Citat:
Originally posted by Hansi
Prova med "xflash" under apps menyn. Om skärmen blir blå och boxen hänger sig prova en gång till bara så går det igång. Kolla om du har 1024K version av x-ecuter 2 4977 i listan av bios du får upp i xflash, isåfall är det bara å köra med det.
Flashar du med "flash bios" kommandot i evo-x kan du använda ett 256K bios (om du inte har en väldigt gammal evo-x) då det automatiskt görs om.
Fördelen med xflash är att xflash låter dig flasha hur många gånger som helst utan att starta om boxen mellan. Flash bios kommandot i evo-x stänger av boxen när det är klart, kommer du på mitt i flashningen att du gjort något tokigt är det bara att sitta och se på...
ok, men jag fattar ändå inte vad det är för skillnad på alla storlekarna på biosarna...jag förmodar att det bara är för att alla ska kunna använda t.ex. x2 4977 bioset oavsett vilken storlek man har på minnet på chipet (eller vad det nu var). Men jag har ett X2 Pro chip som jag har för mig har 1 mb minne...måste jag då använda x2 4977 bioset som är 1 mb stort? kan jag inte lika gärna använda 256 kb bioset (då menar jag om jag flashar med xflash under apps menyn och inte med "flash bios" under evo-x)? För det är väl precis samma bios oavsett storlek?