-
Handkontroll problem
Hello!
Jag har problem med mina handkontroller när jag har spela ett tag så kommer det upp att man ska ansluta kontrollen igen och trycka på start fast kontrollen har suttit i hela tiden provat med olika spel och olika kontroller
samma sak är det någon som vet vad som är fel
-
Glapp kontakt. Eller snarare kabel-brott. Det är alltså en kabel som har gått av och ligger och bryter lite då och då, inne i kabeln som går in i dosan.
Lösning: Öppna upp dosan och kapa av alla "små" kablar som går in till kontakten på moderkortet (DVS de små kablar som kommer ut ur det stora svarta höljet). Kapa dem så att ca 3cm är kvar. Sen tar du den "stora" kabeln och kapar 2dm av den, sen skalar du den, och alla de små kablarna. Skala alla de små kablarna på kontakten också. Sen löder du ihop dessa igen (grön på grön, gul på gul, etc). Men det finns TVÅ svarta kablar på kontakten (en grov, och en tunnare), och bara EN svart kabel i höljet. Den svarta kabeln i höljet ska anslutas till den (tunnare) svarta kabeln på kontakten. Den (grova) svarta kabeln på kontakten ska anslutas till jord-flätan som är lindad runt de små kablarna i höljet. Använd helst krympslang på detta som isolerning, då det är enklast. Visst funkar eltejp, bruntejp och t.o.m syrrans nagellack, men det är lite krångligt. Sen limmar du fast höljet med superlim där den ska gå ut ur dosan.
Denna beskrivning låter väldigt invecklad, men det är mycket enklare än vad det låter.
Lycka till.
-
Eller så kan du köpa en ny kontroll för 199 pix
-
Han hade ju testat flera kontroller redan = felet ligger i xboxen.
-
hmm, det har du rätt i. Jag antog att alla hans kontrollers var crap... :):)