-
Hackande DVD?
Hejsan!
För cirka 10 månaders sedan nu så köpte jag ett PS2 med DVD-chip utav er. Det har fungerat nästran perfekt. Men två av 20 dvd filmer har börjat hacka en bit in i filmen.
Filmerna är.
Halloween 7 Region 2
Guinea Pig 2 Region 0
En bit in i filmen börjar den hacka och efter ett tag står det "cannot read disc".
Filmerna funkar bra i min dators DVD
Det finns inga repor på filmerna(det finns inga repor på nån skiva jag äger)
Däremot kan man urskilja ett svagt vågigt mönster i skivorna som lixom är ljusare än resten. Detta mönster återfinns även på en annan skiva men den spelas problemfritt.
Jag har "dammsugit mitt playstation 2 ggr under tiden jag ägt det. Är det för lite? Det ser inte dammigt ut på baksidan alls.
Vad kan det bero på?
-
Du bör kontakta oss direkt per telefon.
Vill du reklamera den måste du ju ändå skicka in den till oss. Beror det inte på damm eller på skivorna utan på att lasern helt enkelt börjar ge upp i förtid så går det på garanti.
-
Då undrar jag.
Hur länge har jag kvar på min garanti? Jag köpte det på sensommaren förra året.
Har ni kvar beställningen i registret?
Fredrik Augustsson
Bäckenäs 11
45063 Högsäter
Anledningen att jag undrar om hur länge jag har kvar på garantin är att jag tänkt modifiera det med ett Messiah eller Titan-chip. Men jag får inte lön förrän om tre veckor och jag vill ju inte behöva skicka in konsolen två gånger.
Jag undrar också om ni tar in Titan snart? det känns lite jobbigt att lägga ut 2300 på chip + montering när man kan få en likvärdig produkt för 1700.
Vilket är det säkraste sättet att skicka sin konsol med posten? Finns det nån slags försäkring man kan teckna ifall det kommer bort?
MVH // Fredrik Augustsson
-
Du har 1 års garanti från att du köpte din PS2 i butiken/löste ut de på posten (alternativt från ditt orderdatum om du inte har kvar postkvittot).
-
Men jag undrar fortfarande ifall du tror att det är nåt fel på mitt PS2? Det krånglar aldrig annars?
Det har ju hållt på så här med just dom filmerna under hela tiden jag ägt det borde den inte krånglat mer ifall det skulle vart nåt fel på den? Tror du att du kan kolla upp när beställningen var gjord?
MVH // Fredrik
-
Om jag inte skulle skicka in den nu och sen få problem om ett tag för att lasern krånglar vad tar ni då för att laga den?
-
Det är svårt att avgöra om det är ett problem utan att ha testat själv. 2 filmer av 20 verkar ju inte vara något större problem, men helst vill man ju att alla 20 filmer skall fungera, speciellt om de 2 filmerna fungerar bra på andra PS2.
Du kan ju prova med nya dvd-drivrutiner.
Att byta laser kostar nästan lika mycket som en ny PS2...
Om du vill att jag kollar upp din order får du maila psxcare@netcare.se och ange komplett namn och adress.
-
Jag vet inte ifall de funkar med andra PS2'or jag har bara testat på min och min dators DVD. Tack för tipset om drivrutiner ska kolla upp det.
MVH // Fredrik