Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Matrix MXL2 Clone?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Matrix MXL2 Clone?

Tjenare, tänkte chippa min ps2a å såg att Matrix MXL2 Clone var väldigt billig med montering. Men skulle vilja höra lite vad folk tycker om detta chip. Funkar det bra? Eller skall man välja ett dyrare chip för mer kvalitet? vad e för och nakdelarna med detta motsvarande ett dyrare? Ni hajar vad jag menar, hoppas på lite snälla svar...

Tack på förhand /Unaz

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är bara skit med billiga chip, DMS3+ är inte så mycket dyrare och mycket trevligare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    skulle hålla mig borta från alla typer av clone chip, är nästan alltid skit.
    dms3 eller matrix infinity tycker jag du ska köra på, det är så tråkigt att bli besviken på på att chippet inte håller måttet.
    Dms4 verkar bli ett riktigt kul chip när det nu kommer...
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    ett råd...köp inga skitchip som Matrix Clone 2...satsa istället på ett chip med kvalitet som DMS3

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    ok, vilket av matrix infinity och dms3 är bäst?

hört talas om att folk använder dms3 oftast...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Båda chippen är MYCKET bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    kommer in i veckan å ber om att få ett DMS3 inmosat i min ps2 isf

saken är det att marixinfinite startar allt direct
    men med dms3 är det så här
    vill du ha det jobbigt och trycka runda och x på kontrollen
    har du tex syphonfilter 2 som är 2 skivor då funkar det inte med den andra skivan den klarar bara en skiva dms3
    när du startar ar2 till ps2 med dms3 då när du vill lägga in spelet efter att ha valt koder då får du inte igång spelet för du måste trycka x då tror chipet att det är till ps1 därför får du inte igång spelet.

kort sagt dms3 klarar inte spel på flera skivor och klarar inte ar2
    matixinfinite klarar allt
    det som jag undrar är varför hansi tycker så mycket om dms3?
    ------70% till dms3
    ++++++++++++++ med matrixinfinite
    Last edited by Mr_Khyron; 2004-10-18 at 07:19.
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Varför skulle Matrix Infinity vara bättre än DMS3+, bägge startar ju allt på en gång och DMS3+ är billigare? Varför påstår du att inte DMS3 klara PS2-spel på flera skivor, alla spel ligger ju ändå på 1 DVD-skiva idag. Gamla AR2 är säkerligen inte ens intressant för honom.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

men jag mennade armax skrev fel gamla vanliga ar2 startar inte på v9

ni som inte har armax kan inte klara tex megaman x7 till ps2
    har försökt länge nu ska fixa ntsc då klarar man ut spelet
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    ARMax funkar på att köra på DMS3 & Ripper 2 chippen utan problem på de nyare PS2or jag provat, men alla behöver inte fuska för att kunna spela.

Matrix Infinity, DMS3+ och Ripper 3 chippen klarar att boota utan att trycka på knappar så det är inget skillnad på det idag.

förut var det så med dms3 att man var tvungen att trycka på kontrollen
    ripper 3 är skit för att man måste gå in i browsen och stoppa ett dvdspel sen ta och stoppa in armax
    matrixinfinite är vinnare av alla chip är det bäst
    dms3 är som en p2 på en dator
    matrixinfinite är som en p4 på en dator
    vad tror du har högst prestanda?
    är du almänt dum för att för att förstå att matrixinfinite är bäst ellerförsöker du bara trolla lägg ner!
    mad:
    Last edited by Mr_Khyron; 2004-10-18 at 11:09.
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Men vad är det med dig???? Skärp dig, kan du inte uppföra dig som en vuxen så stick och lek någon annanstans. Varför tror du att alla är lika intresserade av att fuska som dig, klarar du inte av att spela? Dum kan du vara själv eftersom du inte verkar klara av att skriva riktigt och du har ju tydligen inget vettigt att komma med på forumet förutom dina fuskskivor & taskigt skrivna inlägg.

Smart att jämföra DMS3+ & Matrix som prestandaskillnad på en P2a eller P4a i en dator, inte direkt tekniskt begåvat va! Chippen utför samma sak och det är ingen skillnad på dem i det avseendet. Bägge autobootar spel och filmer och dra upp hur DMS3 funkade förut har inget med chippen idag att göra. Dessutom så är inte Ripper 2 & 3 samma chip. Ripper 2 hade problem med ARMax på de äldre PS2orna, v7 och äldre på de jag provat, och 2an autobootade inte skivorna som 3an gör.

Skall man köra med ARMax skall man setill att man har en skiva från den "nya batchen" för de första tryckta ARMax skivorna var felande (koder försvann och vissa spel startade inte) men man får de utbytta utan kostnad av Datel.
    Last edited by danne.sk; 2004-10-18 at 14:12.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Nu tar vi och lugnar ned oss va?...har med haft lite frågor om chip men en del gillar ju Matrix Infinity mer än DMS3,jag skulle vilja ha ett som klarar spel på flera skivor samt ska klara dvdrips-backupskivor.Vilket chip är bäst då?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Jag är lugn, men jag blir irriterad på meningslösa spaminlägg som vissa skriver som inte verkar veta vad de håller på med.

Iaf Redman, Matrix Infinity var det smidigaste chippet att ha förut eftersom det autobootade skivorna man körde utan att behöva trycka på knapparna på handkontrollen eller trycka visst antal ggr på resetknappen. Idag så autobootar även DMS3+ och Ripper 3 men jag skulle valt DMS3+ idag pga av att det är billigare (200kr) och det släpps lite ny firmware då & då till DMS-chippen, det gör det säkert till Matrix också.
    Läste att det var lite problem förut med Matrix och HD Loader men vet inte om det är löst till 100% idag, det är väl bara att fråga Hansi annars.
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15370

Vilket av dem du än väljer så funkar samtliga med backuper men det är beroende på lasern i din PS2 hur bra den läser vissa DVD-skivor. Varför är det intressant att ha ett chip som läser spel på flera skivor, varför köra annat än DVD-backuper idag.

Liknande diskussioner

1. Ang. Matrix MXL2..
    By ButtyBoy in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 20:44
  2. Problem med Matrix MXL2
    By cmaster in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 04:41
  3. Problem med matrix mxl2
    By Qvision666 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 23:21
  4. Matrix MXL2 Clone
    By Hansi in forum Playstation 2 Produkter