nandflasher eller vad chippet nu heter när ni JTaggar ? så man kan reparera sin NAND om något går fel`?

    JL

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag får min box imorgon, Köpt begagnad och Hackad hos er av tidigare ägare. Det är en xennon med Dashboard 2.0.9199.0 med xexmenu 1.1 och FSD. Det är en Xennon. Vad är det för fördelar med att uppdatera och borde jag göra det?
    Är rätt noob och vill inte ha sönder min box innan jag ens haft den i 1 vecka xP
    Btw har en annan fråga, installerar ni USB nandflasher eller vad chippet nu heter när ni JTaggar ? så man kan reparera sin NAND om något går fel`?

    JL
    Fördelarna:

    Du får stöd för Kinect och nyare spel funkar direkt utan problem både från skiva och från hårddisk

    Nackdelarna:

    Du blir idiot förklarad när du kör in avatar uppdateringen

    Alla menyerna blir helt vita! USCH!!!!!!

    *svar på din andra fråga*

    Vi installerar en D-sub 9:a som man kan koppla till LPT/USB programmerare, i vissa fall saknas den då vi ett tag hade väldigt ont om dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #123
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Fördelarna:

    Du får stöd för Kinect och nyare spel funkar direkt utan problem både från skiva och från hårddisk

    Nackdelarna:

    Du blir idiot förklarad när du kör in avatar uppdateringen

    Alla menyerna blir helt vita! USCH!!!!!!

    *svar på din andra fråga*

    Vi installerar en D-sub 9:a som man kan koppla till LPT/USB programmerare, i vissa fall saknas den då vi ett tag hade väldigt ont om dom
    Hahah okej ^^
    Jag har ändå inte Kinect, så länge jag kan spela Dirt 3 / LA Noire skipper jag uppdateringen om inte.. Värt ett försök ;D

  4. #124
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Hahah okej ^^
    Jag har ändå inte Kinect, så länge jag kan spela Dirt 3 / LA Noire skipper jag uppdateringen om inte.. Värt ett försök ;D
    Dom borde funka om du kör senaste dashlaunch... men se till att du uppdaterar med 9199 och INTE 12625 som jag länkade till i en annan tråd, eftersom du ligger på den versionen... du hittar den uppdateringen på samma adress som den andra men med 9199 istället för 12625
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #125
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom borde funka om du kör senaste dashlaunch... men se till att du uppdaterar med 9199 och INTE 12625 som jag länkade till i en annan tråd, eftersom du ligger på den versionen... du hittar den uppdateringen på samma adress som den andra men med 9199 istället för 12625
    Nu förstod jag inte riktigt hehe.. Men jag ska altså uppdatera min dashlaunch (?) till senaste versionen för 9199. Vilket enligt denna sida ska vara 2.02 ? http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t727785.html

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Nu förstod jag inte riktigt hehe.. Men jag ska altså uppdatera min dashlaunch (?) till senaste versionen för 9199. Vilket enligt denna sida ska vara 2.02 ? http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t727785.html
    japp, men senaste versionen är 2.21
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #127
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Jag fick dash 12625 av freeboot maker men jag vill ha dash 12611.. Hur gör jag för att få det istället ?

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Jag fick dash 12625 av freeboot maker men jag vill ha dash 12611.. Hur gör jag för att få det istället ?
    använder äldre version av freeboot toolbox maker? varför vill du ha 12611? det gör ingen skillnad mellan 12625 och 12611 annat än att färre spel klagar på uppdateringar när du kör dom från skiva om du inte har dashlaunch installerat med update block...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #129
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Känner att jag måste ta tag i det här med uppdateringen då jag fortfarande ligger på 8955.

    Nu har ju tydligen dash 13146 precis kommit. Det är väl lika bra att köra på den direkt då istället för 12625?

    Sen rekommenderar ni att man använder Freeboot Toolbox Maker? Jag såg på Xbox-Scene att dom släppt två program som heter "fBuild v0.31" samt Sneakypeanut's "Easy Freeboot v5.20 13146" som också skall tillverka images. Men ni rekommenderar ändå det första programmet av dessa tre?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Känner att jag måste ta tag i det här med uppdateringen då jag fortfarande ligger på 8955.

    Nu har ju tydligen dash 13146 precis kommit. Det är väl lika bra att köra på den direkt då istället för 12625?

    Sen rekommenderar ni att man använder Freeboot Toolbox Maker? Jag såg på Xbox-Scene att dom släppt två program som heter "fBuild v0.31" samt Sneakypeanut's "Easy Freeboot v5.20 13146" som också skall tillverka images. Men ni rekommenderar ändå det första programmet av dessa tre?
    Freeboot toolbox maker är stabil och noob vänlig, därav jag skrivit om den i våra guider, den identifierar moderkortet åt dig (ej bigblocks) så du inte tar fel

    Det jag rekomenderar för dom som är lite mer avancerade är spkleaders freeboot script, alla programmen använder egentligen just fbbuild för att göra själva image filerna, freeboot toolbox maker, easy freeboot och spkleader scripten har fbbuild med, det är ett command line utility...

    i skrivande stund är det bara easy freeboot som är "färdig" med stöd för senaste dashen (13146)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #131
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Anledningen till att jag ville flasha 12611 är att nerladdade (hackade) avatar items skulle funka då.. Kan inte få mian att funka på 12625 får bara ett utroppstecken i avatar editor..
    Sen vad jag har förstått så finns det ingen anledning att uppdatera till 13146 för oss "Normala" användare.. stämmer detta?
    Tack

    JL

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Anledningen till att jag ville flasha 12611 är att nerladdade (hackade) avatar items skulle funka då.. Kan inte få mian att funka på 12625 får bara ett utroppstecken i avatar editor..
    Sen vad jag har förstått så finns det ingen anledning att uppdatera till 13146 för oss "Normala" användare.. stämmer detta?
    Tack

    JL
    Skillnaden mellan 12611 och 12625 är säkerhet... skillnaden mellan 12611/12625 och 13146 är säkerhet samt stöd för nya skivformatet (XGD3)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #133
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skillnaden mellan 12611 och 12625 är säkerhet... skillnaden mellan 12611/12625 och 13146 är säkerhet samt stöd för nya skivformatet (XGD3)
    Så de efter 12611 fyller egentligen ingen funktion förutom att det ska ha fler säkerheter mot hacks? Förutom då XGD3 men även denna funktion är väl onödig med jtag och extern hdd?

    Btw, tack för ditt svar på mig fråga lite högre upp också!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Så de efter 12611 fyller egentligen ingen funktion förutom att det ska ha fler säkerheter mot hacks? Förutom då XGD3 men även denna funktion är väl onödig med jtag och extern hdd?

    Btw, tack för ditt svar på mig fråga lite högre upp också!
    Just nu finns det ingen direkt anledning att uppdatera över 12611 nej, men vi på PSXCare kör på det senaste vi testat själva, för att man ska slippa eventuella kompabilitets problem, jag vet inte om MS lagt till något mer än säkerhet, men det är det som sägs iaf på nätet... och det går att "spoofa" högre mjukvara med hjälp av Dashlaunch och ändå få massa spel att funka utmärkt... det vill säga det tyder ju på att det inte kommit några "viktiga" funktioner iaf, jag uppdaterade idag spkleader scriptet åt honom, han har haft lite mycket o göra så den kommer nog finnas tillgänglig inom kort när han kikat lite på mina ändringar och "godkännt" dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #135
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Just nu finns det ingen direkt anledning att uppdatera över 12611 nej, men vi på PSXCare kör på det senaste vi testat själva, för att man ska slippa eventuella kompabilitets problem, jag vet inte om MS lagt till något mer än säkerhet, men det är det som sägs iaf på nätet... och det går att "spoofa" högre mjukvara med hjälp av Dashlaunch och ändå få massa spel att funka utmärkt... det vill säga det tyder ju på att det inte kommit några "viktiga" funktioner iaf, jag uppdaterade idag spkleader scriptet åt honom, han har haft lite mycket o göra så den kommer nog finnas tillgänglig inom kort när han kikat lite på mina ändringar och "godkännt" dom
    Ok tack för svaren! Dashlaunch, är det ett program du kör en gång för att patcha eller liknande eller är det som en hanterare som typ FSD? Det är ju rätt soft att kunna köra spelen direkt från NXE utan att behöva starta 3:e parts program..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dashlaunch är en bakgrunds grej som installeras i nandminnet, med hjälp av den kan du patcha kernel och grejer så att du ändrar funktioner som finns där, samt kan du automatiskt starta en 3:e parts dashboard eller vad man ska kalla dom, FSD/XEXMenu etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #137
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dashlaunch är en bakgrunds grej som installeras i nandminnet, med hjälp av den kan du patcha kernel och grejer så att du ändrar funktioner som finns där, samt kan du automatiskt starta en 3:e parts dashboard eller vad man ska kalla dom, FSD/XEXMenu etc.
    Perfekt, tack!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #138
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Finns Freeboot Toolbox på Xbins? Jag har letat men inte lyckats hitta det..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #139
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Finns Freeboot Toolbox på Xbins? Jag har letat men inte lyckats hitta det..
    tror inte det, men som sagt, använd spkleader scriptet, det är det absolut bästa egentligen... och med den kan du välja vilken version du vill skapa, 9199, 12611, 12625 och så småningom när jag fixat ngra minor buggar kommer den även stödja 13146
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #140
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tror inte det, men som sagt, använd spkleader scriptet, det är det absolut bästa egentligen... och med den kan du välja vilken version du vill skapa, 9199, 12611, 12625 och så småningom när jag fixat ngra minor buggar kommer den även stödja 13146
    Jaha, jag trodde det var en del av Freeboot Toolbox. Ska försöka leta på spkleader istället då. Tack.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #141
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jaha, jag trodde det var en del av Freeboot Toolbox. Ska försöka leta på spkleader istället då. Tack.
    http://www.ep-comps.com/free60/FreeB...0SpkLeader.rar <--- senaste för tillfället, nästa komme heta 4.1 tror jag, eller iaf om jag får bestämma
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #142
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.ep-comps.com/free60/FreeB...0SpkLeader.rar <--- senaste för tillfället, nästa komme heta 4.1 tror jag, eller iaf om jag får bestämma
    Tack! Satte precis och läste igenom denna tråd:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...freeboot-image

    Tror det var den länken där också.
    Får kika på det under morgondagen.
    Återigen stort tack Swizzy!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  23. #143
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Ni borde uppdatera denna guiden / göra en ny.

    http://www.bestpig.fr/news-24-mise-a...build-031.html Kolla denna länken. toolbox för senaste fb. (obs på franska)

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Ni borde uppdatera denna guiden / göra en ny.

    http://www.bestpig.fr/news-24-mise-a...build-031.html Kolla denna länken. toolbox för senaste fb. (obs på franska)
    Varför ska jag skriva en ny guide när det är samma process bara det att man laddar hem en ny version?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #145
    Registrerade
    Jun 2011
    Inlägg
    121
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Varför ska jag skriva en ny guide när det är samma process bara det att man laddar hem en ny version?
    du det vet inte jag o.O jag var rätt trött igår och tänkte att det var helt annorlunda.. FML xP

  26. #146
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Tack för en klockren guide Swizzy!

    i programmet får du dessutom frågan om du vill ladda hem och preppa en USB enhet med avatar uppdateringen, kör det så slipper du tänka så mycket på den delen [/QUOTE]

    Uppdaterat till 2.0.13599.0

    Dock har jag ingen aning om hur man uppdaterar så avatarerna dyker upp. Lade in mappen som ditt program smidigt laddade ner åt mig på roten av usb-stickan. Vill gärna ha avatar biten då vissa xbla-lir verkar vara beroende av avatarer.

  27. #147
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    det du gör sen för att installera avatar-updaten är att koppla in usb-stickan medans du är i NXE. Då ska det komma upp en fråga om du vill installera en uppdatering. Här är det såklart väldigt viktigt att du kör in samma uppdatering som versionen du ligger på, skulle du köra in något högre brickar du konsolen och den måste flashas om via LPT. Har du dessutom inte tagit bort R6T3 (psxcare gör det dock alltid) så förstörs hela JTAG hacket permanent och du får leta upp en annan maskin. Just därför är det viktigt att dubbelkolla vilken version du kör in, men om den som sagt har laddat ner den åt dig ska det ju vara rätt.

    Nåja hursomhelst bör du även veta att dashlaunch kan ställa till med lite problem när man försöker lägga in avatar-updaten. De nyare versionerna har ju funktionen att blockera system updates. Du märker att den gör detta om det inte kommer upp någon ruta i NXE när du ansluter USB-minnet. Lösningen är då att döpa om mappen, har för mig att det var till $$ystemUpdate (du byter alltså ut S:et mot ett till dollartecken). Är inte helt säker på att det var just det, men vet att Swizzy har koll iaf

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Tack för en klockren guide Swizzy!

    i programmet får du dessutom frågan om du vill ladda hem och preppa en USB enhet med avatar uppdateringen, kör det så slipper du tänka så mycket på den delen
    Uppdaterat till 2.0.13599.0

    Dock har jag ingen aning om hur man uppdaterar så avatarerna dyker upp. Lade in mappen som ditt program smidigt laddade ner åt mig på roten av usb-stickan. Vill gärna ha avatar biten då vissa xbla-lir verkar vara beroende av avatarer.[/QUOTE]

    Varför lät du den inte göra färdigt sitt jobb då? :P den skapar även en fil som heter launch.ini för att stänga av dashlaunch updateblockering den filen ser ut såhär:

    Kod:
    [Settings]
    noupdater = false
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #149
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Hej,

    Nyreggad på forumet men läsare sedan lång tid

    Har precis uppdaterat min Jasper 16mb Jtag till senaste 13599 enligt Swizzys utmärkta guide Precis som Mindbomb ovan dock, får jag inte själva avatar-updaten att fungera.
    Det verkar vara ngt med blockern som finns i Dashlaunch. Har uppdaterat till senaste dashlaunch (v2.23b) samt testat både dom filer som Swizzys program genererar (med noupdater = false) samt testat döpa om till $$systemupdate (på både swizzys generade systemupdatemapp, samt Msofts original som kan laddas ner från http://support.xbox.com/sv-se/pages/...m-updates.aspx

    Dock vill xboxen ej känna av uppdateringen vid omstart (usb-stickan syns dock under memory). Har testat 3 olika usb-stickor.

    Kan tillägga att jag kör senaste FSD från extern usb (även dashlaunch är flashat från Applications från externa usb-disken).

    För övrigt stort tack till alla duktiga och hjälpsamma människor som finns på detta forum

    // P
    Last edited by peroy; 2011-07-31 at 13:11.

  30. #150
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Hej,

    Nyreggad på forumet men läsare sedan lång tid

    Har precis uppdaterat min Jasper 16mb Jtag till senaste 13599 enligt Swizzys utmärkta guide Precis som Mindbomb ovan dock, får jag inte själva avatar-updaten att fungera.
    Det verkar vara ngt med blockern som finns i Dashlaunch. Har uppdaterat till senaste dashlaunch (v2.23b) samt testat både dom filer som Swizzys program genererar (med noupdater = false) samt testat döpa om till $$systemupdate (på både swizzys generade systemupdatemapp, samt Msofts original som kan laddas ner från http://support.xbox.com/sv-se/pages/...m-updates.aspx

    Dock vill xboxen ej känna av uppdateringen vid omstart (usb-stickan syns dock under memory). Har testat 3 olika usb-stickor.

    Kan tillägga att jag kör senaste FSD från extern usb (även dashlaunch är flashat från Applications från externa usb-disken).

    För övrigt stort tack till alla duktiga och hjälpsamma människor som finns på detta forum

    // P
    då har du skrivit fel. Det ska vara $$ystemUpdate - bara 2 dollartecken, inget S

Sida 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •