Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Error 73 felkod 1021

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Error 73 felkod 1021

    Igårkväll när jag skulle starta mitt xbox blinkade en lampa rött. Det stog att jag skulle kontakta supporten och att mitt 360 drabbats av E73. Jag gjorde en felsökning och fick fram koden 1021.

    Jag har försökt på alla sätt att få den att funka, kollat kablar, bytt kablar, startat utan HDD m.m.. Men det vill inte gå igång.

    Boxen är flashad men klisterkärket är kvar. JAg har spelat mycket live och har inte blivit bannad. Tyvärr så har jag haft den precis över ett år.

    Vad ska jag göra?
    Ska jag ringa supporten och säga att jag får RROD efter 45 min spelande?
    (Gör det något att jag inte hittar mitt orginalkvitto?)

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Det första du borde göra är att besöka xbox supportsidan (link) och registrera din konsol serienummer. Då kommer du kunna se om din xbox ligger under standardgarantiperioden som brukar vara 2 år för alla tekniska fel. 3 år gäller specifikt för 3 RROD. Kvitto behövs endast om det uppstår frågor kring garantins giltighet t.ex om du köpte din xbox begagnad.

    Du ska sedan ringa upp xbox support och berätta om ditt problem. Antagligen kommer de att felsöka lite och sedan skicka UPS för att plocka upp din konsoll. Se till att konsollen är återflashad till original fw. Klistermärket måste vara intakt!
    Last edited by Ratchet; 2009-02-12 at 13:43.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan inte fixa den själv, det är ethernet porten... gör som ratchet sa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det första du borde göra är att besöka xbox supportsidan (link) och registrera din konsol serienummer. Då kommer du kunna se om din xbox ligger under standardgarantiperioden som brukar vara 2 år för alla tekniska fel. 3 år gäller specifikt för 3 RROD. Kvitto behövs endast om det uppstår frågor kring garantins giltighet t.ex om du köpte din xbox begagnad.

    Du ska sedan ringa upp xbox support och berätta om ditt problem. Antagligen kommer de att felsöka lite och sedan skicka UPS för att plocka upp din konsoll. Se till att konsollen är återflashad till original fw. Klistermärket måste vara intakt!
    Okej, tack för svar.. Då far jag och lämnar in 360 till någon som kan göra det. Men det är inga problem att återställa fw, även om det inte funkar nu?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av paaa Visa Inlägg
    Okej, tack för svar.. Då far jag och lämnar in 360 till någon som kan göra det. Men det är inga problem att återställa fw, även om det inte funkar nu?
    Nää då. Det är bara DVD läsarens firmware som måste återställas och det går att driva läsaren utan att använda xboxens egen elförsörjning.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Nää då. Det är bara DVD läsarens firmware som måste återställas och det går att driva läsaren utan att använda xboxens egen elförsörjning.
    Okej, men hur viktigt är det att jag flashar tillbaka den till orginal FW?
    Den startar ju inte ens, och det silvriga microsoft klistermärket är kvar.. Kommer dem ens märka att den är flashad? Eller är det bara dummt att chansa.. En omflashning här hemma i luleå kostar ju trots allt 500:-
    Last edited by paaa; 2009-02-12 at 15:30.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av paaa Visa Inlägg
    Okej, men hur viktigt är det att jag flashar tillbaka den till orginal FW?
    Den startar ju inte ens, och det silvriga microsoft klistermärket är kvar.. Kommer dem ens märka att den är flashad? Eller är det bara dummt att chansa.. En omflashning här hemma i luleå kostar ju trots allt 500:-
    du kan chansa, men då kostar det 800kr ungefär om dom i huvudtaget fixar den åt dig, blir billigare att helt enkelt återställa och hoppas att dom gör ett bra jobb där i luleå åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av paaa Visa Inlägg
    Okej, men hur viktigt är det att jag flashar tillbaka den till orginal FW?
    Den startar ju inte ens, och det silvriga microsoft klistermärket är kvar.. Kommer dem ens märka att den är flashad? Eller är det bara dummt att chansa.. En omflashning här hemma i luleå kostar ju trots allt 500:-
    Vi kan läsa ur läsarna, detta tyder på att M$ antagligen kan det också.
    Liteon kan dom inte läsa ur iaf, så vitt jag vet då den kräver hårdvarumoddning.

    Tveksamt om dom orkar bry sig om att läsa ur FWen på en box om den inte fastnar i en extrakontroll eller om det ser väldigt öppnad ut.

    Men jag skulle inte chansa, betalningsskyldig är inge kul :/
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Vi kan läsa ur läsarna, detta tyder på att M$ antagligen kan det också.
    Liteon kan dom inte läsa ur iaf, så vitt jag vet då den kräver hårdvarumoddning.

    Tveksamt om dom orkar bry sig om att läsa ur FWen på en box om den inte fastnar i en extrakontroll eller om det ser väldigt öppnad ut.

    Men jag skulle inte chansa, betalningsskyldig är inge kul :/
    Okej, men då är det kanske värt att betala en 500:- för att få tillbaka det gamla FW, eller läsa guide och göra det själv.. Förresten vad exakt händer om jag skickar in mitt 360 och dem kommer på att den är flashad? Skickar dem bara tillbaka den som den är, eller lagar dem den och skickar en faktura till mig?

    Men en annan grej som hänt nu är att när mina kompisar på live klickar på min profil så ser dem den här bilden. En bild där mitt gamertag står i pratbubblan, och en gubbe ser ut att vara tagen av en polis.. vad beror detta på?

    [IMG][/IMG]

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag skulle definitivt säga att det är värt det, vad gäller den där bilden vetefan... är nog en bakgrund för just din avatar men kan inte svara på den frågan då det inte hänt mig tidigare och aldrig hört talas om det tidigare heller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av paaa Visa Inlägg
    Okej, men då är det kanske värt att betala en 500:- för att få tillbaka det gamla FW, eller läsa guide och göra det själv.. Förresten vad exakt händer om jag skickar in mitt 360 och dem kommer på att den är flashad? Skickar dem bara tillbaka den som den är, eller lagar dem den och skickar en faktura till mig?

    Men en annan grej som hänt nu är att när mina kompisar på live klickar på min profil så ser dem den här bilden. En bild där mitt gamertag står i pratbubblan, och en gubbe ser ut att vara tagen av en polis.. vad beror detta på?

    [IMG][/IMG]

    HAHA! Busted!

    Men seriöst: om du anser att 500kr är lite saftigt kan du testa att skicka in den flashad och chansa. Så länge klistermärket är intakt och din konsol inte är bannad från live tror jag att du är safe. Testa!

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    HAHA! Busted!

    Men seriöst: om du anser att 500kr är lite saftigt kan du testa att skicka in den flashad och chansa. Så länge klistermärket är intakt och din konsol inte är bannad från live tror jag att du är safe. Testa!
    Okeej, men jag vill veta lite mer exakt vad som händer om dem får reda på att den är flashad? Skiter dem i den, och skickar tillbaka den, eller fixar dem det och skickar en faktura till mig?..

    MVH

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av paaa Visa Inlägg
    Okej, men då är det kanske värt att betala en 500:- för att få tillbaka det gamla FW, eller läsa guide och göra det själv.. Förresten vad exakt händer om jag skickar in mitt 360 och dem kommer på att den är flashad? Skickar dem bara tillbaka den som den är, eller lagar dem den och skickar en faktura till mig?

    Men en annan grej som hänt nu är att när mina kompisar på live klickar på min profil så ser dem den här bilden. En bild där mitt gamertag står i pratbubblan, och en gubbe ser ut att vara tagen av en polis.. vad beror detta på?
    Skulle gissa på följande:
    Upptäcker dom det INNAN lagningen så skickar dom bara tillbaka den.
    Upptäcker dom det ETFER lagningen så kan det bli tal om en betalning för att få tillbaka xboxen.

    Appropå bilden så är det för att du har Night-temat, inte att dom "upptäckt dig" hehe.

    Men jag håller med Ratchet, är du inte bannad och allt ser bra ut så är det nog ingen fara. Men kom inte och klaga om du får en räkning i brevlådan hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Skulle gissa på följande:
    Upptäcker dom det INNAN lagningen så skickar dom bara tillbaka den.
    Upptäcker dom det ETFER lagningen så kan det bli tal om en betalning för att få tillbaka xboxen.

    Appropå bilden så är det för att du har Night-temat, inte att dom "upptäckt dig" hehe.

    Men jag håller med Ratchet, är du inte bannad och allt ser bra ut så är det nog ingen fara. Men kom inte och klaga om du får en räkning i brevlådan hehe
    Hehe jag blev nog bara lite paranoid för att dem upptäckt mig haha... Okej, men jag kanske chansar med att skicka in den utan att flasha om till orginal fw då.. Tack för hjälpen allihop =)

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av paaa Visa Inlägg
    Hehe jag blev nog bara lite paranoid för att dem upptäckt mig haha... Okej, men jag kanske chansar med att skicka in den utan att flasha om till orginal fw då.. Tack för hjälpen allihop =)
    se bara till att det inte finns något annat sigill på än ms sigillet, gör det det måste det bort innan du skickar in, annars kommer dom med stor sanolikhet kolla den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    hehehe

    MS kan hitta på...
    Och just det att andra som kikar på din gametag.


    Folk kan bli paranoida på mindre kan jag trösta dig med!
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det byts bakgrunder hela tiden slumpmässigt
    Oroa er inte för det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    är man bannad vill dom inte ens ta emot skiten. jag ville skicka in min och hävdade att den aldrig varit modifierad :P nej det ville dom inte. skulle den vara modifierad skulle jag få tillbaka den direkt, annars skulle dom laga den mot en kostnad. och xbox live bannen skulle aldrig gå bort heller ^^

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    är man bannad vill dom inte ens ta emot skiten. jag ville skicka in min och hävdade att den aldrig varit modifierad :P nej det ville dom inte. skulle den vara modifierad skulle jag få tillbaka den direkt, annars skulle dom laga den mot en kostnad. och xbox live bannen skulle aldrig gå bort heller ^^

    Jo jo, men nu är det ju så att den inte är bannad :P så det blir nog att skicka in den som den är och hoppas på det bästa! ;D

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    22
    Detta är överkurs för mig trotts det är det intresant läsning tycker jag:

    Överkursen tråden fortsätter fram i februari 2009
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Sådär, nu har jag fått tillbaka mitt 360. Dem bytte ut DVD-drivern och Moderkortet. Jag blev inte betalningsskyldig, så nu är det väl bara att fara och flasha 360 igen då! =)

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av paaa Visa Inlägg
    Sådär, nu har jag fått tillbaka mitt 360. Dem bytte ut DVD-drivern och Moderkortet. Jag blev inte betalningsskyldig, så nu är det väl bara att fara och flasha 360 igen då! =)
    Japp bara att komma in med den efter att du har startat upp den och test kört den förstås, händer ibland att man får tebax den så pajar den igen nästan direkt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har fått samma fel på krysslådan, men garantin på 2 år har gått ut. finns det någon chans att få den fixad av ms då?

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Nobi Visa Inlägg
    Har fått samma fel på krysslådan, men garantin på 2 år har gått ut. finns det någon chans att få den fixad av ms då?
    Ja, i mitt fall hade jag en röd lampa. Men jag sa till support 3 lampor.
    Va fan, det kan ju ändras, Eller hur?
    3 Röda lampor är det ju 3 års garanti på.
    Funkade fint för mig!

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Ja, i mitt fall hade jag en röd lampa. Men jag sa till support 3 lampor.
    Va fan, det kan ju ändras, Eller hur?
    3 Röda lampor är det ju 3 års garanti på.
    Funkade fint för mig!
    Okej! Då blir det att prova det, måste bara fixa ett nytt ms-klistermärke, då mitt är fläckigt efter ett misslyckat borttagningsförsök :/

Liknande diskussioner

  1. Felkod 0102
    By it04-22 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 09:07
  2. Felkod 12
    By ZaiLH in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 18:36
  3. Felkod 0100
    By norman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 13:27
  4. Felkod 21
    By P.Bateman in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:22
  5. Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    By Toao_joey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •